Onze snorfiets ... hij staat eigenlijk buiten, omdat we er geen plek voor hebben. Keurig de service beurten gedaan. Nu na vier jaar, begon hij mankementen te krijgen. Slecht starten en uitgaan. Nogmaals een service beurt laten doen, maar nu bij een brommer/fietsenzaak in mijn nabije omgeving. (niet bij de winkel waar we hem toendertijd hebben gekocht)
Service beurt, was goed te merken zeg.
nieuw uitlaat eronder (om 1 of andere reden)
kort om hij liep weer lekker.
Na een maandje hetzelfde probleem
weer terug naar die winkel - in onze omgeving.
Weer de nodige dingetjes (en kosten)
na 7 dgn. stikte het snorfietsje helemaal en sloeg geregeld af.
Dán maar naar een andere. (neeh. niet naar de winkel waar we hem gekocht hadden)
Daar kregen we de mededeling na onderzoek
" achterstallig onderhoud is schandalig. Als we hem maken komen de kosten rondom de 300 euro "
.... nou zeg
dat is schrikken ja.
We hadden ook gewoon bij de winkel moeten blijven waar we hem gekocht hadden hé.
We laten hem niet maken en moeten nu een nieuwe kopen.
(zonde want we hadden ook nog net het kenteken in orde gemaakt).
- volgens mij hebben we geen poot om op te staan hé ?
-- neeh nergens geen bonnetjes van gekregen.
" goeie les voor ons en misschien voor jullie "
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] snorfiets
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54
Re: snorfiets
Als hij zoveel achterstallig onderhoud heeft komt dat niet alleen door die laatste beurt.
Re: snorfiets
Hebben jullie niet een handige jongen in de buurt zitten?, over het algemeen zijn dit carburator of ontstekingsproblemen,
Omdat de snorfiets altijd buiten staat, kan het gebeuren dat er een heel klein laagje water onder in de benzine tank ligt, wanneer u rijdt, kan het gebeuren dat dit water zich onder in de carburateur nestelt, met als gevolg een motor die niet wil starten of afslaat,
Bij een Spartamet/Saxonette, komt het voor, wanneer de tank goed vol zit, wanneer deze een tijd heeft gestaan, de olie uitzakt naar de benzineslang!, ( de benzinekraan zit ín de carburateur! ) de olie zamelt zich op in de benzine slang, en wanneer er gestart wordt, wordt pure olie in de carburateur geleid, zeker weten dat dit problemen opleverd, de sproeiertjes zijn al zo erg fijn, dat een klein drupje water of olie al voor problemen zorgt,
3x raden, wanneer dit met dezelfde tank benzine een paar keer is gebeurd, dat de motor, wanneer de tank bijna leeg is, te weinig olie krijgt!, en daar wordt deze zeker niet beter van,
Het is een constructiefoutje van deze Sachsmotoren, als je echter vrijwel iedere dag op deze snorfiets rijdt, zijn er geen problemen,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Omdat de snorfiets altijd buiten staat, kan het gebeuren dat er een heel klein laagje water onder in de benzine tank ligt, wanneer u rijdt, kan het gebeuren dat dit water zich onder in de carburateur nestelt, met als gevolg een motor die niet wil starten of afslaat,
Bij een Spartamet/Saxonette, komt het voor, wanneer de tank goed vol zit, wanneer deze een tijd heeft gestaan, de olie uitzakt naar de benzineslang!, ( de benzinekraan zit ín de carburateur! ) de olie zamelt zich op in de benzine slang, en wanneer er gestart wordt, wordt pure olie in de carburateur geleid, zeker weten dat dit problemen opleverd, de sproeiertjes zijn al zo erg fijn, dat een klein drupje water of olie al voor problemen zorgt,
3x raden, wanneer dit met dezelfde tank benzine een paar keer is gebeurd, dat de motor, wanneer de tank bijna leeg is, te weinig olie krijgt!, en daar wordt deze zeker niet beter van,
Het is een constructiefoutje van deze Sachsmotoren, als je echter vrijwel iedere dag op deze snorfiets rijdt, zijn er geen problemen,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: snorfiets
Ulbe
dank je wel voor je reactie.
dank je wel voor je reactie.