LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makelaars

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
klussers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2006 14:25

Re: makelaars

Ongelezen bericht door klussers »

Wij hebben een huis 4,5 jaar geleden gekocht en nu willen we dat gaan verkopen. We hebben tot nu toe alleen van een makelaar gehoord dat de verkoop ons een bedrag zou opbrengen, dat precies onze hypotheek dekt. Maar we hebben met een aparte lening een sauna en doucheruimte op de begane grond laten doen. Die makelaar heeft ons verteld dat ondanks we extraatjes hebben, ook een openhaard, zullen deze niet veel opbrengen omdat kopers die niet echt zoeken, wel zou een koper liever ons huis kiezen dan een ander huis in de buurt. Als we naar deze makelaar luisteren die alleen maar op de trend in de buurt let dan gaan we met een verlies verkopen. Ah ja, daar weet deze makelaar ook een oplossing op en adviseert ons de verlies (volgens haar doen veel mensen dat) met een nieuwe hypotheek financieren!! Dus, ik zie weinig waardestijging in bijna 5 jaar (inflatie is al hoger dan de opbrengst) en helemaal niet op de investeringen (alles netjes afgewerkt). We weten dat een makelaar een huis snel wil verkopen en hun provisie incasseren maar dit is te gek voor woorden...
Dus, we willen niet ons hoop kwijt en gaan uiteraard ook andere makelaars voor een advies vragen.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: makelaars

Ongelezen bericht door jeanet »

nou dat is zekers goed om meerdere makelaars te vragen en ook niet alleen van de nvm,je hebt er meer zoals ik dus ook topic had geopend over verschil nvm en vbo.wij hebben nu dus een vbomakelaar gehad en een onafhankelijk taxateur.Dat de exucutiewaarde hoger was als de waarde die de nvmmakelaar wilde geven spreekt boekdelen.Ook het bouwkundig onderzoek liet weinig steken vallen.Ik heb leergeld betaald.
de eerste keer hebben we ons huis door een zelfde makelaar laten verkopen als wij het andere huis hebben gekocht.Was ook "'foutje""

Theo1
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2006 00:45

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Theo1 »

Gelukkig ontstaat er nu ook bij digitale makelaars keuze uit dienstverlening. Zojuist is de eerste ERA digitale makelaardij gestart onder de naam Digimakelaars.nl
Zij doen het volgende voor je:
Bepalen van de beste marktprijs voor de woning door eigen makelaars, dus niet door ingehuurde makelaars van de Taxatheek
Leggen alle zaken rondom de mededelingsplicht vast
Verstrekken van verkoopadviezen en begeleiden voor en tijdens het verkooptraject
Zorgen zonder extra kosten voor professionele fotografie van uw woning
Presenteren de woning op www.funda.nl, www.era.nl en www.digimakelaars.nl
Plaatsen één advertentie van de woning in het landelijke ERAWoonWens magazine zonder extra kosten
Verzorgen een buurtmailing rondom de woning
Zorgen voor een TE KOOP bord
Zorgen voor statistieken waarbij de interesse voor de woning op funda.nl kunt volgen
Voeren de onderhandelingen tussen verkoper en potentiële koper en registreren dit deugdelijk
Stellen de complete NVM koopakte op, waarin duidelijk alle gemaakte afspraken tussen verkoper en koper worden vastgelegd.
Zorgen dat de koopakte door beide partijen wordt getekend en op tijd bij de notaris ligt.
Monitoren of de waarborgsom/bankgarantie op tijd bij de notaris binnen is.
De kosten voor het toale pakket bedragen € 1,495,- maar ik heb gehoord dat er een openingsactie komt met korting.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Fair »

Makelaars zijn boefjes.
Makelaars zijn meestal op de hoogte van de situatie waarin de verkopende partij zich bevind.
Hier wordt wel degelijk misbruik van gemaakt.
Ook de makelaar moet z`n inkomen vergaren.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: makelaars

Ongelezen bericht door hera »

Woningverbetering vang je niet altijd terug. En een sauna heeft ook niet voor iedereen meerwaarde. Als je het echt aan een liefhebber wil verkopen, die er extra geld voor over heeft is de vijver waar je dan uit vist wel heel klein en zal je er daarom langer over doen...

Ik spreek uit ervaring. Het enige huis waar wij langer dan een jaar mee hebben gezeten was een schitterende luxe bungalow met sauna, natuursteen, etc. Daardoor was het niet voor iedereen geschikt. We zijn er meer dan 200 keer geweest en soms bleken mensen alleen maar te komen omdat ze nieuwsgierig waren naar het huis en kwamen om ideeen op te doen :? .

Uiteindelijk is het verkocht aan 50-ers die er helemaal verliefd op waren. Gelukkig kwamen onze verkopers evengoed niet in de problemen doordat ze de tijd hadden genomen voor de verkoop.

pablo99
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2006 16:38

Re: makelaars

Ongelezen bericht door pablo99 »

Theo1 heeft gehoord dat bij digimakelaars.nl een openingsactie komt! Hij zal het wel weten als de Era makelaar die het geheel heeft opgezet:
powered by Heus & Van Casteren, voornaam Theo Heus, toeval of gewoon reclame maken?

de
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: makelaars

Ongelezen bericht door de »

Op 2 februari meldde onze makelaar dat we wekelijks contact zouden hebben. Dat is dus één keer gebeurd, op 3 februari en daarna hebben we geen telefonisch contact meer gehad.

Het huis zou tijdelijk uit de verkoop genomen worden, half februari, dat is dus nog steeds niet gebeurd.

Afgelopen zaterdag hadden we open huis en ze bellen niet eens om te vragen of er bezichtigingen waren.

We hebben al eerder aangegeven dat we het vervelend vinden dat hij de beloftes niet nakomt en dan belooft hij weer van alles maar het gebeurt gewoon niet.

We gaan bekijken wat de kosten zijn als we overstappen want ons huis staat al 10 maanden te koop en er moet nu eens wat gebeuren.

makelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2006 16:17

Re: makelaars

Ongelezen bericht door makelaar »

makelaars: slijk der aarde, tuig, gaaiers, lui, vals, bedreigend, gemeen, incompetent, onbetrouwbaar.................

Vanavond aan mijn vrouw gevraagd hoe hoog mijn schoftfactor is. Ze lachte naar me en verweet me alleen de mannelijke onhebbenlijkheden.(wat dat ook mag zijn :D )

Mijn zoontje lacht nog steeds naar me, de buren vluchten niet naar binnen als ze me zien. Uit open ramen verschijnen geen geweerlopen wanneer ik op straat loop en sirenes klinken alleen op de eerste maandag van de maand.

Enige zelfkennis leert me dat ik mezelf en vele collega's niet hoef te herkennen in alle kritiek. Pijn doet het soms wel wanneer iemand zo ongenuanceerd zijn/haar mening uit.

Sommige zaken die ik lees zijn ook verschrikkelijk, sommige reacties zijn dat ook.

Bovenal ben ik van mening dat ik een prachtig vak heb waar ik veel waardering, vriendschap, vertrouwen en vreugde heb mogen ontvangen en heb mogen geven.

Er was iemand die beweerde dat makelaars ontzettend makkelijk aan hun geld komen, zou ik die gouden tip ook van u mogen hebben?
Het zou het een stuk makkelijker maken :lol:

de
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: makelaars

Ongelezen bericht door de »

makelaar,


Ik ben ervan overtuigd dat er heel veel goede makelaars rondlopen.

Echter waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, dat is menselijk.
Kritiek zal dus niet altijd onterecht zijn en moet toch ook bespreekbaar zijn.

Ik hoop dat je veel plezier in je werk blijft houden want dat is toch erg belangrijk !

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Er bestaat zoiets als garantie bij een Makelaar, nou deze garantie vervalt zodra de Makelaar z'n hielen gelicht heeft.

Dat heet garantie tot de deur, veel Makelaars denken zo dat is snel verdiend en nou wegwezen!

Er zijn met uitzondering makelaars die wel hun vak serieus nemen, maar sinds de concurrentie zo groot is geworden en de NVM niet meer de alleenheerschappij heeft, is het een jungle geworden.

Ik kan meepraten van 2 makelaars in 1 dorp.

1 Faked 2 taxatierapporten en verkoopt doodleuk onder de prijs 50.000,--. Na eerst een onderhandse afspraak gemaakt te hebben met een Notaris, die had een zogenaamde koper, bleek een vastgoedhandelaar te zijn echter wij hebben bewijs van 2 taxaties met een verschil van 45.000,-- Deze is nog in onderzoek bij de geschillencommissie.

1 haakt af na confrontatie nadat we een eigen verkoop hebben geensceneerd en waarbij hij per direct alles introk, ook geen kosten voor de bemiddeling, dat zegt genoeg.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Janny »

zouden al deze negatieve reacties alleen aan de makelaar liggen?
of is er nog iemand die ook naar zichzelf durft te kijken.

voor mij is een ding duidelijk.

Je doet het nooit goed.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Jonjo »

Een ding is over duidelijk. U zit in het onroerende goed.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Janny »

U zit in het onroerende goed
Helemaal goed geschoten.
ik zit op een stoel in een huis.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Jonjo »

De stoel is roerend en als het goed is Uw huis niet.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Janny »

De stoel is roerend en als het goed is Uw huis niet.

dan heb ik het toch juist verwoord?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik niet dan?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Janny »

ja.

Prettig, om zonder rancune , humor te kunnen ventileren.

een verademing bij al die narigheid.
Janny

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik wens je een FIJN WEEKEND.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Janny »

evenzo, geniet van een prettig weekend.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: makelaars

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik moet nog een dagje wachten. Je weet wel hij moest zo nodig een winkeltje beginnen.

Gesloten