LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opschonen 123 topic

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
doblo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:34

123 copmputers Oplichters

Ongelezen bericht door doblo »

Er zou inderdaad wat aandacht aan gegeven kunnen worden...
Eerder bestond 123 computers onder de naam XENON, is failliet gegaan door schulden...
Zelf heb ik ooit een videokaart besteld en betaald (44€), maar nooit is er een videokaart gekomen. Na veel bellen en mailen, geen reactie, 1x zou geld terug gestort worden, maar nooit gebeurd... R. Hofs, de eigenaar van beide zaken (1 en dezelfde zaak inprincipe) is een oplichter!!!!!! :evil:

Bob33
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:54

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door Bob33 »

Zie voor een uitgebreid overzicht :
http://tweakers.net/shopsurvey/4964

sooki
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 15:47

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door sooki »

Ik heb een bedrag van 300 Euro pas na 4 maanden gekregen door elke dag te bellen en ruzie te maken. Er wordt gewoon gelogen via de telefoon en een grote mond opgezet door ramond Hofs.
Keiharde oplichters zijn het. 123computers, Twentecomputers.nl en geheugenkopen.nl behoren allemaal aan deze Ramond Hofs toe.
Ze gebruiken verkeerde kvk-nummers ook.

Tot tweemaal toe hebben ze defecte geheugenmodules en defecte harde schijf gestuurd. Na de garantieclaim, sturen ze weer defecte modules voor je en je krijgt ook nog een grote mond door de telefoon.
Daarna kon ik fluiten naar mijn geld. Steeds werd er gezegd dat de leverancier het laat liggen, maar ik had niet ste maken met hun leverancier. Dus ik eiste mijn geld.

De geheugenmodules heb ik getest met het programma Memtest en bleek dat ze defect waren. Hun hiermee geconfronteerd, werd gezegd dat ik het programma niet goed heb gebruikt. Denken ze dat ik dom ben en geen verstand heb van computers......

19ray77
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:36

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door 19ray77 »

Klinkt allemaal erg bekent. Heb zelf een Harddisk bij Twentecomputers.nl bestelt (Ook van Raymond Hofs, maar dan een andere B.V.). Heb 130 euro betaalt en vervolgens hoor je HELEMAAL NIETS meer van ze. Ben als vanaf 2 november bezig om mijn geld terug te krijgen, maar tot op heden niemand aan de telefoon gehad en ook email is een medium die ze niet kennen.
Deze meneer heeft meerdere B.V.'s maar runnen kan hij ze niet.
Het lijkt erop dat het enige punt waar je ze nog kunt bereiken is via het nummer van 123computers.nl
En ook dan krijg je deze Hofs niet aan de lijn, want hij is er nooit. Als je dan vraagt hoe het zit met de restitutie dan ligt deze op de grote stapel. De stapel die volgens deze medewerkers eens in de 2 weken behandelt/terug gestort wordt op donderdag. Wel grappig dat die van mij dan iedere keer onderaan de stapel ligt. Zal wel veel resituties hebben. Misschien moet hij een ander beroep gaan uitvoeren. Eén zonder verantwoordelijkheden!
Want verantwoordelijk is hij niet. We staan er niet alleen voor, lees maar op Tweakers.net:

http://tweakers.net/shopsurvey/6679

Misschien dat Trosradar hier eens wat over wilt melden bij de volgende uitzending. Misschien dat deze Raymond Hofs verhaal kan komen doen (als je hem te woord krijgt)

jeroendg
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2006 22:21

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door jeroendg »

Ik heb onder rembours 2 SO-Dimm modules besteld op 16 januari 2006 en gelijk maar 25,- euro aanbetaald. Inmiddels is het 17 februari en ik ontvang taal nog teken.

Uit alle meldingen kan ik alleen maar concluderen dat ik mijn geld kwijt ben.

Dit gaat om een heel scala aan BV's die er allemaal dezelfde praktijken op nahouden en van dezelfde eigenaar zijn Raymond of Ramond Hofs.
Er loopt al een link op dit forum nl.: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=454795#454795
Andere winkels van meneer Hofs zijn o.a. twentecomputers.nl , aaamemory.nl , 123computers.nl , geheugenkopen.nl en reeds failliet Xenon en Xenon webstore.

Ook tweakers.net acht ik medeverantwoordelijk voor deze oplichtings praktijken. Ik ga zeker proberen er iets aan te doen. Zodra je bij Tweakers.net via de Shopsurvey of een van de fora mensen probeert te waarschuwen wordt gelijk je bericht door één van de mods of admins verwijderd. Zodoende is het niet mogelijk om mensen te waarschuwen. Voor Tweakers.net vormt de Pricewatch door de verkoop van abonnementen aan webstores, naast de advertentie verkoop, voor de grootste bron van inkomsten. Zodoende verwijderd men dus maar gauw al te negatieve kritiek of NAW en eigenaar gegevens. Een betalende klant kan zodoende gewoon doorgaan met zijn oplichtings praktijken zodat de community leden de dupe worden.

Eigenlijk zouden de gedupeerde gezamenlijk gewoon beslag moeten laten leggen op de rekeningen van deze oplichters.
Laatst gewijzigd door jeroendg op 04 apr 2006 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

sooki
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 15:47

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door sooki »

He, wat goed van je Jeroen. Ik zal zeker een mailtjes sturen naar je.

Wat ik vergeten was bij te vermeldeen is het volgende:

Geheugenmodules besteld voor 94 Euro per stuk. Tot tweemaal toe defecte modules gekregen na garantieclaim. Inmiddels zat ik al drie maanden zonder modules.
Toen ik mijn geld terug wilde, werd mij gezegd dat ik niet krijg wat ik betaald heb, maar de dagprijs van die modules. De dagprijs was na 3 maanden 70 Euro geworden. Ik hoorde voor het eerst dat bij restitutie naar de dagprijs wordt gekeken.

En wat Tweakers.nl doet, kan ik niet anders typeren dan "handelen onder 1 hoedje". Ik heb vandaag nog geprobeerd een reactie te geven op een beoordeling van een ander lid van Tweakers. Mijn reactie werd onmiddelijk verwijderd door Tweakers.

Al die BV's, twentecomputers, aaamemory, 123computer, geheugenkopen, 123memory behorende tot Ramond Hofs, vormen tesamen een grote klant van Tweakers. Dus, Tweakers is niet meer objectief m.b.t. de grote klant.

Ik had altijd een grote pet op van Tweakers......

Brian
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2006 11:23

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door Brian »

Ook ik ben de dupe geworden van deze oplichters uit Enschede, die zich uiten als Twente Computers, 123 computers, geheugenkopen.nl of een andere "schuilnaam". Ik heb de 17e februari een geheugenmodule gekocht via GeheugenKopen.nl, omdat het net ff goedkoper leek (want uiteindelijk ben ik meer geld kwijt) dan de andere aanbieders. Maar zoals bij velen van jullie bleek 't een SCAM. Nu 8 maart nog steeds niks ontvangen. Ze zijn niet te bereiken via mail of telefoon. Alle telefoonnummers waren afgesloten (dus niks probleempje met VOIP zoals vermeld op de website en wat de heer S. Aydin verteld)!
De heer R. Hofs, de oprichter van de zaakjes, blijkt al failliet te zijn geweest. Dus of hij probeert op deze manier nog wat geld bij elkaar te rapen of het boeit hem allemaal niet meer. Tot hij de verkeerde tegenkomt natuurlijk.....

Ik heb na diverse dingetjes gelezen te hebben meteen contact opgenomen met de locale authoriteiten. En ik zou dan ook iedereen aanraden AANGIFTE TE DOEN!!!!!!!! Zolang er geen aangifte gedaan wordt, gebeurd er ook niks! Succes!

Murphy
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2006 09:01

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door Murphy »

Ze hebben wel een winkel geloof ik, in Enschede. Moet je maar effe teruglezen in het topic.

Wij zijn ook de dupe van Twentecomputers. We hebben ergens begin januari dit jaar geheugen besteld, bevestiging teruggekregen maar het duurde maar en het duurde maar ... na 2312 keer bellen eindelijk iemand aan de lijn gekregen die vertelde dat er leveringsproblemen waren bij de fabriek en dat het er snel aan zou komen! Maar we hebben nog niets gezien. Ik heb ze gesommeerd dat ze het geld moeten terugstorten maar ... niets. Totale bedrag ongeveer 900 euro.

Dus ik 'join the club' en hoop dat ze er vanavond wat aan kunnen doen!

Nog even iets over Tweakers: deze lui zijn onafhankelijk en niet vóór Twentecomputers. Ze willen alleen hun site netjes houden en hebben daar bepaalde regeltjes voor. Berichtjes zoals TWENTECOMPUTERS ZIJN GORE #$@$# OPLICHTERS passen daar niet echt bij :)

lassie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:21

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door lassie »

het adres is Kanaalweg 131 ipv Kanaal 131

Chriz
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2006 19:59

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door Chriz »

Gezien. die naar beneden kijkende blik van Hofs?
Als prof in het analyseren van de menselijke geest, trainer van salesprofs etc, was wel duidelijk dat hier verhaaltjes verteld werden.

Het adres is kanaalstraat 131 te Enschede.
Indien mensen met mij samen verhaal willen gaan halen, dan stel ik voor om ons te organiseren. Een overmacht van veel boze klanten in de winkel kan er voor zorgen dat alles wat sneller gaat.

stobbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:35

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door stobbie »

Niet alleen de klanten van Twente Computers worden gedupeerd, ook wij ondervinden veel hinder van deze lieden.

Wij zijn PC-Twente Computers uit Almelo en staan bovenaan in Google als je zoekt op Twente Computers.... Het afgelopen jaar hebben we zeker 15 telefoontjes en emailtjes per dag gehad, niet allemaal even vriendelijk van toon, van mensen die bij hen iets hadden besteld maar nooit hadden gekregen. Ook al zijn het niet onze klanten, beantwoorden wij uiteraard al de mailtjes netjes, wat ons een aardige extra werkbelasting oplevert. Ook wij verkopen via een webshop, op http://www.prijsstunt.nl en zijn bang dat onze omzet zal dalen doordat men denkt dat wij het bedrijf uit Enschede zijn.....

Chriz
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2006 19:59

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door Chriz »

Ik kan jullie op weg helpen als referentie.
Wij zijn een reclamebureau in Enschede. (we kennen 123)
Veel ervaring met die negatieve club.
Bij twijfel mag je mijn nummer doorgeven 053 4363051
Ik geef je de beste referentie die je kan hebben.

Hekelaanoplichters!!
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:15

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door Hekelaanoplichters!! »

:evil: ik ben dus ook een van de vele gedupeerden :evil:

Ik word pislink van die Gozer van 123Groep.
Doe mij mijn geld maar terug en die k...kaart van hem, kan die in z'n kont steken.
Het lijkt mij verstandig om met een grote groep gedupeerden een advocaat in de arm te nemen en deze heren even aan te klagen tot ze erbij neer vallen, deze praktijken kunnen gewoon niet!
Mocht dit niet lukken dan........ :twisted:

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door opa »

Hoe meer druk er ontstaat hoe groter de kans aanwezig is dat de ondernemer zijn onderneming laat 'ploffen' met als eind resultaat, niemand krijgt zijn geld terug. Goed overleg lijkt mij de beste methode.

Chris76
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:22

Re: opschonen 123 topic

Ongelezen bericht door Chris76 »

@Opa ik denk dat het laten ploffen van een BV die zo in de media-aandacht heeft gestaan niet zomaar ongestraft kan gebeuren. Ik zag an het begin van de uitzending hoe de juridische structuur van al die vage bedrijfjes is en daar rammelt zoveel aan dat ik simpelweg niet kan geloven dat eenvoudig de BV laten ploffen nu nog een oplossing biedt voor meneer Hofs en zijn kornuiten

Gesloten