| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toewijzing huurwoningen taak van de Gemeente??
Toewijzing huurwoningen taak van de Gemeente??
Veelal in ons land mogen de woningstchtingen hun eigen beleid voeren.
Hier ben ik het niet mee eens.
Veelal wonen er alleenstaanden in 1 gezinswoningen.
Terwijl er gescheiden moeders/vaders met kinderen aan het zwerven zijn van vakantie woning naar vakantie woning.
Wel een bijstand uitkering verlenen ,maar geen woning??.
Hier ben ik het niet mee eens.
Veelal wonen er alleenstaanden in 1 gezinswoningen.
Terwijl er gescheiden moeders/vaders met kinderen aan het zwerven zijn van vakantie woning naar vakantie woning.
Wel een bijstand uitkering verlenen ,maar geen woning??.
Re: Toewijzing huurwoningen taak van de Gemeente??
Nee ik denk niet dat je woningtoewijzing bij de Gemeente neer moet leggen. Als alleenstaanden in 1 gezinswoningen zitten kunnen en willen ze dat blijkbaar betalen, dat is geen argument om ze er maar uit te zetten vanwege een zwervende vader/moeder etc
Die kunnen bij de gemeente terecht voor urgentie en hebben dan binnen no time een woning.
Kortom, lekker bij de woningstichting laten zitten.
Die kunnen bij de gemeente terecht voor urgentie en hebben dan binnen no time een woning.
Kortom, lekker bij de woningstichting laten zitten.
En dat is nou niet waar Dilbert.
Als je tijd hebt verdiep je er eens in.
Dan kom tot de meest vreemde uitspraken van de urgentie commissies.
Maar het mag toch niet zo zijn dat een gescheiden moeder met kinderen op straat komt te staan.
Omdat er een ander(vrijgezel/allenstaande ) meer punten heeft,volgens de woningstichting.
Als je tijd hebt verdiep je er eens in.
Dan kom tot de meest vreemde uitspraken van de urgentie commissies.
Maar het mag toch niet zo zijn dat een gescheiden moeder met kinderen op straat komt te staan.
Omdat er een ander(vrijgezel/allenstaande ) meer punten heeft,volgens de woningstichting.
-
Martin1976
helemaal eerlijk gaat het niet altijd nee... urgentieverklaringen krijg je volgens mij alleen als je acuut in een doos moet gaan slapen, en zelfs dan kan het nog even duren voordat je wat hebt.
Alleenstaanden kunnen volgens mij niet zomaar een eensgezinswoning krijgen, vaak moet je met z'n tweeen of meer zijn om uberhaupt in aanmerking te komen. Maar dat kan natuurlijk altijd van plaats tot plaats uitmaken. In veel streken zijn er gewoon te weinig woningen wat tot lange wachttijden leidt en da's best wel frustrerend natuurlijk.
Alleenstaanden kunnen volgens mij niet zomaar een eensgezinswoning krijgen, vaak moet je met z'n tweeen of meer zijn om uberhaupt in aanmerking te komen. Maar dat kan natuurlijk altijd van plaats tot plaats uitmaken. In veel streken zijn er gewoon te weinig woningen wat tot lange wachttijden leidt en da's best wel frustrerend natuurlijk.
Wat wil je dan, de eensgezinswoning maar leeg ruimen en de persoon die daar woont dan maar laten zwerven. Nee zo werkt het gelukkig niet in dit land. Alsof een gescheiden moeder met kinderen meer rechten zou hebben als een alleenstaande. Wat een vraag zeg? Alles wel netjes op een rijtje houden svp.
Het lijkt mij toch wat socialer en gemakelijker om woonruimte te vinden voor een alleenstaande ouder met 3 kinderen.
Stimuleren dat allenstaanden willen verhuizen naar een woning die bij hun situatie hoort.
Om zodoende woningen voor gezinnen te verkrijgen.
Stimuleren dat allenstaanden willen verhuizen naar een woning die bij hun situatie hoort.
Om zodoende woningen voor gezinnen te verkrijgen.
Wat dacht u als er een koophuis in het spel was/is.
Ik moet er niet aan denken dat ik in mijn uppie in een eensgezinswoning vertoef,terwijl er elders ouders met kinderen moeten zwerven.
Ik moet er niet aan denken dat ik in mijn uppie in een eensgezinswoning vertoef,terwijl er elders ouders met kinderen moeten zwerven.
Vogels:
Ik heb wel degelijk nagedacht voordat ik dit topic starte.
Ik weet waar ik over praat/schrijf.
Ik doe naar dit soort misstanden al meer dan een jaar onderzoek.
Niet reageren als u niet weet waar de klepel hangt.
Ik heb wel degelijk nagedacht voordat ik dit topic starte.
Ik weet waar ik over praat/schrijf.
Ik doe naar dit soort misstanden al meer dan een jaar onderzoek.
Niet reageren als u niet weet waar de klepel hangt.
Urgentie verklaringen krijg je vrij snel denk ik. Een vriend van mij verhuisde uit het Noorden van het land naar de Randstad. Omdat hij "de regio economisch kwam versterken" kreeg hij binnen no time een urgentieverklaring.
Hiermee had hij binnen 1 maand een 4 kamerflat helemaal voor zichzelf alleen. Kortom, het verhaal van rondzwervende moeders met kinderen is zeer overdreven.
iedereen mag wonen waar hij of zij wil, het stimuleren van mensen om te gaan wonen waar het zou passen vind ik ook te zot voor woorden. Als ik in mijn eentje een villa kan betalen en ik wil dat ook dan mag ik daar toch ook gewoon wonen? Een persoon alleen heeft net zoveel rechten als welke moeder of man dan ook.
Hiermee had hij binnen 1 maand een 4 kamerflat helemaal voor zichzelf alleen. Kortom, het verhaal van rondzwervende moeders met kinderen is zeer overdreven.
iedereen mag wonen waar hij of zij wil, het stimuleren van mensen om te gaan wonen waar het zou passen vind ik ook te zot voor woorden. Als ik in mijn eentje een villa kan betalen en ik wil dat ook dan mag ik daar toch ook gewoon wonen? Een persoon alleen heeft net zoveel rechten als welke moeder of man dan ook.
Ik heb het hier over sociale huurwoningen.
Het is een groot probleem in nederland.
En het gaat nog veel erger worden,gezien het aantal echtscheidingen.
Het is in mijn ogen niet sociaal om een moeder/vader met kids op straat te zetten,en een alleenstaande een eensgezinswonig te verstrekken.
Urgentie krijg je niet zomaar.
Hier moet ook een bijstandsgerechtigde een fors bedrag voor neerleggen.
Daarna wordt het pas in behandeling genomen.
Let wel dit is per regio anders
Het is een groot probleem in nederland.
En het gaat nog veel erger worden,gezien het aantal echtscheidingen.
Het is in mijn ogen niet sociaal om een moeder/vader met kids op straat te zetten,en een alleenstaande een eensgezinswonig te verstrekken.
Urgentie krijg je niet zomaar.
Hier moet ook een bijstandsgerechtigde een fors bedrag voor neerleggen.
Daarna wordt het pas in behandeling genomen.
Let wel dit is per regio anders
Volgens mij hebben de meeste woningstichtingen wachtlijsten, waar je soms jaren op moet staan voor een woning. Zou niet eerlijk zijn als een alleenstaande die nog thuis woont (bijvoorbeeld) dan 2 jaar wacht en als ie aan de beurt is gaat een gescheiden vrouwtje voor. Ieder op zijn beurt.
Is er niet ook zoiets als eigen verantwoording wanneer je uit elkaar gaat? Je was er toch ook zelf bij toen je trouwde? Maar volgens mij is dat een hele andere discussie. Vind dat mensen veel te makkelijk denken over trouwen en vervolgens weer scheiden en dan het probleem bij anderen neerleggen...
Is er niet ook zoiets als eigen verantwoording wanneer je uit elkaar gaat? Je was er toch ook zelf bij toen je trouwde? Maar volgens mij is dat een hele andere discussie. Vind dat mensen veel te makkelijk denken over trouwen en vervolgens weer scheiden en dan het probleem bij anderen neerleggen...
Sorry.
Ik krijg de indruk dat er alleen maar alleenstaande reageren.
Oftewel egoisten.
Wel met z`n allen elke tv inzameling ondersteunen .
Maar vervolgens uw eigen nederlanders laten zwerven.
Ik krijg de indruk dat er alleen maar alleenstaande reageren.
Oftewel egoisten.
Wel met z`n allen elke tv inzameling ondersteunen .
Maar vervolgens uw eigen nederlanders laten zwerven.
urgentie snel??? nou, in utrecht niet hoor! Ik kwam als alleenstaande moeder met 1 kind (toen net 1 jaar) op straat te staan en ik kon nergens terecht! Bij woningnet (degene die de woningen toewijst) zeiden ze doodleuk dat ik dan maar had moeten nadenken voordat ik aan een kind begon! Omdat ik geen trek had om ergens in Maastricht in een vrouwenopvang te wonen (waar overigens ook wachtlijsten voor zijn) heb ik uiteindelijk bijna 2 jaar bij iemand op een zolderkamer gewoond (voor 500 gulden per maand!) met mijn dochter, voordat ik een eigen (boven)huisje kreeg! (ik stond toen wel al 5 jaar ingeschreven als woningzoekende)..
Tuurlijk vind ik niet dat iemand die alleen is zijn eensgezinswoning op moet geven en op een flatje moet gaan wonen, maar woningbouwcoörporaties zouden wel wat beter op kunnen letten aan wie ze hun huizen verhuren, een groot huis aan een groot gezin en een kleiner huis aan kleinere huishoudens..
Tuurlijk vind ik niet dat iemand die alleen is zijn eensgezinswoning op moet geven en op een flatje moet gaan wonen, maar woningbouwcoörporaties zouden wel wat beter op kunnen letten aan wie ze hun huizen verhuren, een groot huis aan een groot gezin en een kleiner huis aan kleinere huishoudens..
Nee hoor, ook die hypocriete onzin krijgt van mij geen rooie cent.Wel met z`n allen elke tv inzameling ondersteunen .
Wat een onzin zeg, alsof het een woningbouwvereniging interesseert wie waar woont. Het gaat er maar om dat je het kunt betalen. Iedereen is gelijk in dit land en niemand heeft meer of minder rechten dan een ander. Op basis waarvan zou een moeder met kind dan voorrang hebben op een alleenstaande die op zoek is naar een huis?maar woningbouwcoörporaties zouden wel wat beter op kunnen letten aan wie ze hun huizen verhuren, een groot huis aan een groot gezin en een kleiner huis aan kleinere huishoudens..
De woningbouwverenigingen kijken wel degelijk naar gezinsgrootte bij de toeweijzing van de woningen, Wie in zijn eentje een groot huis wil, zal daarom eerder slagen bij een part. verhuurder.
Wat je vaak ziet is dat mensen (samen) volgens de regels een grote woning krijgen en dat na verloop van tijd er 1 van de twee weggaat, dan lijkt het onredelijk dat iemand in zijn eentje in zo'n woning zit maar de toewijzing van de woning is in eerste instantie correct verlopen.
Wat je vaak ziet is dat mensen (samen) volgens de regels een grote woning krijgen en dat na verloop van tijd er 1 van de twee weggaat, dan lijkt het onredelijk dat iemand in zijn eentje in zo'n woning zit maar de toewijzing van de woning is in eerste instantie correct verlopen.
Alhier waar ik woonachting ben.
Kijken ze nergens meer naar,behalve naar het aantal punten.
Ik huur zelf een woning in een rijtje, 1 gezins.
Maar in dezelfde straat indezelfde woningen wonen zeker 4 alleenstaanden ,in dezelfde woning.
Zijn er ook alleen ingekomen.
Een deel heeft zelfs hun 2 persoons appartement kunnen inruilen .
Kijken ze nergens meer naar,behalve naar het aantal punten.
Ik huur zelf een woning in een rijtje, 1 gezins.
Maar in dezelfde straat indezelfde woningen wonen zeker 4 alleenstaanden ,in dezelfde woning.
Zijn er ook alleen ingekomen.
Een deel heeft zelfs hun 2 persoons appartement kunnen inruilen .
hallo vogels .
Dank voor uw mening.
Ik vind alleen discriminatie niet op z`n plaats .
Ik doe onderzoek naar de mening van Nederlanders.
En probeer mijzelf in te beelden hoe het volgens mij ook kan.
Ik zou er niet mee uit de voeten kunnen ,als ik in m`n uppie een eensgezinswoning zou opeisen terwijl ik wist dat er gescheiden ouders met kinderen op straat komen te staan terwijl er voldoende alleenstaande woningen voorhanden zijn.
Dank voor uw mening.
Ik vind alleen discriminatie niet op z`n plaats .
Ik doe onderzoek naar de mening van Nederlanders.
En probeer mijzelf in te beelden hoe het volgens mij ook kan.
Ik zou er niet mee uit de voeten kunnen ,als ik in m`n uppie een eensgezinswoning zou opeisen terwijl ik wist dat er gescheiden ouders met kinderen op straat komen te staan terwijl er voldoende alleenstaande woningen voorhanden zijn.
Eerlijk gezegd zou ik daar absoluut geen boodschap aan hebben. Ik als alleenstaande zou net zo veel recht hebben op een woning als een moeder met 4 kinderen, zolang ik het maar kan betalen. Ik hoef mezelf niet weg te laten proppen in een klein hok omdat die moeder zo nodig voor moet. Dat zou pas oneerlijk zijn.
Dan moet ik dus de conclussie trekken .
Er zijn meer asocialen in nederland dan dat er socialen zijn.
Hier leg ik mij niet bij neer.
Kan het ook niet geloven dat er zoveel egoisten zijn in nederland.
Er zijn meer asocialen in nederland dan dat er socialen zijn.
Hier leg ik mij niet bij neer.
Kan het ook niet geloven dat er zoveel egoisten zijn in nederland.
Waarom is het egoistisch als je de regels volgt en volgens de regels een huis toegewezen krijgt? Daar is volgens mij niet asociaals aan. Maar misschien denk jij daar anders over en vind je alle Nederlandse wetten en regels asociaal?