LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administrator wachtwoord

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sermo
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2006 19:00

Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door sermo »

Hallo allemaal!!!

Kan iemand mij vertellen wat wordt verstaan onder het "Administrator wachtwoord", hoe je dit kunt wijzigen (Er het liefs HELEMAAL uit slopen!) en waar je informatie kunt vinden over dit wachtwoord?

Ik heb een nieuwe computer (met Windows Home, standaard geinstalleerd) en werd :twisted: verrast toen ik met een Windows Xp Pro cd mijn MBR wilden herstellen...

Is mijn MBR ook te herstellen met een ander (freeware) programma?
(Foutmelding: MBR ERROR 3).

Groet, Mike

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door Beathoven »

http://www.computing.net/windowsnt/wwwb ... 17360.html

Hier worden wat oplossingen aangeboden, in het vervolg zou het misschien wel handig zijn als je je wachtwoorden voor jezelf opschrijft of onthoudt.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Kun je de Main Boot Record niet fixen met de originele XP Home cd?

Hoe heb je je MBR kapot gekregen?

sermo
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2006 19:00

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door sermo »

Hey allemaal!

Bedankt voor het reageren!

Jullie vragen:

Aan Beathoven:

Ik stel nooit (systeem\Windows) wachtwoorden in om dit soort :evil: problemen te voorkomen. Bedankt voor je link!


Wouter_Oud:

Met een Windows Home editie zijn (volgens Microsoft) geen bestanden te herstellen :(

Om allerlei hardware/software problemen te voorkomen, maak ik altijd een kloon van mijn harde schijf; (True Image 9)

Als het systeem dan niet meer werkt zet ik die kloon terug; het klonen ging goed via USB en ik was zo dom om (tegen beter weten in) te proberen om deze kloon weer via USB (het betreft een notebook) terug te zetten. (Anders moet ik fysiek de harde schijf uit mijn notebook halen, bij elke kloon terugzetting).

Ik hoopte dat als het fout ging, True Image aangaf dat als het de bewerkingen niet kon uit voeren het zou afsluiten zonder schade aan te richten (hetgeen wel gebeurt met Sata schijven).

Mike


[/quote]

sermo
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2006 19:00

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door sermo »

Uiteindelijk is het opgelost; voor iedereen die heeft meegedacht; bedankt! :D

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

OM je MBR te herstellen moet je opstarten van je windows Xp of windows 98 cd. Kies bij xp voor de Recovery Console (herstel functie).

Typ dan in de commandline: FIXMBR
en druk op enter...

sermo
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2006 19:00

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door sermo »

Hey Jeroen,

Bedankt voor het meedenken!

Ik was inderdaad aangekomen bij deze Recovery-console... maar Windows gaf wel aan dat het mogelijk is dat je na FIXMBR je je computer niet mee kan opstarten... zucht.

Tot nu toe heb ik nog geen personen gesproken die deze handeling hebben uitgevoerd na een MBR ERROR 3 foutmelding.

Wel heb ik op verschillende site's verhalen van mensen aangetroffen die na FIXMBR hun computer niet meer konden gebruiken... dus wat ik nou moet doen?
Het enige wat ik kan bedenken is om een tweede harde schijf aan te schaffen, deze klonen en bij een storing van de orginele schijf, deze schijf te gebruiken.

Goet, Mike

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Ik zou de fixmrb gewoon uitvoeren en kijken wat er gebeurt, 90% kans dat het goed gaat.
Mocht het niet goed gaan, dan kun je de harddisk eruit halen en die in een andere computer doen om je data terug te krijgen, of aansluiten als externe harddisk.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door edmoor »

Kan iemand mij vertellen wat wordt verstaan onder het "Administrator wachtwoord", hoe je dit kunt wijzigen (Er het liefs HELEMAAL uit slopen!) en waar je informatie kunt vinden over dit wachtwoord?
Bij het installeren van Windows XP wordt altijd een account aangemaakt met de naam Administrator.
Voor dit account moet tijdens de installatie ook verplicht een wachtwoord worden opgegeven.

Als het om een voorgeinstalleerde Windows gaat zou dit wachtwoord ergens in de bij de pc behorende dokumentatie vermeld moeten zijn.

Als dat niet zo is zou je als wachtwoord "Administrator" of "administrator" kunnen proberen, zonder de " tekens.
Het wachtwoord is hoofdletter gevoelig, vandaar dat ik beide noem.
Laatst gewijzigd door edmoor op 19 feb 2006 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

sermo
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2006 19:00

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door sermo »

Hoi Edmoor en Jeroen,

Aan Edmoor: Bedankt voor de duidelijke/begrijpelijke uitleg!

Aan Jeroen: Bedankt voor het advies!
Jij zei:
Ik zou de fixmrb gewoon uitvoeren en kijken wat er gebeurt, 90% kans dat het goed gaat.
Jouw idee zal ik later gaan opvolgen... Ik laat het nog weten wat er gebeurt; mocht je mij de eerst komende weken niet meer terugzien, dan weet je dat ik tot die 10% behoorde :)

Groet, Mike

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

@ edmoor:

Een wachtwoord is alleen verplicht bij XP Pro. XP Home kan ook zonder wachtwoord geinstalleerd worden.

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

@ Wouter_Oud

Een administrator wachtwoord is ook in PRO niet verplicht. Je KUNT een wachtwoord instellen bij Pro, maar dit is niet noodzakelijk

Edit: Ja, deze mag je ook blanco laten
Laatst gewijzigd door JeroenOomen op 20 feb 2006 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Voor zover ik weet moet je tijdens de installatieprocedure een wachtwoord opgeven bij XP Pro, of mag je die ook blanko laten?

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Administrator wachtwoord

Ongelezen bericht door edmoor »

Kijk, zo leer IK ook weer en de topicstarter heeft z'n uitleg. :D

Gesloten