LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tomtom niet te verzekeren
Tomtom niet te verzekeren
Hallo.
Ik ben helaas de ongelukkige die een tomtomgo 300 had!
Mijn tomtom is gestolen helaas uit me auto.
Ik dacht het terug te kunnen halen via me autoverzekering maar deze vergoed dit niet ookal had ik een plus verzekering en ben zelfs nog all-risc verzekerd.
Ik moest me melden bij me inboedel want daar zal het eventueel wel verzekerd worden alleen heb je dan een eigenrisico dat men moet betalen! mijn geval 100euro maar dat scheeld dan weer in aanschaf voor een nieuwe
Maar wat blijkt deze vergoed ook mijn tomtom niet!!!
Dus ik tomtom bellen en wederom geen vergoeding van defstal!!
Kortom wordt uw tomtom of misschien andere navigatie gestolen? uw bent uw tomtom kwijt en krijgt deze niet van de verzekering terug!!
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 helaas
Een ontevreden klant!!!
Ik ben helaas de ongelukkige die een tomtomgo 300 had!
Mijn tomtom is gestolen helaas uit me auto.
Ik dacht het terug te kunnen halen via me autoverzekering maar deze vergoed dit niet ookal had ik een plus verzekering en ben zelfs nog all-risc verzekerd.
Ik moest me melden bij me inboedel want daar zal het eventueel wel verzekerd worden alleen heb je dan een eigenrisico dat men moet betalen! mijn geval 100euro maar dat scheeld dan weer in aanschaf voor een nieuwe
Maar wat blijkt deze vergoed ook mijn tomtom niet!!!
Dus ik tomtom bellen en wederom geen vergoeding van defstal!!
Kortom wordt uw tomtom of misschien andere navigatie gestolen? uw bent uw tomtom kwijt en krijgt deze niet van de verzekering terug!!
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 helaas
Een ontevreden klant!!!
Re: Tomtom niet te verzekeren
Waarom zou Tomtom dit moeten vergoeden?? Zij hebben hier toch niets mee te maken. U stelt toch ook niet de fabrikant van uw auto aansprakelijk?Dus ik tomtom bellen en wederom geen vergoeding van defstal!!
Waarschijnlijk had u deze Tomtom moeten 'aanmelden' en extra laten verzekeren bij de autoverzekering.
Als ik het goed heb is de Tomtom een draagbaar apparaat en is het niet raadzaam om het onbeheerd in de auto achter te laten (eigenlijk wel erg dat dat niet kan, maar ja, zo is de maatschappij nu eenmaal). Misschien is dat dan ook de reden waarom de autoverzekering niet uitkeerd?
Onlangs is bij mij ook mijn 14dgn oude Tom Tom One (399,=)gestolen uit mijn auto.
Deze is wel vergoed door de verzekering tot maximaal 226,- van mijn inboedel dekking.
Wellicht is van invloed geweest dat ik mijn tomtom in de kofferbak had opgeborgen, als je hem op de voorruit laat zitten geld het zelfde als bijv geld of een portemonnee.
Je lokt diefstal uit!
Theo
Deze is wel vergoed door de verzekering tot maximaal 226,- van mijn inboedel dekking.
Wellicht is van invloed geweest dat ik mijn tomtom in de kofferbak had opgeborgen, als je hem op de voorruit laat zitten geld het zelfde als bijv geld of een portemonnee.
Je lokt diefstal uit!
Theo
-
Dit is niks nieuws. Ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt. Het gaat in dit geval over een carkit met mobiele telefoon. Ik stop bij een tankstation, tank en ga naar binnen om af te rekenen. De auto op slot via de afstandsbediening. Ik kom terug, ruit ingeslagen en carkit met mobiele telefoon weg. De apparatuur zou zoals je mag verwachten onder de accessoire dekking van je autoverzekering vallen. Mooi niet dus. De verzekeringsmaatschappij adviseerde mij deze te claimen bij mijn inboedelverzekering, (overigens dezelfde maatschappij als waar mijn auto verzekerd is). Dit gedaan en snel kreeg ik al antwoord dat dit niet onder de inboedelverzekering valt omdat het een mobiel apparaat is wat bedoeld is om mee te nemen. Wel zou ik het vergoed krijgen als het voor mij was aan te merken als gereedschap. Hun teruggeschreven dat ik gezien mijn functie als accountmanager dien te beschikken over een dergelijk apparaat. Een kopie van mijn arbeidscontract meegezonden waarin duidelijk staat dat ik telefonisch mobiel bereikbaar moet zijn. En nu zakt je broek af. De verzekeringsmaatschappij erkende wel dat het gereedschap was maar ging niet tot vergoeding over omdat het apparaat buiten de woning was gestolen. Alleen als het uit de woning was gestolen dan zou er vergoeding plaatsvinden. Moraal van dit verhaal: "een verzekering is een paraplu met alleen maar het frame. Stof zit er niet op zodat je toch nog nat wordt als het regent". Ik wilde dit even kwijt.
PS Overigens heb ik deze gerenomeerde maatschappij maar buitengeschopt en de allergoedkooste direct-writer maar genomen. Een gernomeerde maatschappij geeft niet meer garantie alleen dan dat de premie vet is.
PS Overigens heb ik deze gerenomeerde maatschappij maar buitengeschopt en de allergoedkooste direct-writer maar genomen. Een gernomeerde maatschappij geeft niet meer garantie alleen dan dat de premie vet is.
-
Beste mensen denk nu toch eens na, verzekeringsmaatschappijen zijn in het leven geroepen om winst te maken en keren dus niet uit als het niet hoeft. Als u zo dom bent om uw auto zomaar buiten te laten staan en niet in de kluis op te bergen kan zo´n verzekeringsmaatschappij toch niet overgaan tot het vergoeden van uw domheden.
Nee, premie betaald geld weg, tom-tom weg, auto weg!
Jammer moeten we misschien stemmen op Harry Potter/Balkenende, die van de Normen en Waarden, ik betwijfel de waardenorm die hij hanteert.
Naar mijn idee hebben al die lui aandelen van verzekerings maatschappijen.
Greetz Dennis
Nee, premie betaald geld weg, tom-tom weg, auto weg!
Jammer moeten we misschien stemmen op Harry Potter/Balkenende, die van de Normen en Waarden, ik betwijfel de waardenorm die hij hanteert.
Naar mijn idee hebben al die lui aandelen van verzekerings maatschappijen.
Greetz Dennis
laat dan zo'n ding niet in de auto zitten als je er zelf niet inzit.
daarom is hij zo makkelijk los te maken.
daarom is hij zo makkelijk los te maken.
Weet je, eigenlijk is de (oude) eigenaar helemaal enig schuldige ook. Arme dief! Hij werd verleid. Als het niet aan roestvrij stalen kettingen vastzit, mag het eigenlijk geen diefstal meer heten.
Zo'n eigenaar zou eigenlijk straf moeten krijgen ook nog, en de dief schadevergoeding voor moreel trauma.
Zo'n eigenaar zou eigenlijk straf moeten krijgen ook nog, en de dief schadevergoeding voor moreel trauma.
-
Sinds het uitlokken van diefstal strafbaar is gesteld, niet zozeer door justitie, maar door de verzekeringsmaatschappijen zit ik overdag achter de gordijnen eenzaam te wezen.. Zoals iedereen wel weet is een huis over het algemeen gemaakt van baksteen en de ramen van glas. Dat glas dat is doorzichtig, daar zit het probleem. Als je in de huiskamer een dvd-videocombinatie een mooie flatscreen tv en je computer hebt staan, dan heet dat uitlokking, maar als je de gordijnen dicht houdt heet dat, je hebt wat te verbergen. Het maakt niet uit wat je doet als de gordijnen open zijn wordt je bezocht door het dievengilde en als je ze dicht hoedt en niet uitlokt krijg je een inval van justitie omdat er wel iets illigaals achter die gordijnen zal gebeuren. Het maakt niet uit wat je doet bezoek krijg je toch, gelukkig maar ben ik toch niet zo eenzaam als ik dacht.
Greetz Dennis
Greetz Dennis
-
OOK ik heb een navigatiesysteem in mijn auto. Echter bij aanschaf van een nieuwe auto en na inbouw heb ik mijn verzekeringsmaatschappij gebeld om de verzekering over te laten zetten. Hierbij werd ook gevraagd naar accesoires in de auto. Ik heb dit navigatiesysteem (kostprijs bij aanschaf destijds meer dan fl. 5.000,--) opgegeven en dit systeem is gewoon verzekerd in de autoverzekering. Het systeem staat ook vermeld op de polis. Uiteraard ben je niet verzekerd als je de auto niet afsluit, of zoals de politie zelf zegt: "zorg dat alle belangrijke spullen onzichtbaar zijn voor diefstal", dus het beeldscherm is onzichtbaar, als ik de auto ergens stal.
Dat je bij TOM Tom zelf te rade gaat om een vergoeding, is natuurlijk belachelijk. Je hebt m.i. zelf de gelegenheid gegeven voor diefstal, door het apparaat zichtbaar op het dashboard te laten staan, terwijl je er niet bij was. Dit is uitnodigen tot diefstal en wie zijn kont verbrandt, moet op de blaren zitten. je had ook het systeem kunnen verbergen in de kofferbak, zodat het niet zichtbaar was.
Dat je bij TOM Tom zelf te rade gaat om een vergoeding, is natuurlijk belachelijk. Je hebt m.i. zelf de gelegenheid gegeven voor diefstal, door het apparaat zichtbaar op het dashboard te laten staan, terwijl je er niet bij was. Dit is uitnodigen tot diefstal en wie zijn kont verbrandt, moet op de blaren zitten. je had ook het systeem kunnen verbergen in de kofferbak, zodat het niet zichtbaar was.
Als je een mobiel navigatiesysteem, zoals een TomTom of een PDA onbeheerd in je auto achterlaat, vraag je om problemen.
Natuurlijk worden die dingen bij bosjes gestolen.
Er is maar één oplossing: MEENEMEN als je de auto verlaat.
Het zou niet nodig moeten zijn, maar in 2006 in Nederland zijn de normen verschoven.
Natuurlijk worden die dingen bij bosjes gestolen.
Er is maar één oplossing: MEENEMEN als je de auto verlaat.
Het zou niet nodig moeten zijn, maar in 2006 in Nederland zijn de normen verschoven.
TomTom bellen voor vergoeding. Ik lach me dood.
Waarom lees ik geen namen van de betreffende verzekeringmaatschappijen?
Als premiebetaler ben ik eigenlijk wel verheugd over het feit dat dit soort zaken niet vergoed wordt. Wie zijn auto wil inrichten als afhaalparadijs voor gauwdieven moet dat vooral doen, maar als daarna de kosten hiervan moeten worden gedragen door de verzekeringsmaatschappij, die vanzelfsprekend deze kosten weer doorberekent in de premie, zou ik hiertegen toch in verzet willen komen.
Neem die telefoon gewoon mee naar binnen, dan ben je nog bereikbaar ook, zoals je arbeidscontract voorschrijft. En navigatie? Tja, je auto hoeft nergens heen als je er niet in zit, dus die kan ook mee in de pocket.
Neem die telefoon gewoon mee naar binnen, dan ben je nog bereikbaar ook, zoals je arbeidscontract voorschrijft. En navigatie? Tja, je auto hoeft nergens heen als je er niet in zit, dus die kan ook mee in de pocket.
Voor een tientje koop je al een Shell stratenboek!
-
Topicstarter houdt zich wijselijk stil, de stakker. Tomtom, u bent schuldig want uw apparaat is gejat. Ik lach me helemaal kapot.
-
kijk maar eens op
http://www.tomtomverzekering.nl
verzekeren al mogelijk v.a. 2,= per maand en slecht 20,= eigen risico
http://www.tomtomverzekering.nl
verzekeren al mogelijk v.a. 2,= per maand en slecht 20,= eigen risico
Hiermee geef je aan dat de winkelier en de fabrikant de schuldigen zijn.Een ontevreden klant!!!
Waarom moet de fabrikant van een product het product vergoeden bij diefstal???
Heb je een spuitje genomen? Een pilletje geslikt? Beetje te diep in het glaasje gekeken? Als je een bril draagt, zit die bril dan niet een klein beetje te strak?