LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan de gedupeerde van zitland

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
monika@theo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2005 15:59

Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door monika@theo »

Wij zijn ook een van de vele mensen die een aanbetaling gedaan hebben voor een bankstel Wij hebben inmiddels de brief van de curator gehad en daar staat in dat we geen geld terug krijgen nu zijn we bezig geweest hoe we verdere stappen kunnen ondernemen tegen deze oplichtingspraktijken aangifte doen bij de politie heeft geen nut maar we werden wel aangeraden om een gerechtelijkeprocedure via een advocaat op te starten om via deze manier zitland voor de rechter te krijgen ik hoop dat er mensen zijn die ons opvolgen en hetzelfde gaan doen

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door 16again »

Je maakt weinig kans.
Zitland kan na het failliet niet meer voor de rechter verschijnen.

Hooguit kan je bestuurders persoonlijk aansprakelijk stellen. Voorwaarde hierbij is dat je kan aantonen dat deze bestuurders bewust gehandelt hebben in strijd met faillisementswet. (bijvoorbeeld nog verkopen en aanbetalingen innen terwijl men wist dat het faillisement onvermijdelijk was)
Onderzoek hiernaar behoort door curator gedaan te worden. Deze heeft echter veelal te weinig middelen (tijd, en geld uit de boedel) om dit te onderzoeken, en de bestuurders komen er dus veelal mee weg.

Meld je bij het cbw, en volgens cbw garantie regels kan je de 25% aanbetaling verrekenen bij nieuw aankoop.

In de praktijk kan dat echter tegenvallen. Aangesloten winkels zijn niet verplicht jouw verloren gegane aanbetaling te verrekenen, indien je een afgeprijsd artikel aanschaft. Helaas koopt bijna niemand iets zonder korting, en ben je voor deze garantie dus afhankelijk van de goodwill van de winkel

sanro
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:20

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door sanro »

ja , wij hebben ook zo'n zelfde verhaal met zitland,

we hebben namelijk vorig jaar 2004 een set meubels gehaald met een hoge waarde.
bij poppeliers destijds toen was het nog niet overgenomen.
ze zouden onze meubels in opslag bewaren, we hebben afgesproken in januari 2006 dat ze zouden leveren , en nu hoor ik dat ze failliet zijn verklaard in november , terwijl wij helemaal niet op de hoogte zijn gesteld.
Ze hebben niet gebeld geen brief helemaal niks en dus hebben ze onze spullen gewoon verkocht.
nu zijn onze meubels weg.
En volgens de curator van zitland moeten we naar de cbw .
DIt pik ik dus echt niet , geld kwijt en geen meubels.
Hier maak ik cker een zaak van.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door 16again »

Sanro,

Hoe zuur ook, je geld en je bank ben je gewoon kwijt, en je kan niemand iets maken.
Uiteraard beweer je dat het jouw bank was. Je had hem immers al volledig betaald. Wellicht had zitland de rekening van de fabriek ook nog niet betaald, en zo kan de fabrikant evengoed beweren dat de bank in opslag nog zijn eigendom was.

Taak van de curator is alle spullen (waaronder "jouw" bank) voor zo goed mogelijke prijs verkopen, om geld te verdelen onder de schuldeisers.

Extra wrang:
In een ander topic kan je lezen hoe de curator wel de weg weet te vinden naar de koper van een bank, die maar voor slechts 40% was aanbetaald.
Blijkbaar levert restantbetaling van 60% meer op dan openbare veiling van die bank.

Jojo167
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2006 12:16

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door Jojo167 »

Hallo,

ik heb mijn bank wel uitgeleverd gekregen , maar na 3 mnden bleek de stof kapot te gaan...nu probeer ik er achter te komen uit welke fabriek mijn bank komt, want ik heb toch cker recht op mijn fabrieksgarantie....wie kan mij helpen er achter te komen waar mijn bankstel vandaan komt.......

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door gast500 »

Als je zo bedonderd wordt (daar lijkt het toch heeel sterk op) zou ik toch geneigd zijn om even bij de "nieuwe" firma langs te gaan en daar alsnog even mijn meubeltjes te gaan halen. Niet goedschiks? Dan maar kwaadschiks!!

Het is toch trouwens schandalig dat je bij een faillisement niks kunt 'halen' als consument. Als er nog baten zijn dan gaat altijd de belastingdienst etc. voor en als consument kun je fluiten naar je centen . DAT zou nu eens veranderd moeten worden. En zolang dit niet gebeurd kan ik me goed voorstellen dat mensen het recht in eigen handen gaan nemen (en da's in principe natuurlijk ook weer niet goed maar wel begrijpelijk)!

Jojo167
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2006 12:16

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door Jojo167 »

Ik wil helemaal niets van deze mensen het enige wat ik wil weten is waar mijn bankstel vandaan komt zodat ik kan gaan informeren of er een mogelijkheid bestaat dat mijn bankstel van 6 mnd oud gerepareerd kan worden.....voor de rest zal het me een biet wezen of ze nog bestaan verdergaan of iets dergelijks....ik zal iedereen die het horen wil alleen waarschuwen geen bankstel of meubels te kopen bij een bedrijf dat zitland, zit weet ik veel wat heet...sorry voor mijn tekst maar ik ben zo verschrikkelijk boos dat ik van het kastje naar de muur gestuurt wordt door instantie die er zijn om je te helpen... :oops:

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door Wheeler »

Beste Jojo167,

Het achterhalen van de fabriek kun je wel staken, daar zul je vermoedelijk nooit achter komen.
Dat komt omdat firma's als Poppeliers en dergelijke grote partijën opkopen, veelal in het oostblok.

De kwaliteit laat zeer sterk te wensen over, maar ja, wat verwacht je ook voor een kompleet bankstel van zeg amper € 1.000,00?

De beste oplossing is na te gaan of er bedrijven in nederland zijn die eventueel een nieuwe stof zouden kunnen aanbrengen.

Kost je uiteraard wel weer geld, maar wellicht heb je dan nog enigzins plezier van je meubels.

Succes en groet,

Wheeler.

Jojo167
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2006 12:16

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door Jojo167 »

Zo nou amper 1000 euro helas was ons bankstel 2000 euro en heb ik inmiddels de fabriek kunnen achter halen namelijk belgie...dus maar weer brieven de deur uit en hopen....

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door Wheeler »

Beste Jojo167,

Dan heb je dus echt geluk gehad, veel succes verder.

Groetjes, Wheeler

Jojo167
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2006 12:16

Re: Aan de gedupeerde van zitland

Ongelezen bericht door Jojo167 »

dank je ik heb het dankzij de moeite van meubelpaleis zuidland....

Gesloten