LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozbg

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

ozbg

Ongelezen bericht door kazana »

Ben ik nou zo stom :oops: :oops:
Dacht te hebben begrepen dat de ozbg belasting is afgeschaft miv 01-01-2006 kreeg toch een een aanslag voor 2006

stippie
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:49

Re: ozbg

Ongelezen bericht door stippie »

Dat heb je dan toch echt verkeerd begrepen (zoals zo velen). Want alleen het gebruikersdeel van de Onroerend Zaak Belasting is afgeschaft, en dus niet alle andere gemeentelijke belastingen en heffingen.

Stippie

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: ozbg

Ongelezen bericht door kazana »

Maar die G staat toch voor gebruikersdeel :?:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: ozbg

Ongelezen bericht door karr-2 »

Volgens mij hoort er ook geen G in thuis. Het is de OZB belasting, verdeeld in een gebruikersdeel en een eigenaarsdeel als ik me niet vergis. Het gebruikersdeel is afgeschaft, het eigenarendeel bestaat nog steeds en zal dus ook nog steeds betaald moeten worden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: ozbg

Ongelezen bericht door Martin1976 »

en waarschijnlijk nog lekker verhoogd ook door veel gemeentes omdat ze anders te veel inkomsten mislopen :cry:

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: ozbg

Ongelezen bericht door kazana »

Heb dus echt een aanslag met OZB E en OZB G ontvangen zal maar ff kontakt opnemen met de gemeente

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ozbg

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens mij zit je ons gewoon te neppen!

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: ozbg

Ongelezen bericht door kazana »

Wat is dit nu voor onzin "neppen" wat heeft dat voor zin.
Hoopte dat er iemand was die hetzelfde heeft ontvangen omdat zelfs op TV geweest is dat de OZB g zou zijn afgelast vandaar mijn serieuze vraag

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ozbg

Ongelezen bericht door SJZ »

De OZB gebruiker is overal afgeschaft, maar in de gemeente waar jij woont wordt-ie nog wel geïnd? En dat moet ik geloven?

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: ozbg

Ongelezen bericht door kazana »

Zeg hoe ik je kan overtuigen en ik doe het

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ozbg

Ongelezen bericht door SJZ »

Bel de gemeente maar en kom dan terug om dit forum om te vertellen

1. Welke gemeente het is

2. Hoe de gemeente heeft uitgelegd waarom zij als enige in Nederland nog OZB gebruik heft over 2006.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: ozbg

Ongelezen bericht door sprokkel »

Deze gegevens kreeg ik op aanvraag van mijn gemeente.
Mijn gemeente stond ook op de lijst van G.Zalm.

Onderstaande tabel maakt duidelijk dat de gemeente ??????? zorgvuldig de normen van het ministerie gevolgd heeft en dat van een overschrijding geen sprake is. De OZB voor inwoners van ?????? met een eigen woning blijft zelfs fors onder de norm.
publicatie ministerie 4 oktober 2005
Eigenarendeel OZB woningen € 2,43
OZB niet woningen Gebruikersdeel € 3,31
OZB niet woningen eigennarendeel € 4,12
OZB gemeente ????????
Eigenarendeel OZB woningen € 2,16
OZB niet woningen Gebruikersdeel € 3,31
OZB niet woningen eigennarendeel € 4,12

De gemeente ???????? vindt het bijzonder spijtig dat de berichtgeving van het ministerie ten onrechte vragen heeft opgeroepen. In een reactie benadrukt wethouder ???????? dat de kritiek van het ministerie al helemaal niet geldt voor de aanslag die inwoners met een eigen woning binnenkort ontvangen: “Die aanslag blijft flink onder de norm. Burgers zijn dus echt niet gemoeid in deze discussie”.

In de berekening van de OZB voor eigenaren en gebruikers van niet-woningen is sprake van een afrondingsverschil van nog geen eurocent (€ 3, 305548 wordt de toegestane € 3,31). In de praktijk gaat het om enkele euro’s, waarmee de verhoging van de OZB van niet-woningen op 2,12% uitkomt.

Zoals je ziet geen gebruikersdeel voor woningen.

martin...
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 17:50

Re: ozbg

Ongelezen bericht door martin... »

kazana heeft gelijk, ik heb ook een aanslag ozbg gekregen en ik woon in den Haag. Ik dacht dat het huurdersdeel niet meer bestond.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: ozbg

Ongelezen bericht door priewjet »

@kazana
Het gebruikersdeel voor woningen is wel afgeschaft, maar dat voor niet-woningen (dus bedrijfsruimten e.d.) bestaat die belasting nog steeds. Ben je misschien ook nog gebruiker van een onroerende zaak die geen woonruimte is? Op de aanslag kun je vinden op welk adres het gebruikersdeel slaat.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: ozbg

Ongelezen bericht door kazana »

Klopt voor de opslag alle twee de aanslagen E G voor onze woning verwacht ik deze week de aanslag dus zal die goed in de gaten houden.

Gesloten