LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer valt uit

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Sparcle
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2006 14:00

Computer valt uit

Ongelezen bericht door Sparcle »

Hallo allemaal,

Ik heb een heel raar probleem waar ik zelf niet uit kom, en mijn computer staat al 2 weken bij een computer winkel die er tot nu toe ook niet uitkomen.

Het is als volgt:
Mijn computer valt soms spontaan uit en wil dan ook niet meer aan.
Behalve als ik hem een nacht uit laat staan dan gaat hij de volgende morgen weer aan en kan ik hem weer optimaal gebruiken.
Van zware games spelen tot 10 verschillen de bewerkingen tegelijk uitvoeren in windows zelf.
Dit kan een hele week goed gaan tot hij weer een keer uit valt en dan moet hij weer een nacht uit staan.
De mensen van de computerwinkel zeiden dat het aan de processor koeling lag en deze ook verwisseld, ze zeiden dat zede te zwaar was voor moederbord.
Na mijn computer weer terug gekregen te hebben viel hij na een dag of 5 weer uit.

Mijn processor wordt niet te warm heb ik een programma voor om dat te bekijken, voeding heb ik ook al een keer gewisseld net zoals de videokaart en maakt allemaal geen verschil.

iemand een idee van want ik word er gek van

Groeten
Pim

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door Cynneke »

13 topics hieronder een soortgelijk probleem. Misschien dat je daar nog iets tussen vindt?

THE-GHOST
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2006 14:25

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door THE-GHOST »

heb je geen virus of spyware er op staan dan wil hij dat ook doen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn computer,

Wanneer ik de computer een zwaar programma liet draaien, stopte plotseling alle activiteit op de computer, en verscheen een stilstaand beeld op het scherm,

Apparaat naar handelaar gebracht, kon er niet uitkomen, nieuwe BIOS firmware geplaatst op de computer, echter niets hielp,

Toen is er een speciale PCI kaart geplaatst op het moederbord, waar de harde schijf op kon worden aangsloten, toen geen problemen meer gehad,

Later zelf een keer de BIOS firmware geflasht, omdat de computer iedere keer traag ging werken, dit had effect!, er bleek een fout in de firmware te zitten!, dus die PCI kaart verwijderd en de harde schijf weer op het moederbord aangesloten, nooit geen problemen meer gehad, zelfs niet onder de zwaarste omstandigheden!,

vriendelijke groeten,

Ulbe.

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door Chani »

controleer even of je interne geheugen nog okee is (zijn programmatjes voor). ik heb hetzelfde probleem gehad, en een deel van mijn geheugenbank bleek defect te zijn. zodra de pc dat deel aansprak viel de pc uit.
ik heb het geheugenbankej teruggestuurd naar corsair, en een nieuwe gekregen, en heb nu geen problemen meer.
ik heb al programma memtest 86plus gebruikt (google is your friend ;))

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door DJD »

haha, heb ik ook gehad me processor werd 80 graden :? heetheet, en dat met 3 koelers. De 1 zat verstopt met stof hahaha ff weg gepoetst en klaaaaaaaaar, en hij was weer rond de 40 grade :D :D koudkoud

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door gsm-it »

Dit probleem had ik ook. Het lag aan de aansturing van de spanningsregelaar voor de processor (VRM of Voltage Regulation Module). Op het moederbord was een transistor instabiel. De transistor verzorgde 7 Volt voeding aan de VRM regel-chips. Na een dag rust deed de PC het steeds een willekeurige tijd, varierend van nog geen 10 seconden tot 2 weken. Na vervanging werkt de PC weer als nooit tevoren!

Ander moederbord dus!

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Dit probleem komt steeds vaker voor. De meest voorkomende oorzaak is dat het moederbord kapot is, ook zou het de voeding kunnen zijn (of een combinatie).

Je kunt een kijken op het moederbord zelf naar de condensatoren, dit zijn een soort "batterijvormige buisjes". Deze moeten voor 100% plat zijn aan de bovenkant. Staan ze een beetje bol, of zijn ze zelfs open, dan is je moederbord zeker de oorzaak. Hetzelfde geldt voor je voeding, alleen zijn die wat gevaarlijker om na te kijken.

Als laatste zou het de videokaart kunnen zijn. Als deze oververhit raakt, wil de computer ook niet meer starten.

bassie999
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2006 11:21

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door bassie999 »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn vorige PC gehad. Ik heb toen de voeding vervangen, en daarna draaide ie weer als een tierelier.

Als je zware spellen speelt, kan het soms ook komen door de video- en/of geluidskaart instellingen. Ik heb dat gehad bijvoorbeeld met GTA San Andreas: Na een paar minuten spelen, herstartte de PC iedere keer. Door het aanpassen van de geluidskaartinstellingen, heb ik nu geen problemen meer.

henkjoy
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:34

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door henkjoy »

Ik heb hetzelfde gehad ik draai met een a8n-sli deluxe moederbord met twee 6600 gt msi en 3200+ met zalman koeler 120 venilatoor voor en 3x90 aan de zijkant ik heb al twee keer mijn voeding verandert zit nu een tagan 430 in alleen af en toe met opstarten valt hij wel een uit als het aan staat gaat het als de brandweer moet eigenlijk een programma hebben wat mijn ventilatoren in stappen opstart

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik dacht direct aan virus, ik heb het ook gehad, had geen virusscanner op mijn pc staan en om de 35 minuten viel hij zomaar uit, om vervolgens een kleine 40 minuten niet meer aan te kunnen.
Helaas is hij na veel aan en uit sessies overleden.


Groetjes MElvin

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door opa »

Klinkt als oververhitting van een te kleine de voeding (250Watt)
Zwaardere voeding monteren van 350/450 Watt

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door queenfan »

Kijk eerst maar even naar je voeding, ook ik heb dit gehad een nieuwe voeding gekocht en het werkt weer zoals het hoort.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door movieman »

Krijg je een zogenaamd "blauw scherm" als je pc ermee stopt?

Indien ja dan is er een probleem met de hardware (drivers). Het zou het moederbord, de videokaart, het geheugen of een PCI-RAID/IDE controller kunnen zijn.

Je kunt eens een keer proberen om de geheugenmodules in een ander slotje te plaatsen, dat helpt soms.

Voorts moet je tussen je videokaart en de PCI-sloten een slotje vrijlaten. Kijk eens of de videokaart goed in het slot zit (stevig aandrukken). Soms maken die dingen geen goed contact omdat er op de printplaat dubbele contacten zitten (twee rijen boven elkaar).

De voeding kan inderdaad een probleem zijn. Voor een beetje fatsoenlijke PC (vanaf 2,5 GHz) is een 450 Watt PSU geen overbodige luxe.

Het kan ook zo zijn dat je de processor in je BIOS op "automatisch overklokken" hebt staan. Zet die optie eens uit.

Veel succes. :wink:

JoostS
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 nov 2005 15:57

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door JoostS »

Buy a Mac!
Nu ook met Intel-processoren.

Think Different!

jv******
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:47

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door jv****** »

Beste Pim, je verhaal is iet wat onduidelijk.
Maar eigenlijk is het heel simple
Als je computer helemaal uit valt dus alle ventilatoren stoppen er mee alle lampjes gaan uit en je hebt geen beeld meer, dan is het zeer waarschijnlijk een voedings probleem.
Als je computer spontaan op tilt slaat, blauw scherm o.i.d. dan is het een waarschijnlijk een probleem op het moerderbord, kan de bios zijn of de processor (koeling).
Maar in alle gevallen geldt een goede computer winkel heeft zo'n probleem in een paar uur opgelost.

HBommel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2006 12:29

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door HBommel »

Bij het spontaan uitvallen van de computer kan de oorzaak vaak liggen aan oververhitting van de CPU. Dit ontstaat wanneer een niet juiste cooler is gemonteerd.
Vervang de cooler door een met een hogere capaciteit. Denk er wel aan de cooler te vervangen voor de juiste CPU.
Er zijn 2 grote leveranciers van CPU's, te weten: Intel en AMD

Voor Intel CPU dus vragen naar Intel coolers of equivalent.

In de praktijk zijn veel cool problemen met de AMD Sempron opgetreden. Na verwissling van cooler met hogere capaciteit, waren deze problemen opgelost.

Zou ook in uw computer het geval kunnen zijn.

opadewest
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2006 19:59

Re: Computer valt uit

Ongelezen bericht door opadewest »

Meestal zal bij het oververhit raken de videokaart en of bij een defecte geheugenmodule het systeem 'gaan hangen' , dit is nu zo te lezen niet het geval, het systeem valt echt uit. Volgens mij kan de oorzaak alleen nog de voeding of het moederbord zijn,..daar de temperatuur van de processor in orde blijkt en aangezien de voeding al gewisseld is lijkt mij het een hele goede optie om het moederbord maar eens te wisselen.

Gesloten