LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
t.vogels
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2006 14:06

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door t.vogels »

Sorry moet idd 29.95 zijn,
heb er sinds gisteren nog een probleem bij n.l. mijn telefoon valt geregelduit .
Iemand hier ervaring mee????????

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dan kun je net als ik nog een jaar lang veel te veel betalen voor die instabiele meuk.
Want anders kan ik het niet noemen.

Voor 1 maart zou ik naar 6Mbit gaan, ik moet het nog zien.

De huidige snelheid is in ieder geval niks: 2Mbit -> iets meer dan 100kbps download of te wel het is net een 1Mbit lijntje.
En nijn modem log staat vol met DSL Carrier is down / DSL Carrier is up en Voice rule table full (wat dat ook betekent, want een fatsoenlijke manual bij dat I3 Vood 422 modem dat kon er ook niet vanaf en is op internet ook nergens te vinden)

De telefoon heb ik nog niet goed aan kunnen sluiten omdat mijn nummer na 8,5 week nog steeds niet geporteerd is.
Met mijn oude nummer bellen -> ontzettende ruis en wegvallen internet
Met mijn nieuwe nummer is het al niet veel beter, tijdens het internetten vallen er stukken gesprek weg.

De helpdesk kost flink geld en als je ze mailt dan krijg je na een week pas antwoord (en soms geen antwoord).

De tele2 email server staat op een blacklist.

Kortom: ik heb spijt als de bekende haren op mijn hoofd.

jasper_1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2006 17:28

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door jasper_1976 »

Tele 2 is het grootste vervelend bedrijf wat er bestaat, zit al 4 maanden op het digitaal pakket te wachten,
de box heb ik wel al 3 maanden maar de verbinding krijgen ze niet voor elkaar,,,
heb vandaag weer gebeld en alles en iedereen verrot gescholden...

heb ze nog 1 week de tijd gegeven en dan gaat die digitale box echt bij tele2 door elk raam wat ik kan vinden...

echt grote Terringzooi bij dat schijtbedrijf......................

anti tele2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:46

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door anti tele2 »

Op het forum van "Speedtest.nl", heb ik een oproep aan iedereen gedaan contact te zoeken met de media,( Kassa, Radar van de TROS) . Heb ik zelf ook al gedaan, omdat ik vind dat we met z`n allen zwaar opgelicht zijn door Tele2 en omdat ik voorspel dat dit probleem de eerst komende maanden nog niet opgelost zal zijn. We moeten 1 front vormen tegen Tele2. Samen staan we sterk.
Sowieso geen cent betalen. Want het produkt van Tele2 is waardeloos, de prijs is niet conform het geen verteld wordt bij het telefonisch abonneren en de service slaat al helemaal nergens op. :x

IKS
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:13

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door IKS »

Ook wij hebben eind december 05 het digitale pakket aangevraagd. Het leek eerst allemaal goed te gaan en we hadden binnen een week de nieuwe modem in huis. Na aansluiting bleek hij niet te werken. Wij gebeld en toen kregen we te horen dat er een storing was, die over enkele dagen verholpen zou zijn.

Begin januari werden we gebeld door Tele2 dat alles nu zou moeten werken, dus wij weer geprobeerd, maar weer niets. We zouden terug gebeld worden, maar dat is niet gebeurd.

Eind januari toch nog maar eens gebeld. Alles zou moeten werken, we moesten nog maar eens de modem resetten en kregen nu voor de derde keer weer een nieuwe manier om dat te doen, want die andere manieren zouden niet goed zijn.

Verschillende keren geprobeerd, maar nog steeds niets werkte. Nu begonnen we het toch wel een beetje zat te worden, al die tijd steeds maar weer proberen, maar niets werkte.

Dus uiteindelijk de tweede week van februari nogmaals de klantenservise gebeld, dat we er vanaf wilden, gelukkig kregen we iemand aan de lijn die we eerder gesproken hadden en die ons probleem kende. Aan hem vertelden we dat we weer terug wilde naar ons vorige abo (We hadden al ADSL van tele2, dat had al die tijd prima gefunctioneerd).
Hij zou het voor ons afzeggen en een pakket sturen waarmee we de modem weer naar Tele2 konden retourneren. Dat is later ook gebeurd, dus het lijkt er op dat we er op een eenvoudige manier vanaf gekomen zijn.

Nu alleen maar hopen dat het geen staartje gaat krijgen.
Laatst gewijzigd door IKS op 22 feb 2006 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k reageer even op het bericht van Wittenaar die ook problemen met Tele2 heeft en (met hulp van de Jurofoon) opgezegd heeft.

aangezien ik het helemaal zat ben met die lui wil ik ook van mijn abonnement af wegens wanprestatie. Ben dus met een brief bezig maar wil die nog een beetje goed onderbouwen. Weet iemand toevallig een artikel op grond waarvan je een overeenkomst kunt ontbinden wegens wanprestatie? (Burgerlijk Wetboek). Heb al wel artikelen gevonden om je betaling op te schorten (art 6:52 en 6:262 Burgerlijk Wetboek).

Alvast bedankt!

jerry1411
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:08

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door jerry1411 »

Ook ik ben in de valkuil gestapt, echter mij werd gegarandeerd dat ik zeker € 20,- per maand goedkoper uit zou zijn met het totaal pakket, alles zou voor mij worden geregeld en ik mocht zelf geen contact opnemen met KPN en UPC (kabel tv), maar nu ik vast zit aan tele2 , kom ik er achter dat ik nog bijna een jaar aan KPN moet blijven betalen en dat die "klapper op de vuurpijl " digitale televisie , alleen 2 voetbalzenders zijn , dus ik moet ook de kabelaansluiting houden, dus zit ik nu vast aan 3 contracten en iedere maand een vermogen kwijt.
Het ergste vind ik dat niemand hier wat aan doet.

BertBusscher
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2006 21:01

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door BertBusscher »

Sinds oktober 2005 een welkomst pakket ontvangen, sinds die tijd lukt het tele2 niet om hun beloften na te komen, lees geen telefoonverkeer - server niet te bereiken., en dan maar met je 06 mobiel contav=ct leggen. 0900 nummers blijkt een probleem te zijn, vervelend als je gebruik moet maken van zittendvervoer, of een hulpinstantie direct nodig heb. Nee het advies om met een pinnetje achter in je modem te steken helpt ook niet, standaard antwoord van de helpdesk, wachttijden ervaar ik niet, maar ontvang nog steeds een KPN nota. Toezeggingen van wij betalen uw factuur worden ervaren als lose beloftes. kan ik nog vandeze overeenkomst af, en mij beroepem op niet geleverde toezeggingen.

Erik Zegveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2006 10:41

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Erik Zegveld »

Hoi, de problemen hier zijn zeer herkenbaar voor mij!! Ik heb mezelf aangemeld voor een digitaal pakket en heb de bevestingings brief op 01 nov 2005 ontvangen...het is nu 22 feb en het werkt nog steeds niet...heb al een keer of 10 gebeld, er zijn vaak dingen beloofd door tele2 maar nooit nagekomen het wordt nu erg vervelend...... heb ook al twee brieven gestuurd maar geen reactie van tele2!!! Het vervelende is dat ik in een regio woon waar dit soort pakket niet veel worden aangeboden en ook niet voor die prijs. Ik heb vandaag weer gebeld en een ultimatum aangegeven van een week, werkt het niet stuur ik die zooi weer terug en betaal ergens anders wel wat meer voor een pakket wat wel werkt!!! mijn reactie op dit alles: TELE2....ZEG MAAR NEE!!!!!
Hopenlijk kost dit tele2 veel klanten omdat je gewoon aan het lijntje gehouden wordt en nooit een bericht krijg van tele2!

Zijn er ook mensen waar dit pakket wel gewoon werkt??[/b]

pjg
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2006 11:33

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door pjg »

Ik heb ook in december het tele2 digipakket aan gevraagt.

Begin februari was het internet wel opgeleverd en 1 week later het voip. Alles werkt tot nu toe redelijk, maar bij het afsluiten van het produkt op 25 december 2005 het ik het 1.5 mbit snelheid besyelt. Wat is er geleverd? inderdaad 0.5 mbit. Ze zijn nog met upgrades bezig en dat duurt tot 1 maart.

Ik heb hun inmiddels vorige week in gebreken gestelt en gezegt dat zij belangrijke informatie hebben achter gehouden. Als ik wist dat ze tijdelijk maar 0.5 mbit leverden had ik het helemaal niet afgesloten.

Tot op heden, zoals ook wel te verwachten is van tele2 geen bericht ontvangen. Dus gisteren maar een aangetekende brief gestuurt. Misschien dat ze nu wel reageren. 1 ding kan ik je wel vertellen. Er wortdt door mij niets betaald. Laten hun maar er een rechtszaak van maken.

Ik ben benieuwd wat tele2 gaat doen. Ik verwacht dat er weer geen reactie komt. Ik kan dan wel in iedergeval gratis internetten!!!

Ik hou jullie op de hoogte

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik had 2Mbit besteld (zou voor 1-mrt 6Mbit moeten worden).
Nu is die 2Mbit in praktijk maar 1Mbit.
Daarnaast zo instabiel als het maar zijn kan (de kinderen kunnen me onderhand wel schieten wegens mijn keus voor T2)

Vandaag bleek dat ze mijn modem instellingen hadden aangepast waardoor de PC's hier in huis geen IP nummer meer kregen.
Gelukkig kan ik zoiet dan weer zelf oplossen, want bellen naar hun helpdesk levert ook niks op behalve "drukt u op het resetknopje".

Voor de rest werkt het na die modem wijziging nog veel slechter dan voorheen. Time-outs, mail krijg ik niet weg.

Kortom ik ben het ondertussen ook heel heel heel erg BEU

@pjg Wat is het adres waar je die aangetekende brief naar toe hebt gestuurd?

Edit: ik zie net dat mijn modem niet meer 2044kbps aangeeft maar 1435kbps, dus nu is de bandbreedte nog verlaagd ook. Ze rommelen maar wat aan.

pjg
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2006 11:33

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door pjg »

Het adres is:

Tele2 Nederland
tav afd: afmeldingen
Tele2-digipakket
postbus 70041
9704 AA Groningen

Noteer in die brief:
je Naam
Tele2 Klantnummer
Reden van afmelding.

Of je hier reactie opkrijg is een tweede, want daar zit ik ook nog steeds op te wachten. Voor de rest ga ik dus geen geld meer betalen. Zet dat ook in je brief voor evt. juridische belijslast.

Laat aub weten hoe het jouw vergaat.

groeten pj

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Nog een aanvulling: vanaf begin december wacht ik op nummerportering (waarna het KPN abo opgezegd kan worden).
Vandaag krijg ik van KPN de voorschotnota van het abonnement Maart-April.

Dat is dadelijk dus dec-jan-feb-mrt-apr = 5 maanden aan KPN betalen met aansluiting op T2. Tel er 1 maand van af waarbinnen nummer portering mogelijk moet zijn = 4 maanden onterecht betalen.

En dan te bedenken dat T2 op zijn website er prat op gaat dat ze andere providers die KPN overbodig maken succesvol hebben aangeklaagd voor misleidende reclame betreffende die KPN kosten.

HET ZIJN ZELF DE GROOTSTE MISLEIDERS

pjg
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2006 11:33

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door pjg »

Reden genoeg dus om tele2 ingebreke te stellen en je contract te ontbinden lijkt mij!

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja die gelijk inschakelen zoniet dan eerst een aangetekende brief verzenden waar je tele2 in gebreken stelt + een termijn wan 2 werkweken stellen om het probleem op te lossen en vermelden dat als het binnen die 2 werkweken niet is opgelost jij ze in gebreke stelt en het niet nodig acht om je abonementskosten te betalen.

Als er na 2 weken niets gedaan is ga je naar je bank en je blokkeerd de tele2 rekening zodat zij niets meer af kunnen schrijven.

Je zult een dreigbrief krijgen van hun met intrum justitia. Laat ze maar. Als je een brief van intrum justitia krijg die bellen en alles vertellen wat er aan je hand is. Zij zullen je vragen om alles per brief aan hun toe te sturen zodat zij een onderzoek kunnen instellen. Dan gaat het balletje vanzelf draaien.

Ik heb dit nl ook met upc gedaan en dat heet geholpen.

succes!

simbah
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:35

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door simbah »

Versatel wordt Versahel genoemd en versatel = nu Tele2 = Telehel2 do I need to say more. :twisted:

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Vandaag (na 3 dagen lagere snelheid dus) geeft mijn modem weer 2044/415kbps

Ik had gisteren de helpdesk gebeld. "Ja ze zijn in uw regio aan het werk om alle problemen op te lossen...."

Verder wist die dame niks zinnigs te melden. De verhoging van 2 naar 6Mbit gaat nog gebeuren, maar wanneer daar had geen idee van.

Nummerportering, idem, het gaat ooit gebeuren.
Ik heb wel de toezegging dat op het moment dat portering gaat plaatsvinden, alle maanden KPN á 18.16 terugbetaald gaan worden.
Als ze dat inderdaad gaan doen dan maakt dat nog iets goed van alle ergernissen.

pjg
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2006 11:33

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door pjg »

Ik ben benieuwd. Ik geloof van die terugbetaling helemaal niets van.

MartinKK
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2005 21:15

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door MartinKK »

Ik zie op de website van Tele2 staan, dat het porteren 7 dagen duurt. Daarvoor moet je een nummer bellen om dit proces te starten.

Als ik het zo lees, wachten mensen dus langer dan 7 dagen. Maar betaal je intussen wel volledig abonnementsgeld? Of wordt er een gedeelte ingehouden om te voorkomen dat je inderdaad dubbel betaald?

Harrieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:56

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Harrieke »

Ik dacht dat ik de enige was die slechte ervaringen had met Tele2. Tenminste als ik de "klantenservice"moet geloven hebben ze verder geen klachten. Mijn verhaal is niet anders, Oktober 2005 aangemeld, december "per ongeluk" mijn abonnement met KPN opgezegd. Als compensatie kreeg ik een cd-rom waarmee ik analoog kon internetten. De eerste 20 uur waren gratis. Uiteraard zijn deze toch in rekening gebracht. Februari eindelijk het modem. Aansluiten was geen probleem,.......alleen het modem schakelt zich constant in en uit. Ook telefoon valt dan ineens weg. Behoorlijk onbeschoft als je met iemand aan het bellen bent, De technische dienst is er mee bezig, ik geef ze 14 dagen en dan kan het hele zooitje de prullebak in. Kost me handenvol geld aan het bellen (terugbellen ho maar), ook ik heb spijt als haren op het hoofd dat ik met deze knoeiers in zee ben gegaan.

Wondermike
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 19:14

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Wondermike »

Eind november heb ik het digitale pakket aangevraagd en met een week had ik het in huis. Kon pas gaan werken vanaf eind januari i.v.m. opzeggen wanadoo internet. (Wat een mooi product was dat, snik)

Eind december was er van het hele digitale pakket niks meer te vinden op de site van tele2 :shock:

Vanaf 1 februari gaan bellen met de klantenservice die naar mijn idee die naam niet waard zijn. Maar na 2 weken werkt mijn telefoon en mijn internet. :D zomaar!!!
Alleen is de snelheid traag, zeer traag. Wordt aan gewerkt :(

Wat mij uitermate frustreert is het totale gebrek aan kennis van de helpdesk. Ik ben nooit te vinden in hun systeem. Keer op keer hetzelfde liedje en de 10ct/min vliegen me om de oren.


Vandaag was de maat vol. Mijn computer deed vreemd en na wat checken blijk ik direkt op internet te zitten zonder firewall. Alle poorten staan open volgens ShieldsUp. Extern ipadres van swipnet.se oftwel tele2 zweden. Modem staat volgens mij nu in bridge mode

De vriendelijke mijnheer aan de andere kant van de telefoon had nog niets vernomen van een I3 Vood 422 modem. Waarvan het wachtwoord zonder veel zoeken op internet te vinden is waarna iedereen vrolijk in het modem kan klooien.(loginnaam Conf wachtwoord admin)

Ik wil hier zo snel mogelijk van af. Kan ik de KPN het porteren van mijn vaste nummer laten blokkeren?

Ik weet het, ik wilde zelf goedkoper uit zijn en goedkoop is vaak duurkoop.

Wanneer doet Radar hier eens iets aan :?:

Gesloten