LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

jean, laat ons weten hoe de rechtzaak afloopt

dan kan ik bonzai op z'n plaats zetten

bonzai, waar wedden we om?

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:

Ik heb ook nog steeds een antwoord tegoed over het ALTIJD ijken voor de plaatsing van meters.
Of is dat te pijnlijk?

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik kan pas vragen als de betreffende persoon aanwezig is

newsflash

je bent niet het middelpunt van het universum
(zelfs niet van dit forum, al doe je heel hard je best)

je krijgt antwoord, wat het antwoord ook mag zijn
zover ik weet word elke meter geijkt
een voor een

ik kijk het nogmaals voor je na

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:

Ben benieuwd.
Vooral omdat de manier waarop je iets kan vragen, bij voorbaat al suggestief kan zijn.
Maar OK, ik gun je de tijd.
Die kreeg ik immers ook. :lol:

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

niet echt

ik probeer om een open discussie te starten over omgangsvormen en respect

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

newsflash

je bent niet het middelpunt van het universum
(zelfs niet van dit forum, al doe je heel hard je best)

Bovenstaande klopt, je probeert dit nu zelf te zijn. zie:

Overzicht forums/Energiebedrijven/aanval op de persoon

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Rob A. »


Banzai


Geplaatst op 20 Feb 2006 00:27 door Banzai


--------------------------------------------------------------------------------

@Jean:

Het is een leuke oefening, maar met deze simpele zielen kom je niet veel verder.
Ik zit al de hele avond allerlei onzin te lezen en mijn gewone werk blijft daardoor liggen.
Eigenlijk zonde van mijn tijd.
Ze blijven de dingen toch door elkaar halen.
Geluk bij een ongeluk is dat een rechter vaak veel verstandiger is dan deze flap-uit's (flapuiten), welke vaak nog geen zin foutloos op papier kunnen krijgen.
Dat zegt wel iets over het nivo (niveau), toch?

Welterusten.

Banzai.

Laatst aangepast door Banzai op 20 Feb 2006 00:29, in totaal 1 keer bewerkt
Jij bent echt wel een heel zielig figuur. Dat je mensen probeert te pakken op spelfouten is al triest, maar wanneer je dat in een stukje met meerdere spelfouten doet en dan nog 1 keer bewerken ook, zonder de fouten te corrigeren is ECHT MEGAZIELIG.

Ga jij nou maar lekker met je staart tussen je benen onder het bed liggen en je schamen!!!

Voordat je denkt wat is er nu fout, ik heb de fouten dikgedrukt. En dat zijn dan nog alleen maar de fouten van dit ene stukje.

Dat jij over "NIVO" (niveau) durft te spreken, terwijl je niet eens weet hoe je dat moet schrijven.
Laatst gewijzigd door Rob A. op 20 feb 2006 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Rob A:
2 Fout is toch een 8, dus een voldoende. :roll:
Maareh, ben je boos op jezelf?
Ik lees verder geen tegenargumenten meer.

Banzai.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Rob A. »

Geplaatst op 20 Feb 2006 02:39 door Banzai


--------------------------------------------------------------------------------

@Rob A:
2 Fout is toch een 8, dus een voldoende.
Maareh, ben je boos op jezelf?
Ik lees verder geen tegenargumenten meer.

Banzai.
:?: :?: :?:
Tegenargumenten op de door jou herhaalde onzin??
Ik blijf niet aan de gang.
Hoezo zou ik boos op mezelf zijn? Jij kraamt echt uitsluitend onzin uit.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Rob A:

Alles beter dan hersendood. :lol:

Slaap zacht.

Banzai.

P.S. Van nivo ben ik niet zo zeker dat het vaud is.
Ik meen mij te herinneren dat in een nieuwe spelling toch echt bijv. woorden als nivo, buro e.d. voorkwamen.
Maar kennelijk loop weer hopeloos voor of achter daarin.
Weet je wat?
We maken er een 8,5 van.
Zo, kan ik ook weer slapen.
Laatst gewijzigd door Banzai op 20 feb 2006 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Rob A. »

Zal wel.
Welterusten.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Rob A. »

(Banzai) ...P.S. Van nivo ben ik niet zo zeker dat het vaud is.
Ik meen mij te herinneren dat in een nieuwe spelling toch echt bijv. woorden als nivo, buro e.d. voorkwamen.
Maar kennelijk loop weer hopeloos voor of achter daarin.
Weet je wat?
We maken er een 8,5 van.
Zo, kan ik ook weer slapen.
Dat was heel lang geleden, in de jaren 70 toen alles mocht en niets moest. Dus ja, je loopt echt hopeloos achter.
Gezien het feit dat het stukje met de fouten niet veel woorden bevat, lijkt een mager zesje mij meer op zijn plaats. :wink:

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Spelfouten.

Iederen makt spelfauten. Seker by snal tipen.
Maar wat maakt het uit.

Er over door blijven gaan, dat is alleen maar lastig want daardoor vervalt het hele onderwerp in het naar elkar roepen van verwensingen.

De TROS laat hier ook duidelijk een steekje vallen. Antwoorden die compleet niets te maken hebben met het onderwerp dienen zo snel mogelijk verwijdert te worden. Ik ben lid van een aantal fora, maar dit forum is erg onder maats wat betreft moderators.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

jean, heb je verder nog dingen die je wil vragen met betrekking tot de werkwijze van nuon ivm fraude?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

Ik denk dat alle vragen reeds de revue heeft gepasseerd. Waarop steeds een passend antwoord op is gegeven.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En toen was het stil rond: "khun jean"!
Geen verificatie, geen toetsing, geen effectieve hulp!
Alleen commentaar op spelfouten.
Ik heb nimmer geweten dat we hier op school zaten!
De één valt de ander in de rede en poogt diens imago met de grond gelijk te maaien.
Maar wat is het uiteindelijke resultaat van het verhaal?
Niets mee opgeschoten!
Waarom niet? Omdat deze zaak niet vatbaar voor hulp is?
Nee, aan advies heeft men hier niets. Op adviezen wil geen lamp branden, daar is energie voor nodig en om khun jean daaraan te helpen is er hulp nodig.
De afdeling levering heeft de meter uit het appartement weg gehaald op grond van gepleegde fraude waarbij het "door wie" even niet terzake doet.
Overstappen naar een andere leverancier kan niet omdat er op het appartement geen meter is geïnstalleerd.
Er is schade aan het netwerk geconstateerd met als gevolg dat er aan het perceel niet meer geleverd wordt.
Alle vragen hebben de revue gepasseerd, zo is het en er zijn antwoorden gegeven.


Maar daarop wil geen lamp branden!

khun jean, het is aan U om ons te mailen, dan lees ik Uw bericht op mijn werkplek en zorg er voor dat Uw problemen worden opgelost.
Dit is niet commercieel en het kost U niets, het is op volkomen vrijwillige basis.

Chanmaster

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik ben zeer benieuwt hoe u dat wil doen

de enige manieren om heraangesloten te worden zijn 1) volledige betaling 2) gerechtelijke procedure

dus wat voor advies wilt u geven?

begrijp me goed, ik van u niet op de persoon aan maar ik vraag me af, en verbaas me over het feit dat u meneers info nodig heeft om hem te helpen?

ik kan op basis van zijn verhaal namelijk al zijn vragen beantwoorden?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

@Chanmaster,

Je zit hier niet op school, maar als jij daadwerkelijk in de schuldhulp/preventie zit dan zou Ik jou niet als hulpverlener willen hebben.

Ik heb jaren beroepsmatig correspondentie verzorgd als loonadministrateur. Als jou stijl van corresponderen op je werkplek dezelfde is als het brallerige semi-ambtelijke taaltje wat je hier voert heb ik medelijden met de mensen die van jou afhankelijk zijn.

Verder is je kennis van zaken op diverse gebieden zeer matig.

Daarnaast heeft khun jean aangegeven geen enkele behoefte te hebben om gegevens via de mail met jou uit te wisselen.

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Meneer heeft een overeenkost met Nuon en Continuon voor levering en transport van elektriciteit. De voorwaarden hiervoor gelden dus als normaal.

Meneer is als contractant ten alle tijde verantwoordelijkvoor zijn aansluiting en alles wat daar mee gebeurt. Ongeacht of hij daar zelf een hand is heeft.

Zie ook artikel 3 lid 2 b van de algemene voorwaarden voor transport. (website Continuon) :

Artikel 3 Onderhouden, controleren, vervangen, verplaatsen,
uitbreiden, wijzigen of wegnemen van een aansluiting
1 Een aansluiting wordt uitsluitend door de netbeheerder onderhouden, gecontroleerd, vervangen,
verplaatst en weggenomen, één en ander zoveel mogelijk na voorafgaande mededeling aan en
zoveel mogelijk in overleg met de afnemer.
2 Het onderhoud en de controle van de aansluiting zijn voor rekening van de netbeheerder.
Onverminderd het bepaalde in artikel 11 lid 2 van deze algemene voorwaarden zijn het vervangen,
verplaatsen en wegnemen voor rekening van de afnemer, indien:
a. dit geschiedt op zijn verzoek;
b. dit het gevolg is van zijn handelen of nalaten ten gevolge van omstandigheden
die hem redelijkerwijs zijn toe te rekenen.


Zie vervolgens ook de artkelen 9 lid 3 en artikel 18 lid 1 c :

Artikel 9 Niet-nakoming
1 De netbeheerder is bevoegd – zo mogelijk na voorafgaande waarschuwing – de aansluiting geheel
of gedeeltelijk weg te nemen of te de-activeren indien en zolang de afnemer één of meer
artikelen van deze algemene voorwaarden of de op grond van deze voorwaarden van toepassing
zijnde voorschriften niet nakomt. Een dergelijk geval kan zich onder andere voordoen indien:
a. de elektrische installatie niet voldoet aan het bepaalde in of krachtens de in artikel 5
lid 1 van deze algemene voorwaarden bedoelde voorwaarden;
b. één of meer van de in artikel 18 van deze algemene voorwaarden genoemde verbodsbepalingen
zijn overtreden;
c. de afnemer overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 van deze algemene voorwaarden in
verzuim is een vordering terzake van aansluiting of transport, dan wel een andere opeisbare
vordering, die de netbeheerder op hem heeft, te voldoen, met inbegrip van die terzake van
aansluiting of transport ten behoeve van een ander, respectievelijk vorig perceel, mits er
voldoende samenhang bestaat tussen de vordering en de verbintenis van de netbeheerder
om de onderbreking te rechtvaardigen. Dit geldt mede met betrekking tot vorderingen van de
netbeheerder terzake van aansluiting of transport ten behoeve van de uitoefening van een
beroep of een bedrijf;
d. de afnemer een geldende betalingsregeling met de netbeheerder niet nakomt;
e. de afnemer niet overeenkomstig artikel 19 lid 2 van deze algemene voorwaarden uit hoofde van
een overeenkomst voor de levering van elektrische energie met een leverancier recht heeft op
levering.
De netbeheerder zal overigens slechts gebruik maken van deze bevoegdheid tot onderbreking van
het transport, indien en voorzover de niet-nakoming van zijn verplichtingen door de afnemer dat
rechtvaardigt.
2 Van de bevoegdheid van de netbeheerder om de aansluiting geheel of gedeeltelijk weg te nemen
of te de-activeren op grond van het bepaalde in het vorige lid onder c zal de netbeheerder geen
gebruik maken als de afnemer binnen tien kalenderdagen na de afwijzing als bedoeld in de eerste
volzin van artikel 17 lid 2 zich in verband met deze afwijzing heeft gewend tot de Geschillencommissie
als bedoeld in artikel 22 overeenkomstig de daarvoor geldende regeling in het reglement
van deze commissie.
3 De in het eerste lid van dit artikel bedoelde maatregelen worden pas ongedaan gemaakt nadat de
reden daarvoor is weggenomen en de kosten van deze maatregelen en van het ongedaan maken
ervan, alsmede van eventueel door de netbeheerder in verband hiermede geleden schade, geheel
zijn voldaan. Aan het ongedaan maken van de maatregelen kan de netbeheerder nadere
voorwaarden verbinden.
4 Het gebruik door de netbeheerder van zijn bevoegdheden als bedoeld in dit artikel en het
vorige artikel kan niet leiden tot aansprakelijkheid van de netbeheerder voor eventueel daaruit
ontstane schade.

Artikel 18 Verbodsbepalingen
1 Het is de afnemer verboden:
a. door middel van de elektrische installatie via het net dat door de netbeheerder wordt beheerd
hinder of schade te veroorzaken voor de netbeheerder of andere afnemers;
b. door of vanwege de netbeheerder aangebrachte verzegelingen te verbreken of te doen verbreken;
c. handelingen te verrichten of te doen verrichten, waardoor de hoeveelheid getransporteerde
elektriciteit niet of niet juist kan worden vastgesteld, dan wel een situatie te scheppen,
waardoor het normaal functioneren van de meetinrichting of (andere) door de netbeheerder
beheerde apparatuur wordt verhinderd of de tarievenregeling van de netbeheerder niet of niet
juist kan worden toegepast.


Conculsie:

Ongeacht wie de illegale aansluiting heeft aangelegd: u bent verantwoordelijk voor het juist registreren van de verbruikte hoeveelheid elektriciteit ten behoeve van uw pand... De kosten die daar uit voorvloeien komen dan ook voor uw rekening.

Mijn advies is dat u zich voegd bij justitie in de strafzaak waar u dan de factuur voor fraude kunt verhalen op de daders.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Kor B »

Banzai 2 en 3 u weet wel heel van deze materie kunt u mijn auto niet eens nakijken of heeft u tips waar ik aardgas kan tanken 8)

Gesloten