LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Donaldo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2005 16:44

Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door Donaldo »

Hoi,

Ik zag in het krantje van de Albert Hein(in dit geval komt zwijn beter in de buurt), dat ze de DVD van Lady en de Vagebond voor €11,99, of 1000 airmiles + €1,99 hebben. Ik vanochtend op mn fietsje het drop in om voor €11,99 die DVD op te halen, maar meekrijgen voor dat geld ho maar. Het ging hier over een zogenaamde "drukfout", maar dan kon je hem nog wel kopen voor €17,99 of €7,99 + 1000 airmiles. Op http://www.disneyinfo.nl/forum/viewtopic.php?t=4189 wordt er zelfs gesproken over €21,99 of €11,99 + 1000 airmiles. Er wordt daar zelfs een quote geshowd, waar in staat dat er een mail intern bij AH waar instaat dat ze gewoon moeten zeggen dat ze de DVD niet binnen hebben gekregen. Ik vind dit echt te gek voor woorden!!!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik vind dat eigenlijk best wel duur. Ik koop mijn DVD's altijd bij FRS of Van Leest, 3 voor 17,50 of 3 voor 25 euro.

Donaldo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2005 16:44

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door Donaldo »

Ja, maar over het algemeen zijn Disney DVD's nou eenmaal duurder, maar voor €17,00 zijn ze nog duurder dan de normale winkel waar hij nu voor 16 euro ligt ;)

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door Cynneke »

Klopt, bij Bart Smit zag ik hem liggen voor 16 of 16,99 euro.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door edmoor »

Gewoon even ophalen bij de videotheek.
Mag je een kopie voor eigen gebruik maken.

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Wat een klinkklare onzin. Natuurlijk mag je geen kopie voor eigen gebruik maken van een DVD die je leent bij de videotheek. Dit mag alleen wanneer je zelf een origineel exemplaar van de DVD gekocht hebt.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door edmoor »

Wat de stichting Brein erover zegt:

Mag ik voor iemand anders kopieën maken van cd's, MP3-bestanden of van andere muziek en films?
Nee. Beeld en geluid mag u uitsluitend voor uzelf 'thuiskopiëren'. Volgens de Auteurswet van 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur "voor eigen oefening, studie of gebruik" zelf een kopie maken van bv. een cd of een MP3-muziekfile. Daar betaalt u ook een kleine heffing voor wanneer u een blanco drager koopt. Meerdere kopieën maken, uitlenen, verhuren of verkopen is niet toegestaan zonder toestemming van de rechthebbenden. Deze uitzondering geldt niet voor computersoftware, waaronder ook computerspellen. Die mogen dus helemaal niet gekopiëerd worden.

NB:
Er wordt niet gesproken over het in bezit hebben van het origineel.
Ik ben het met je eens, de 1 zegt dit, de ander zegt dat.
En bij een videotheek leen je niet maar huur je, tegen betaling dus.
Jij bent erg stellig, misschien dat je het eens duidelijk kunt uitleggen hier?
Graag zonder woorden als "klinkklare onzin", dat mag best wat vriendelijker.

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Wanneer je een DVD huurt bij een videotheek, dan is deze niet van jou zelf. Een thuiskopie maken mag van een DVD die van jezelf is, hetgeen al blijkt uit de zin:

'Mag ik voor iemand anders kopieën maken van cd's, MP3-bestanden of van andere muziek en films?
Nee.'

Wanneer je een kopie voor jezelf maakt van een DVD die niet van jou zelf is (dus bijvoorbeeld van de videotheek), dan bén jij die 'iemand anders' waaraan BREIN refereert. Met andere woorden, alleen wanneer je zelf de eigenaar van de originele drager bent, mag je deze legaal voor jezelf kopieren.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door edmoor »

Stukje burgerlijke ongehoorzaamheid van mij dan,
Ik doe het af en toe wel, puur voor mezelf, zonder commerciele belangen.
Het gaat om DVD's die ik zowieso zelf niet zou kopen maar wel leuk vind om af en toe eens naar te kijken.
Degene die ik echt wil hebben koop ik origineel.
Mag dus niet, ok, er mag zoveel niet.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door maybe »

Stukje burgerlijke ongehoorzaamheid van mij dan,
Niet alleen van jou. Ik geloof niet dat er nog veel mensen die geen enkele dvd/cd hebben die op een niet legale wijze is verkregen.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door michel93 »

Wat een klinkklare onzin. Natuurlijk mag je geen kopie voor eigen gebruik maken van een DVD die je leent bij de videotheek. Dit mag alleen wanneer je zelf een origineel exemplaar van de DVD gekocht hebt.
Naar boven
Ik weet niet of het nou wél of niét mag, maar wat maakt het uit! Bijna iedereen doet het.
Ik brand ook veel, dan wel niet van de videotheek (snap eigenlijk niet waarom ze de naam niet in DVD-theek hebben veranderd, video's zijn zo ouderwets maarja.. :D ) Maar wel van kenissen/familie enzovoort.

Stichting BREIN sucks! Stichting brein heeft geen brein.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door karr-2 »

En dus gaan de prijzen lekker omhoog door al dat illegale kopieren. Slim bezig mensen..... En waarom zou je de DVD bij de Appie halen als je hem ergens anders goedkoper kunt halen zoals je zelf zegt ?

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door edmoor »

En dus gaan de prijzen lekker omhoog door al dat illegale kopieren.
In de tijd van LP's, single's, cassettebandjes en taperecorders gebeurde er exact hetzelfde.
Niks nieuws onder de zon.

Het massale kopieëren en downloaden via internet is een ander verhaal.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door edmoor »

'Auteurs lopen miljoenen mis'
Uitgegeven op zondag 05 maart 2006 om 07:02:23, bijgewerkt om 09:26:16
Novum) - Van het geld dat ondernemers betalen aan auteursrechtenorganisaties, zoals Buma/Stemra, komt te weinig terecht bij de auteurs. Dat zegt Tweede-Kamerlid Charlie Aptroot (VVD) zondag in De Telegraaf. De VVD-er zegt zich eraan te ergeren dat bijvoorbeeld horecaondernemers Buma/Stemra moeten betalen om muziek te mogen draaien, maar dat muzikanten en tekstschrijvers daar weinig van terug zien.
'Auteurs lopen miljoenen mis'

Volgens het liberale Kamerlid gaan de rechtenorganisaties niet zorgvuldig om met het geld dat voor de rechthebbenden is bestemd. Buma/Stemra zou op een 330 miljoen euro grote beleggingsportefeuille 46 miljoen euro hebben verloren. Videma, de organisatie die beeldrechten beschermd, zou vorig jaar 19,4 miljoen euro hebben geïnd, waarvan 6,3 miljoen euro is uitgekeerd aan rechthebbenden.

Aptroot vindt dat er één auteursrechtenorganisatie moet komen. Daarnaast pleit hij voor een 'forse' verlaging van administratiekosten, openheid over salarissen van bestuurders en een verlaging van heffingen voor het midden- en kleinbedrijf.

[Copyright 2006, Novum]
Laat mij dan af en toe maar een DVD kopieëren!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Actie Lady en de Vagebond bij de AH

Ongelezen bericht door caruso »

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi,

Ik zag in het krantje van de Albert Hein(in dit geval komt zwijn beter in de buurt), dat ze de DVD van Lady en de Vagebond voor €11,99, of 1000 airmiles + €1,99 hebben. Ik vanochtend op mn fietsje het drop in om voor €11,99 die DVD op te halen, maar meekrijgen voor dat geld ho maar. Het ging hier over een zogenaamde "drukfout", maar dan kon je hem nog wel kopen voor €17,99 of €7,99 + 1000 airmiles. Op http://www.disneyinfo.nl/forum/viewtopic.php?t=4189 wordt er zelfs gesproken over €21,99 of €11,99 + 1000 airmiles. Er wordt daar zelfs een quote geshowd, waar in staat dat er een mail intern bij AH waar instaat dat ze gewoon moeten zeggen dat ze de DVD niet binnen hebben gekregen. Ik vind dit echt te gek voor woorden!!!

Naar boven

Onzin!!
Er bestaat inderdaad een intern bericht en daar staat in vermeld dat je de DVD gewoon moet megeven voor de "foute prijs"indien de klant daarop staat. Dus, als je de DVD persé wil hebben voor de (duidelijk) fout vermelde prijs, dan doet AH daar niet moeilijk over!
Het is dus absolute onzin dat er tegen de klant gezegd moet worden dat de DVD's niet binnengekomen zijn!

Gesloten