LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marloes1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2006 13:11

Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Marloes1980 »

Hallo allemaal,
Wij zijn een van de zovelen die gedupeerd zijn geraakt door Oxxio. Nadat we een belachelijk hoge eindafrekening hadden ontvangen zijn we met Oxxio gestopt sinds december jl. En nu is het wachten op de eindafrekening ( we moeten op zijn minst geld terug krijgen ).
Volgens de telefoniste van Oxxio ( duur geintje om naar toe te bellen ) staat onze eindafrekening klaar om verzonden te worden, maar kan ze geen uitspraken doen wanneer het daadwerkelijk gaat gebeuren.
Weet iemand of er een wettelijk termijn bestaat voor het verzenden van de eindafrekening? En zoja hoelang?
Alvast bedankt!

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Banzai »

Voor overstappers max. 8 weken.
http://tinyurl.com/9eu59

Sterkte.
Banzai.

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door gerritje »

ik wacht nog op de afrekening van 2004
Was gelukkig wel zo snugger om de laatste drie termijnen in te houden voor ik naar een andere leverancier ging.
Heb niks meer gehoord van deze criminelen
ze krijgen (of niet) nog zo'n 100 euro's van me...........

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Banzai »

Goed zo, dat zal ze leren, Gerritje. :D

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zo 17 Apr 2005 - Eneco ontduikt Energiewet
Helaas klopten de signalen die ik begin maart kreeg over Eneco. Het energiebedrijf sluit toch mensen af van energie in de winter ondanks de wet. De Energiewet bepaalt dat energiebedrijven een beleid moeten voeren dat gericht is op het niet afsluiten van klanten tussen 1 oktober en 1 april. Het is duidelijk dat Eneco zich hier niet aan houdt. Wethouder Bolsius van Sociale Zaken geeft per brief aan dat ENECO in deze periode 1200 keer heeft afgesloten vanwege wanbetaling en 200 keer wegens fraude. Alleen voor die laatste categorie kan ik bij voorbaat ENECO steunen.
Bijdrage van Chanmaster

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Eindafrekening te laat?

De Directie Toezicht Energie (DTe) verplicht energieleveranciers binnen 8 weken een eindafrekening te sturen voor elektriciteit en gas aan de consument die verhuisd is of is overgestapt naar een andere energieleverancier. Dit staat in een beleidsregel die de toezichthouder op de energiemarkt op 11 februari 2005 heeft uitgevaardigd en verzonden heeft aan alle energieleveranciers en netbeheerders.

Aanleiding voor deze beleidsregel is de grote stroom klachten van consumenten over de vertragingen bij het verzenden van eindafrekeningen na een verhuizing of overstap naar een andere energieleverancier. Een flink aantal consumenten krijgt pas na een aantal maanden een juiste en volledige eindafrekening voor de energie die is verbruikt op het oude adres. DTe acht het onwenselijk dat consumenten lang in onzekerheid verkeren over hun eindafrekening. Dit schaadt het vertrouwen in de energiemarkten, aldus de toezichthouder.

Omdat de Elektriciteitswet en de Gaswet de termijnen voor het verzenden van de eindafrekening na een verhuizing of overstap niet vermelden, heeft DTe besloten om, via een beleidsregel, de norm op dit punt te verduidelijken.

De beleidsregel wordt van kracht op 1 maart aanstaande. Consumenten die na 1 maart verhuizen of overstappen naar een andere energieleverancier, dienen binnen 8 weken een eindafrekening te ontvangen. DTe zal controleren of de bedrijven zich aan deze termijn houden. Zo niet, dan kan DTe passende maatregelen nemen door bijvoorbeeld een een sanctie op te leggen.

Hopende U middels deze naar behoren geïnformeerd te hebben verblijf ik met vriendelijke groet.

Chanmaster

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door solleila »

ik wacht al meer dan 10 maanden op een eindafrekening van Evolta. Diverse keren gebeld,maar ik zou er over horen. Nou mooi niet.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Om zelf geen doelwit te worden van kritiek verwijs U voorts naar de volgende website voor de juiste nadere toelichting voor U
http://www.dte.nl/nederlands/home/index.asp
Vertrouwende er op U van dienst de zijn geweest.

Vr. groet, Chanmaster

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door jimmie »

ik moest 10 maanden op de eerste jaarrekening wachten en daarna 7 maanden op de eindafrekening...

gelukkig was mijn voorschot bij oxxio te laag en heb ik van de rente mogen genieten :)

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:
In dit draadje gaat het over de termijn waarop een eindafrekening, na een overstap, opgemaakt moet worden.

Wil dit niet verstoren met wijsheden welke geen enkel verband houden (afsluiten door Eneco) met dit onderwerp.
Ook hoef je niet perse mijn antwoord te herhalen.
Lijkt net of je maar wat wil schrijven, zonder je te verdiepen in de voorliggende vraag en de al gegeven antwoorden.

Je bent toch niet overstuur geraakt van enkele simpele vragen aan jouw adres?

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik wens niet nogmaals te discuseren over onderlinge integriteiten Banzai, einde discussie.
Dit zijn persoonlijke aanvallen en horen niet in dit forum thuis.
Vragen welke betrekking hebben op energie en de levering daarvan alsmede de financiële aspecten daarvan worden door mij beantwoord indien het antwoord al niet is gegeven door derden en daarmee is de grens van mijn bemoeiienissen bereikt.
Het zit hier op dit forum vol van betweters waarvan achteraf helaas moet worden vastgesteld dat ze volstrekt onbekwaam zijn.
Dit is het laatste wat ik hierover zeg.

Chanmaster

JPATIJN
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:41

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door JPATIJN »

GEACHTE RADAR
MIJN NAAM IS JACQUELINE EN IK HEB EEN PROBLEEM MET OXXIO.ik ben daar geen lid van maar krijg er toch een eindafrekening van.wij hebben wel een akefietje met durion gehad maar dat was afgelopen en dit was in 2004 en nu krijg ik in 2006 de eindafrekening en wij hebben niets ondergetekend nu willen ze dat wij gaan betalen kunnen zij dit doen. ik zou het erg opprijs stellen als dit bedrijf door de slijk werd gehaalt ze beweren zelf al dat wij niet de enige zijn met dit probleem. :( :( :evil:

HeidiM
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2006 22:37

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door HeidiM »

Hai

Wij wachten nu al bijna 2 (!!!) jaar op de eindafrekening, waar we nog zeker 300 EUR tegoed hebben. Door fouten van hun kant moet ik nu een bedrag "inhalen"" bij Essent. Gelukkig was ik er snel bij en is de schade beperkt gebleven.. maar die 300 EUR kan ik denk ik vergeten. Het zijn dieven!!! Ik ben van plan aangifte te doen of erin ieder geval mee dreigen. Heb al van alles geprobeerd, wellicht dat Radar er een keer een uitzending aan kan wijden?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hoezo vergeten? Niks daarvan! Wanneer U er recht op heeft moet U op Uw strepen staan! Vecht er voor, het is de moeite waard.

Chanmaster

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door jimmie »

@jpatijn: heb je enige tijd energie afgenomen van durion? in dat geval kan de opvolger van durion, oxxio, je inderdaad een afrekening sturen, al is het wel heel erg laat

Als je geen energie hebt afgenomen (onterechte overstap) en je met terugwerkende kracht terug bent gezet naar je oude leverancier, dan mag oxxio je geen rekening sturen. Je kunt dit controleren door de meterstanden op de afrekeningen van de oude leverancier te vergelijken. Als die opeenvolgend zijn dan klopt de rekening van oxxio niet.

@heidim: aangifte doen heeft weinig zin, dit is een civiele zaak
Je hebt twee mogelijkheiden: geschillencommissie of via de rechter. De eerste is eenvoudiger en goedkoper. Stuur oxxio eerst wel een brief met daarin een redelijke termijn om een afrekening te sturen.

HeidiM
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2006 22:37

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door HeidiM »

Ja ik weet het. Ik was idd eerst bij Durion en daarna Oxxio. Ik ben zelf verhuisd naar een ander adres en toen hebben zij mij per abuis afgesloten. Omdat ik zelf een vermoeden had dat het niet juist gegaan was heb ik ze per mail gevraagd of mijn verhuizing juist verwerkt was waar ik een bevestiging op kreeg dat alles in orde zou zijn. Via Essent zijn we erachter gekomen dat dat niet waar is en wij dus ruim 300 euro betaald hebben voor een periode waarin ik bij niemand ingeschreven stond. Gevolg dat ik met terugwerkende kracht aan Essent moet betalen. Ik moet wel zeggen dat ik het bedrag van mijn rechtbijstandverzekering terug heb ontvangen. Ze gingen niet eens op de zaak in omdat het Oxxio betrof....
Maar goed ik kots zo van dit bedrijf dat ik doorga om de centen te ontvangen, of in ieder geval mijn gelijk. Normaal ben ik niet standvastig maar ik vind dit niet kunnen. Iedere site, Kassa, Radar etc. staat vol met gelijksoortige verhalen. Alsof in we in Nederland voldoende te bestede hebben.
Dus ga ik door het ALS ik het geld krijg maar ik daar wel een stichting blij mee.
Zo, dit is mijn verhaal in het kort... haha maar ze moeten maar eens met de billen bloot!

groetjes en fijne dag
heidi

henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door henkru »

Het lijkt wel of ze leven gebeterd hebben, ik geloof het pas als ik de eindafrekening in huis heb.


Wij hebben uw e-mail ontvangen.

Graag informeren wij u dat wij voor het opmaken van een correcte afrekening afhankelijk zijn van diverse factoren. Onder andere het verkrijgen van juiste informatie van de netbeheerders en onze eigen administratieve verwerking.

Momenteel werkt een speciaal projectteam aan het versneld opmaken en versturen van de afrekeningen. Wij garanderen u dat u de afrekening zo snel mogelijk zal ontvangen. Wij vragen u om geduld.

Verder willen wij u erop attenderen dat u in het vervolg via de website www.oxxio.nl een bericht aan ons kunt sturen. Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 uur tot 18:00 uur op het telefoonnummer: 0900-5566777 (15ct. per minuut).

Banzai 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 feb 2006 14:35

Re: Wat is het termijn voor het versturen eindafrekening? OXXIO

Ongelezen bericht door Banzai 2 »

Graag informeren wij u dat wij voor het opmaken van een correcte afrekening afhankelijk zijn van diverse factoren. Onder andere het verkrijgen van juiste informatie van de netbeheerders en onze eigen administratieve verwerking.
Dat is ook steeds hun smoesje bij de Dte (De Toezichthouder Energie).
Ik denk dat ze onderhand wel in aanmerking komen voor fikse boetes.

Efin, eerst zien, dan geloven.
Sterkte.

Banzai.

Gesloten