LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.marktplaats.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dobas
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2006 09:11

www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door dobas »

Ik heb goede ervaringen en slechte ervaringen met www.marktplaats.nl.
Ik wil het nu over de slechte ervaring hebben. Wilde op 07-02-2006 een personeelsadvertentie zetten. Ik heb daarom eerst eens even op www.marktplaats.nl rondgekeken hoe deze advertenties eruit zien en of er overeenkomstige bedrijven ook advertenties hadden staan.
Er stonden inderdaad mooie overeenkomstige advertenties op deze site. Ik heb de voorwaarden gezien van deze site. Ik heb daarna een keurige advertentie opgezet en wilde deze plaatsen. Ik weet dat je daar €6,- voor moet betalen. Tenslotte moeten zij ook verdienen om hun "bedrijf" draaiende te houden.
Ik begin met de advertentie te plaatsen. Hierbij krijg ik het bericht dat ik eerst € 6,- moet overmaken, waarna de advertentie geplaatst wordt. Dit is binnen een minuut geregeld.
Hierna wordt ik "hartelijk bedankt" voor de overmaking van het geld en de advertentie. De advertentie wordt keurig geplaatst.
Mooi toch! Zou je denken.
De volgende dag het onderstaande bericht:
"Wij hebben uw advertentie op Marktplaats.nl helaas moeten verwijderen, omdat u in uw advertentie met MLM (netwerk marketing) of met "snel geld verdienen" adverteert. Dergelijke advertenties veroorzaken veel klachten van gebruikers en zijn in strijd met de regels die wij als Marktplaats.nl hanteren voor het plaatsen van advertenties."
Ik heb hierop gereageerd bij hun dat waarvoor wij de advertentie plaatsen een normaal cosmeticabedrijf is in Amerika en Europa en dat wij vragen of er mensen zijn die bij dit bedrijf willen werken. Er stonden advertenties bij hen op Markplaats die gelijkluidend waren.
Ik krijg dan wederom een "automatisch bericht" terug van ene zekere Bonnie met hetzelfde bericht.
Als ik daarop reageer dat ze dan maar het geld terug moeten terugstorten, krijg ik hetzelfde automatische bericht wéér terug.
Ik vraag mij dan ook af: "WIE WIL HIER SNEL GELD VERDIENEN?"
Ik heb het niet over "snel geld" verdienen gehad.
Hierna heb ik bij GOOGLE.NL "GRATIS ADVERTEREN" laten zoeken. Daar kwam ik een heleboel sites tegen, ook bekende, en heb op diverse sites de advertentie gezet. Helemaal gratis!
Wie wilde er ook weer snel geld verdienen????
Heb je ook dezelfde ervaring met www.marktplaats.nl, bazuin het rond, want er is op geen enkele manier behoorlijk contact te leggen of te discusiëren met hen.
Ik verdien mijn geld op een eerlijke manier, maar dat kan www.marktplaats.nl ook!

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik kan hun antwoord best begrijpen. Als jij met dat mlm gedoe + de uitdrukking ,,Snel geld verdienen,, Adverteert , Weet men bij marktplaats ook heel goed dat de meeste die hierin investeren hun centjes kwijt zijn met alle gevolgen voor marktplaats.Natuurlijk wel jammer van de €6.- maar dan zet je hem toch op de voorpagina van de telegraaf of zo. :)

Joopat

dobas
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2006 09:11

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door dobas »

Zoals ik al eerder zei: "DE TERM SNELGELD VERDIENEN IS NIET GEBRUIKT.

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Paul123 »

Maar de term Avon misschien wel..?

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Accutron »

Het is eigenlijk heel simpel, jij biedt een vorm van MLM aan en dat is verboden op marktplaats. Lees de algemene voorwaarden nog maar eens een keer goed zou ik zeggen. Dat je de tekst van je advertentie zo aanpast dat het niet direct opvalt dat het hier om MLM gaat doet dan ook niet ter zake, je biedt gewoon iets aan wat niet is toegestaan.

dobas
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2006 09:11

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door dobas »

Het gaat mij niet om of het wel of niet MLM is. Daar wil ik niet eens meer over discusiëren.
Het gaat mij er om dat er met verschillende maten wordt gemeten door Marktplaats, waardoor mensen op het verkeerde been worden gezet. Hierdoor gaan de klanten de advertentie WEL plaatsen en € 6,00 betalen en daarna en de advertentie en het geld kwijt zijn. Terwijl na de betaling er wordt gezegd, door Marktplaats, dat de advertentie geplaatst wordt.
Volgens mij is het maar net hoe de pet staat van diegene die achter het scherm zit bij Marktplaats. Die beoordeeld dan of het, volgens hem/haar, wel of niet geplaatst wordt.
Verder kan er niet met Marktplaats overlegd worden over de advertentie. Men stuurt een automatisch berichtje terug met een nietszeggend antwoord. Het enige verschil met de vorige automatische antwoorden is dat er een andere naam onder staat, zoals b.v. ene Bonnie.
Verder zag ik n.l. ook dat er een heleboel advertenties stonden in dezelfde stijl als die ik geplaatst had.
Maar goed, er kunnen zat gratis advertenties gezet worden bij diverse andere bekende sites.
Ook Jobtrack.nl is een goede site. Waarschijnlijk ook betrouwbaarder, waardoor je niet dit soort onzinnige dingen krijg.
Ik begrijp heus wel dat er een hoop gespuis onder de advertenties zit, maar daar wordt je vaak genoeg voor gewaarschuuwd en ben je nog altijd zelf verantwoordelijk voor de stappen die je onderneemt.
Ik waarschuuw nu ook de mensen die naar marktplaats.nl gaan. Maar pas op wanneer je een betaalde advertentie gaat plaatsen.
Men kan aan 2 kanten van de lijn lopen als "boef".

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat zal hun echt een zorg zijn dat jij waarschuwt. Ik geloof dat marktplaats een bezoekersaantal van 1 miljoen per dag heeft. Ik denk dat zij wel overleven ondanks de waarschuwing ,die ook nog niet eens terecht is omdat het in de algemene voorwaarden staat.

Joopat

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Accutron »

Ik vind dat je je maar kinderachtig gedraagt. Je weet dat je een advertentie plaatst die niet volgens de regels is ( En MLM is ook nog eens misleidend, daar is hier al meer dan genoeg over geschreven)
Dat die advertentie dan terecht wordt verwijderd is niet meer dan normaal.

Pancho Villa
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2005 17:20

Re: www.marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Pancho Villa »

Waarom plaasten ze een advertentie om het vervolgens weer te verwijderen? Volgens mij moeten ze eerst de advertentie bekijken of het conform hun richtlijnen is voordat ze het plaatsen. Door te betalen en het te plaatsen mag je ervan uitgaan dat het geaccepteerd is, als ze later besluiten om het eraf te halen dan moeten ze gewoon het bedrag terugbetalen.

Gesloten