LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ALDI HE Magnetron en de garantie......

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
MaDBuCe
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2005 12:25

ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door MaDBuCe »

Wij hebben in 2003 een magnetron gekocht bij de Aldi. Het gaat hier om de HE EG8021P-AE.

Na deze magnetron 2 jaar te hebben gebruikt heeft hij het begeven. Hij doet niets meer, gaat niet aan. We zijn er altijd erg zuinig op geweest en ziet er nog uit als nieuw.

Nu heb ik de garantiepapieren erbij gepakt omdat er 3 jaar garantie is gegeven bij de aankoop bij de Aldi en ben ik die eens door gaan lezen. Het blijkt nu dat het bedrijf Boxford Holland BV de volledige garantie verleend en dat er een helpdesk nummer kan worden gebeld om de garantie te verhalen. Alleen neemt dat bedrijf geen enkele telefoon op en zit ik inmiddels al 3 weken met een kapotte magnetron. Ik heb het helpdesk nummer gebeld (038), een 0900 nummer en het centrale nummer uit de telefoongids maar ALLE NUMMERS laten hetzelfde bandje horen, "alle mederwerkers zij in gesprek, bla bla" en vervolgens een PIEP en daarna niets meer.

De Aldi waar ik het apparaat heb gekocht zegt niets voor mij te kunnen doen omdat de garantie via Boxford gaat. Dat staat immers in het boekje. Ik heb daarop gezegd dat ik het apparaat daar heb gekocht en dat zij de garantie hebben gegeven en dat ik bij de aankoop niet in de doos kon kijken om het boekje door te nemen.

Wat kan ik nu doen? Ik kan wel een nieuwe kopen maar dan heb ik er 2 waarvan deze dus nog zelfs binnen de Europese garantiebepaling van 2 jaar valt.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi daar .

Boxford....Help dit is 1 en al elende .
Dit soort bedrijven drijft een ieder tot wanhoop en hoopt dat ze vervolgens hun appie afdanken en het erbij laten zitten.
Volgens mij maar 2kansen bij hun persoonlijk afleveren.
Of het ding deponeren bij de verkopende partij aldi in dit geval

razendsnel
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:20

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door razendsnel »

Aldi draagt mi wel degelijk verantwoordelijkheid in deze; zij hebben tenslotte het apparaat verkocht. Aanspreken op verantwoordelijkheid en anders toch maar es informeren bij rechtsbijstand. Succes! :roll:

HenkTjebben
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:04

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door HenkTjebben »

magnetrons kosten momenteel bijna niks meer, daarom loont het bijna niet om hier veel gedoe om te maken, gewoon een nieuwe kopen zal uiteindelijk het voordeligste zijn en de minste ellende opleveren

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als je garantie van 3 jaar wordt toegezegd, dan behoor je die ook te krijgen. Je koopt een apparaat bij een winkel die 3 jaar garantie belooft, en die garantie dient de ALDI simpelweg na te komen.

Ze mogen zich er niet vanaf maken door te zeggen dat de garantie via Boxford verloopt, ALDI is immers de verkopende partij, en ZIJ zijn verantwoordelijk.

Vergeleken bij garantie is ieder bedrag dat je moet uitgeven aan een nieuw apparaat, binnen de nog lopende garantie, gewoon weggegooid geld.

De aankoopprijs van een nieuwe magnetron heeft er helemaal niets mee te maken, ALDI dient de aangegane verplichting na te komen. Ze schuiven die af op Boxford, maar dat is onterecht. Zoals mevrouw of meneer terecht stelt: het is niet mogelijk om nog in de winkel kennis te nemen van de garantievoorwaarden, en ze mogen er daarom terecht vanuit gaan dat ALDI zich aan haar aangegane verplichtingen houdt.

Doorgaans doet ALDI helemaal niet moeilijk over garantiebepalingen, het verbaast me dat ze dat in dit geval dan kennelijk wel doen. Een advies is wel: ga niet meteen op hoge poten naar de winkel toe, maar zeg gewoon wat er aan de hand is, zeg dat het bedrijf Boxford zijn verplichtingen niet nakomt.

Dan maar een nieuwe kopen om van het gezeur af te zijn, is een slap advies, helemaal niet nodig, je hebt gewoon recht op garantie.

HenkTjebben
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:04

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door HenkTjebben »

ok, als je veel gezeur op je rug wilt halen waarbij je waarschijnlijk toch je gelijk nooit zul krijgen voor 39 euro (want dat kost een nieuwe magnetron van een vergelijkbaar merk als HE) moet je vooral veel gaan zeuren en afwachten bij de Aldi, 't is maar waar je voor kiest.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En jij laat je voor het dubbele bedrag bij de vakhandel een vergelijkbaar apparaat in de maag splitsen?

Ja, het is maar waar je voor kiest, ik heb in de vakhandel ook vaak gezeur van verkopers meegemaakt hoor, dus dat je in de vakhandel per definitie beter te woord wordt gestaan, en wordt geholpen: niet in alle gevallen, dus.

Eugenie_H
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2006 10:44

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door Eugenie_H »

Hoi MaDBuCe,

even een ander vraagje....
heb je nog toevallig van deze magnetron de gebruiksaanwijzing??
Ik heb deze magnetron ook en het klopt dat dat bedrijf bijna nergens te vinden is.

Alvast bedankt.

groetjes

michelkuip
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:22

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door michelkuip »

Boxford Holland B.V.

CURIEWEG 1
8013 RA ZWOLLE

Telefoon +31 (0) 38-4670909
Fax +31 (0) 38-4230360


Heb overigens goede ervaringen met deze firma. Gewoon even bellen en probleem voorleggen. Be nice!

Eugenie_H
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2006 10:44

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door Eugenie_H »

Bedankt!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door inxsnl »

Be Nice.

Honderden zijn deze consument voor gegaan.
Boxford sucks.

Als ondernemer kwam ik daar al niet binnen,en als ik binnen kwam,
ondeskundig personeel of vakantie hulpen.
Laat me niet lachen.



Tim

michelkuip
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:22

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door michelkuip »

Tim, what you stroke is what you get.

A.TAbbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2006 20:05

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door A.TAbbers »

voor wat de garantie betreft kan ik verder geen mededelingen doen. Mijn buurman heeft hetzelfde probleem gehad en om verder geen gezeur te hebben heeft hij de magnetron aan mij geschonken omdat ik deze apparatuur repareer.
De oorzaak in dit geval is eenvoudig op te lossen: stekker uit het stopkontakt, afdekkap verwijderen, aan de rechterzijkant bevinden zich de componenten, in het midden zit de eigenlijke magnetron(zilverkleurige vierkante metalen blok), aan de onderzijde komen 2 aansluitdraden, boven deze draden zie je een klein vierkant metalen dekseltje, dat je met een nijptang voorzichtig er af kunt trekken, vervolgens zie je 2 koperen draden opgerold naar de kontaktpunten gaan, deze kontaktpunten zijn gepuntlast op de koperen draden, 1 van de 2 draden zit los en kun je met een goede soldeerbout en wat zilversoldeersel weer aan elkaar vastzetten. Dekseltje weer monteren met wat kit en de kap weer erop en de magnetron werkt inmiddels al weer ongeveer 4 maanden feilloos. Benodigde tijd ongeveer een half uur.
Ik weet dat wat de garantie betreft dit de weg van de minste weerstand is en dat dit soort bedrijven hierop ook te werk gaan, laat maar niks van je horen, dan stoppen de meeste mensen wel met klagen.
Succes gewenst.
Groeten Ad Tabbers

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door inxsnl »

GEACHTE Abbers.
U weet wel dat de condensator galaden blijft ondank dat de stekker er niet inzit.
Daarom vind ik het onverstandig om dit soort opmerkingen te plaatsen.(edoch met goede bedoelens)
En als u het dan toch doet vermeld dan wat ik u meld.
Aan de optater van de condensateren van magnetrons kan je lichamelijke schade overhouden.
Waarvan sommigen het niet meer kunnen navertelen.

Tim

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door bot321 »

Als U het dan toch wilt repareren
niet met zilversoldeer maar met
tin soldeer.Bij zilversoldeer heb je nml
een vlam nodig en dat lijkt mij niet
zo handig.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door gast500 »

Het klinkt een beetje bemoederend maar koop toch ajb geen electronica bij de ALDI. Daar zijn specialsten voor, die moeten ook wat verdienen en zijn heus niet altijd duur.

mielcouvee
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2006 14:44

Re: ALDI HE Magnetron en de garantie......

Ongelezen bericht door mielcouvee »

Heb net gewoon gebeld en een heel aardige mevrouw aan de lijn gehad
was heel vriendelijk ook en ze kon mij helpen

Wordt opgestuurd en ik wacht af , maar het kwam op mij ook heel positief over.
Wat betreft de tel nummers daar zit ergens iets verkeerd want inderdaad deze werken niet.

Nummer 038 4600350 wel

mielcouvee :roll: [/b]

Gesloten