LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benadeeld door fout van Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jasper84
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:27

Benadeeld door fout van Telfort

Ongelezen bericht door jasper84 »

Hallo allemaal,

Ik ben al een paar maanden aan het mailen met mijn oude provider Telfort en weet niet meer wat te doen. Het volgende is gebeurd:
Op 30-12-2005 liep mijn Telfort 200 abbo af. Ik was zelf niet te vreden over telfort doordat ik thuis een slecht bereik had. Daarom heb ik dan ook vier maanden voordat ik het abbo een jaar had een opzeg brief gestuurd zodat het abbo meteen stopgezet zou worden. In de opzegbrief heb ik uitdrukkelijk vermeld dat ik mijn nummer mee wilde nemen en dat telfort dit dus niet af mocht sluiten.
- 28 december had ik bij debitel een nieuw abbo aangevraagd met nummerbehoud. Na anderhalve week werd ik door debitel gemaild dat mijn oude telfort nummer afgesloten was en dat het dus niet door debitel meegenomen kon worden naar mijn nieuwe abbo. Vervolgens heb ik telfort gemaild voor uitleg.
-Telfort bekende schuld "Het klopt dat u in augustus 2005 had aangegeven het nr te willen meenemen. Wij hadden dit ook niet op de opzeggingslijst mogen zetten.
Wij zullen het nummer her-activeren (per vandaag of maandag) en u kunt een nieuw verzoek tot nummerbehoud door uw nieuwe provicer laten indienen."
-Debitel heeft vervolgens het nummer over genomen en ik dacht dat alles geregeld was, totdat er een rekening van telfort in de bus viel! De rekening is abbo geld voor 1 dag en een maand. Ik dacht dat het een foutje was van telfort en heb gemaild om te vragen het bedrag niet af te schrijven.
-De reactie van telfort was als volgt: "Uw abonnement is in eerste instantie op 30-122005 beëindigd. Dit hebben wij ook per e-mail op 31-08-2005 aan u doorgegeven. Echter, omdat u uw nummer wilde
behouden heeft u een andere provider de opdracht gegeven om het nummer over te nemen. Deze opdracht hebben wij op 05-01-2006 ontvangen. Uw telefoonnummer was toen al afgesloten en kon eigenlijk niet overgezet worden naar Debitel. Een telefoonnummer dient actief te blijven, anders is het niet mogelijk om het nummer te behouden. Vervolgens is uw telefoonnummer heraangesloten en er zijn geen heraansluitkosten in rekening gebracht. Daarna heeft Debitel een nieuw
verzoek ingediend om uw nummer over te nemen. Op 30-01-2006 is het telefoonnummer overgezet naar Debitel en is het abonnement beëindigd. De abonnementskosten zijn tot en met
30-01-2006 in rekening gebracht. En volgens onze gegevens zijn deze kosten dan ook terecht."
-Ik ben hier erg boos om geworden! Ten eerste is het overzetten van het nummer mislukt door een fout van telfort zelf. Dit hebben ze ook toegegeven in een email. Ten tweede heeft telfort nooit een woord gerept over kosten die in rekening gebracht zouden worden. Ten derde heb ik nooit toestemming gegeven om na het einde van het abbo weer bedragen van mijn rekening af te schrijven. (mag dat wel?) Ten vierde hoe kan telfort nu heel abbo geld rekenen over een maand waarin ik helemaal niet kon bellen via hun nummer. Er staat dan ook 0 min, 0sec en 0 sms op de rekening!
-Ik heb uiteraard nog een protestmail gestuurd, maar telfort stuurt doodleuk terug dat er niets veranderd is aan hun standpunt.

Dit bedrijf maakt mij kotsmissellijk! Wat moet ik doen?

Ik heb overigens al het mail verkeer bewaard.

Alvast bedankt voor de hulp,

gr Jasper van Winden

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Benadeeld door fout van Telfort

Ongelezen bericht door ?? »

Wat je kunt doen? Wellicht een brief sturen naar Telfort (dus via de ouderwetse post, niet via de mail) waarin je vriendelijk en duidelijk het probleem uitlegt. Vraag vervolgens twee weken abogeld terug.

Die andere twee weken zul je toch echt moeten betalen; dat is nl de termijn die over een nummerportering heen gaat. Er moet altijd minimaal 2 weken zitten tussen de aanvraag nummerbehoud en de daadwerkelijke overzetting. Dat is overigens wellicht een tip voor de volgende keer: wees op tijd met het nummerbehoudsverzoek. Als je niet specifiek in de opzegbrief had gezet dat ze het nummer niet af mochten sluiten was je nl je nummer kwijt geweest. Definitief.

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: Benadeeld door fout van Telfort

Ongelezen bericht door *Draak* »

Als ik jou was, zou ik gewoon de afboeking terug laten storten door de bank, dat kan zonder probleem. Voor zoveer ik weet kan dat binnen 1 maand naar de afboeking. Hierna nog eens een brief naar Telfort met een duidelijke uitleg, dat je niet voor hun fouten betaald. PUNT!

Groetjes Johan

Telfort
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2006 15:56

Re: Benadeeld door fout van Telfort

Ongelezen bericht door Telfort »

Beste Jasper,

Wij hebben je bericht gelezen en het ziet er naar uit dat er iets bij ons is misgegaan. Waar mensen werken, worden er fouten gemaakt. Deze willen we natuurlijk wel graag oplossen. Zou je contact met mij willen opnemen per mail? Onze excuses voor het ongemak.
m.vr.gr. Patrice Hijsterborg - PR Telfort

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Benadeeld door fout van Telfort

Ongelezen bericht door maybe »

@Telfort

Ik vind het raar dat er nu wel door jullie gereageerd wordt op het moment dat het op een forum komt te staan terwijl er eerst wordt gezegd dat jullie bij je standpunt blijven waarmee jullie dus indirect aangeven; wij hebben niks fout gedaan.

Maar verder wel goed dat er nu (waarschijnlijk) een passende/goede oplossing gevonden gaat worden.

@Jasper84 laat ff weten of en hoe het opgelost is.

jasper84
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:27

Re: Benadeeld door fout van Telfort

Ongelezen bericht door jasper84 »

Ik ga contact op nemen met Telfort. Zou erg blij zijn als dit probleem opgelost zou kunnen worden.

Ik ga hier natuurlijk neerzetten wat de uitkomst is.

Alle mensen iig bedankt voor de reactie.

jasper84
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:27

Re: Benadeeld door fout van Telfort

Ongelezen bericht door jasper84 »

Hallo allemaal.

Telfort heeft toegezegd het bedrag binnen enkele dagen terug te boeken. Ik ben blij dat het opgelost is.

Wel jammer dat het via deze weg moest......

Allemaal wel bedankt! :!:

Gesloten