LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] offerteselect

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

offerteselect

Ongelezen bericht door petrav »

wie heeft enige ervaring met de hypotheek van offerteselect ik weet hier niets van en zou graag wat advies krijgen,ik zag trouwens dat er wel iemand van offerselect actief is op dit forum.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Petra,

Je kunt je vragen sturen naar [email protected]

R Gilbert
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2006 09:37

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door R Gilbert »

Dag Petra,

Het was mij ook opgevallen dat er iemand van offerteselct actief is op het forum. Zelf heb ik er een keer gebruik van gemaakt. Ik had een offerte gekregen van de Postbank en die heb ik laten vergelijken. Op zich was die prima en daar heb ik een helder verhaal gekregen wat mijn eigen adviseur achterwege had gelaten. Ik heb toen toch kozen voor de postbank, maar ik weet nu waarom. De levensverzekering kon wel veel goedkoper, dus die heb ik via offerteselect laten doen. De mensen staan je vriendelijk te woord en ik heb niet gevoel dat ze zo nodig iets moeten verkopen. Op zich dus wel een aanrader. Ze doen ook hypotheken voor zelfstandig ondernemers die nog niet zo lang bezig zijn. Mijn zus is daar nu mee bezig, maar ik weet daar nog niet zo veel van. Als je wil houd ik je op de hoogte.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door petrav »

bedankt voor de info, als je me op de hoogte wil houden van de ervaringen van je zus graag. Wij zijn ook zelfstandige en gaan niet graag over een nacht ijs, dus alle info is meer dan welkom.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door Petra12 »

Laat je heel goed informeren voordat je een hypotheek afsluit! Tussen de "financieel adviseurs" zitten lieden die het niet zo nauw nemen met de belangen van de consument. Zie ook de thread "lijfrente is het wel zo handig" onder het forum Verzekeraars.

petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door petrav »

Beste offerte ik kan toch moeilijk jullie om ervaringen met jullie zelf vragen.Mijn vraag was puur bedoeld om wat extra info, niet met slechte bedoelingen. Ik heb wel inmiddels jullie offerte ontvangen (binnen 2 dagen), en ben niet zo te spreken over het door jullie gebruikte rente percentage.4.35% bij 10 jaar vast vind ik niet erg aantrekkelijk , en de 5.11% bij een zonder bedrijfs resultaten hypotheek, vind ik niet serieus.
dus helaas gaan wij maar even verder zoeken.
ik denk dat het mogelijk moet zijn om op 4.00% uitekomen.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door arnoud2 »

wat doe jij voor werk ?

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Jouw vraag was wat de maximale hypotheek in jullie situatie is.

Ik wil je best meedelen wat de voordeligste verstrekker is, maar dan haal je bij lange na niet de door jullie gewenste hypotheeksom. Het feit dat een hypotheek, waarvoor je geen inkomensbescheiden hoeft te overleggen een hoger rentetarief heeft spreekt voor zich.

Ik heb de moeite genomen om je te bellen en voorgesteld dat in geval van overlegging bedrijfsresultaten er wellicht betere mogelijkheden zijn.

petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door petrav »

I ben huisvrouw :wink: en me aan het orienteren op de hypo markt, we willen een eigen huis laten bouwen en ik ben bezig met het opstellen van een bouwbuddet en daarvoor heb ik meer gegevens nodig om te weten of het allemaal haalbaar is.

petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door petrav »

Je telefoonje was ook welkom hoor, maar helaas je voorstel wat minder.
In ons gesprek heb ik al aangegeven dat ik bij het financieel spectrum ook een vrijblijven gesprek heb gehad en daar een leuk aanbod van 4.00% had gehad. allen was dat 30000 te laag nou denk ik dat daar nog wel wat aan te doen is, dus van daar, het onderpand is namelijk bijna 2X meer waard dan de benodigde hypo.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Een financiering wordt gebaseerd op onderpand, maar ook op inkomen.

Bij het door jullie opgegeven inkomen verstrekt de geldverstrekker met het rentepercentage zoals genoemd het meest. Indien het daadwerkelijke inkomen hoger is dan hetgeen jullie hebben opgegeven kan er meer worden gefinancierd.

Er zijn geldverstrekkers die wellicht verder willen, maar dan krijg je te maken met risicovolle beleggingshypotheken.

petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door petrav »

Beste offerte we zien wel, we willen zeker geen hoog risico hypo en gaan dus gewoon voor de normale via inkomen verstekte hypo en als we het niet gaan redde dan maar niet .ik denk dat er wel wat rek in zit,dus moeten we nog maar even kijken of we mischien met een borg stelling van mijn ouders of wat onderhandellen er gaan komen.
we betaalen nu voor ons huis ook al 5 jaar een hoog bedrag aan vaste lasten, meer dan 1000 per maand en dat is geen probleem .we draaien op het moment erg goed met ons bedrijf en hebben goede vooruitzichte dus we zien wel.

R Gilbert
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2006 09:37

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door R Gilbert »

Beste Petra,

Ik zou je nog op de hoogte brengen van de hypotheek van mijn zus. Goed nieuws! Ze gaat over twee weken het huis kopen waar ze ook haar kantoor gaat houden. Alles is al goed bevonden door de bank. Ik vroeg hoe ze geholpen was en ze was best tevreden. De adviseur gaat ook mee naar de notaris ook al hoeft dat niet echt van haar. Wel netjes, dacht ik zo. Ik hoop dat jij ook het huis vindt waar je verliefd op wordt.

Veel succes!

petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

Re: offerteselect

Ongelezen bericht door petrav »

Nou dat is zeker goed nieuws,en ook over de adviseur,wij zijn ook zeker van plan om bij offerteselect een offerte aan te vragen.
aleen wachten wij nog op grond om zelf te laten bouwen.
je hoort tegenwoordig vaak aleen slechte vehalen over tussen personen, dus een positieve is welkom veel succes en bedankt voor je bericht

Gesloten