LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Domein en Hosting

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Blizzard21
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2006 15:28

Domein en Hosting

Ongelezen bericht door Blizzard21 »

Beste Forummers,

Ik heb even bij deze jullie hulp nodig..
Ik heb me 2 maand geleden aangemeld voor hosting bij www.predor.nl.
Heb ook voor een jaar direct 180 euro betaald.
Maar na 2 maand ik heb elke avond storing gehad domein verhuizing zou gebeuren van me oude host zou half december plaatst vinden is nooit gebeurt.
En ik heb een forum die wel een goeie host nodig heeft dus ben inmiddels over gestapt aangezien die andere niks nakomt.
Nu is me vraag heb ik recht om wat geld terug te krijgen van predor.nl ?

Ik hoop snel iets van jullie te horen.

Groeten,
Danny

hires
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:03

Re: Domein en Hosting

Ongelezen bericht door hires »

Je zegt het zelf al; er worden geen afspraken nagekomen. Als jij zelf wel de Algemene Voorwaarden naleeft (bepaalde zaken mogen niet zomaar) en je hebt de nodige formulieren opgestuurd voor de verhuizing van de domeinnaam (alleen nodig bij een .nl-domeinnaam), dan is dat in orde. Als je dan ook nog EUR 180,= hebt betaald voor zaken die dus niet in orde zijn danwel niet geleverd zijn, ook al is het een jaarcontract, dan lijkt het me niet dat je ze daarop op zijn minst kan aanspreken. Staat er iets over de levertijd in de Algemene Voorwaarden, of over een zgn. uptime-garantie (99,9% minimaal online of iets dergelijks)? Zoek daar eens naar.

pjongen9
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 07:53

Re: Domein en Hosting

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Zelfs bij een uptime 'garantie' zetten ze altijd kleine lettertjes... Niets word 'gegarandeerd'...

Maar 'niet nakomen van hun kant van het kontrakt' is voldoende reden.
(niet leveren verbinding, services etc.)

Heb je met creditcard betaald? (doen!) Dan kun je je cc--maatschappy bellen en de transactie betwisten (afhankelijk van hoe lang geleden) omdat de leverancier zich niet aan het kontrakt houdt.
(Dan gaan ze eerst moeilijk doen, dat je dat zelf moet oplossen, gewoon doorzetten!)

En ja, ze houden zich niet aan hun kant van het kontrakt, dus je kunt ze zelfs aanklagen. Of -zoals in het vorige bericht gezegd- het kontrakt breken. Maar je bent verplicht ze de mogelijkheid te bieden om binnen redelijke tijd (dubieus begrip) het probleem op te lossen. Daarna kun je je geld terug vragen. Dat moeten ze doen.

Vraag is natuurlijk OF ze het doen... Want klaag jij ze aan voor 10/12 x 180 euro?

Paul

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Domein en Hosting

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Op www.webhosters.nl vind je een overzicht van de meeste providers met commentaar.

Zelf raad ik starfixhosting aan:


http://www.starfixhosting.nl

Gesloten