LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC, vreemde vogels hoor.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

UPC, vreemde vogels hoor.

Ongelezen bericht door wolferl »

Donderdag 19 januari 2006 werden wij abrupt om half acht 's Ochtends afgesloten van internet. Wij bellen, en inderdaad onze vermoeden werd werkelijkheid. We hadden de laatste rekening nog niet betaald, dus ik de dag er op (Vrijdag 20 januari 2006) alsnog bij de bank het geld overgemaakt. Maandag 23 Januari wilde ik toch weten hoe het ervoor stond, dus ik bel en kreeg te horen dat het geld inderdaad net binnen was gekomen, we zouden binnen 72 uur aangesloten worden, dat is dus 3 dagen. Ik snapte toen al niet waarom het 72 uur moest gaan duren, maargoed Donderdag de 26ste probeerde ik toch maar te bellen want internet deed het nog steeds niet. Volgens de zeer botte mevrouw moest ik geduld hebben. Vrijdag de 27ste, na meer dan 84 uur wachten, ondanks de betaling binnen was bij UPC, hadden we nog geen internet. Ik belde, en volgens de eerste meneer hadden we al internet moeten hebben, volgens hem moest ik me opnieuw aanmelden bij chello.upc.nl, maar dat ging niet, ik de voglende bellen, weer een on-vriendelijke meneer, die vertelde mij dat er een vreemde router tussen zat, ik vertelde de man dat het een wireless router betrof. Die moest ik er uit halen en dan rechtsreeks van de modem naar pc een verbinding maken. Tot mijn verbazing kan dat dus niet, er zit geen stekker ingang in mijn pci card ( TIS DRAADLOOS). De man hing op, ik belde weer op en kreeg toevallig dezelfde meneer aan de lijn, nu vertelde hij me weer hetzelfde verhaal. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, die mij in 5 minuten als een wizzkid er doorheen wist te slepen. Ik wil hiermee zeggen dat communicatie bij UPC ver beneden de peil is. En waarom moet het in godsnaam 72+- uur duren om weer dat knopje aan te zetten......voortaan maar die rot rekening op tijd betalen.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC, vreemde vogels hoor.

Ongelezen bericht door hoffie »

voortaan maar die rot rekening op tijd betalen.
of beterrrrrrrrrrrrrrrrr opzeggen die bagger zooi

Har

Re: UPC, vreemde vogels hoor.

Ongelezen bericht door Har »

Juist Hoffie, baggeren is een mooi beroep, vervelend doen overigens ook, UPC 0900-1580 bellen voor de oplossing.

Zie hun geweldige ADSL oversluitpaketten , fantastisch toch :D :D :D :D :D :D

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC, vreemde vogels hoor.

Ongelezen bericht door Beathoven »

Draadloze verbindingen zijn soms een obstakel voor veel mensen die te trots zijn om toe te geven dat ze niet weten hoe het werkt en vervolgens hun onkunde met het installeren ervan afschuiven op de fabrikant van de router, degene van wie ze de PC gekocht hebben of de kabelprovider.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1108118

voor een goed voorbeeld.

Ik laat hiermee het geval van de topicstarter in het midden en ik reken hem / haar ook zeker niet tot de bovengenoemde groep, want ik kan niet goed beoordelen waar dit fout gegaan is zonder het van 2 kanten te horen.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: UPC, vreemde vogels hoor.

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik begijp je wel Beathoven. Maar ik zal je zeggen dat ik direct wist dat het niet aan mijn router kon leggen want die heeft het altijd goed gedaan (is nog niet zo oud). UPC/Chello zijn gewoon stront eigenwijs door mij te vertellen dat ik een kabeltje moet doortrekken terwijl ik een Draadloze router heb. Zak(ken) hooi zijn het

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC, vreemde vogels hoor.

Ongelezen bericht door Beathoven »

Chello en draadloos is niet zo'n probleem. Het enige is dat veel internetproviders nogal huiverig zijn voor routers en vooral draadloze routers. En dat is niet omdat ze er geen verstand van hebben, maar omdat ze dit niet telefonisch met de klant kunnen controleren. Ga maar na hoeveel routers er in de wereld bestaan, dan zou je van al deze routers de mankementen moeten kennen en van alle routers een handleiding moeten bezitten.

Ten tweede leveren internetproviders puur support op hun eigen product.. de internetverbinding. Een klant moet op internet kunnen werken en de klant moet kunnen mailen.

Als de klant gewoon kan internetten maar MSN messenger b.v. niet kan gebruiken dan hoeft een internetprovider hier geen hulp bij te geven. Als de msn server eruit ligt kan een internetprovider hier namelijk erg weinig aan doen. Toch zijn er genoeg mensen die beweren dat Internetproviders voor alles verantwoordelijk zijn wat maar met internet of netwerken te maken heeft.

Hetzelfde geldt min of meer ook voor routers, routers willen nog weleens wat obstakels in de weg gooien.

Veel gebruikers kiezen idd een argument van 'hij heeft het altijd gedaan', het probleem ligt niet bij mij, het ligt bij de anderen. Dit is een vreemd argument want je komt denk ik ook niet snel tot de conclusie om de energieleverancier te bellen als een stofzuiger het begeeft en toch lijkt het er een beetje op.

Nu weet ik uit ervaring dat routers (heb er zelf ook een).. vooral met dynamische IP adressen die door de Internetprovider worden toegekent 'soms' nog weleens problemen kunnen geven.

Dan wordt er b.v. een nieuwe IP lease niet ontvangen, dit is vaak te verhelpen door de router even te resetten (stroom er ff af). Techniek is techniek en qua router maakt het niet zoveel uit of je een goedkope of een hele luxe hebt, problemen kunnen overal ontstaan.

Hieronder heb ik een schema gemaakt met pijltjes waar het fout kan gaan als er een router tussen zit. Het gedeelte vanaf [internet] tot en met het [modem] is 'controleerbaar' door de provider. Dit gedeelte kunnen ze 24/7 monitoren en als het modem online is (dus alle lampjes branden) wil dit zeggen dat er een goede verbinding is.

Er vanuitgaande dat het modem online staat en niet op de standby staat zijn dit (<---) een aantal punten in het thuisnetwerk van iemand waar de fout op kan treden. De fouten in het voorbeeld geven wel een heel extreem geval aan, maar het gaat om een idee te geven van wat er allemaal fout kan gaan.

[Internet]
|
|
[Netwerk van internet provider]
|
|
[modem]
|
| <---- UTP connector zit niet goed op de kabel gedrukt, geen verbinding
|
(router) <-- router staat niet goed ingesteld
|
| <---- UTP kabelbreuk,PC kan geen verbinding vinden met draadloze router
|
[PC] <---- Netwerkkaart niet goed geinstalleerd.

En dan laat ik de hubs, switches e.d. maar even voor het gemak weg.

In het geval van een vage storing vragen ze vaak idd even om een rechtstreekse aansluiting zodat er iig gecontroleerd kan worden of een internet verbinding mogelijk is. De klant kan dan zien dat er wel een verbinding is en wil daarna ook vaak wel z'n netwerk beter nakijken.

In jouw geval was een rechtstreekse verbinding dus niet mogelijk, maar misschien kan ik je verder op weg helpen of is het inmiddels gelukt?

Dr.feelgood
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2006 02:36

Re: UPC, vreemde vogels hoor.

Ongelezen bericht door Dr.feelgood »

ik wil er even aan toevoegen dat routers een onderdeel vormen van een (thuis)netwerk,dat netwerken bouwen c.q configureren een specialisten werk is daar bestaan aparte bedrijven voor.
dat vervolgens de onwetende mens in de dozen schuivende pc winkel komt
€100,00 armer en een "meneertje aansluiten appeltje eitje" weer thuis komt.
en dan ??????
upc helpdesk deugt niet ???
of ligt de oorsprong van de fout mischien toch elders!!!!!!!!

Gesloten