LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Loesje32
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2006 18:47

Wat te doen?

Ongelezen bericht door Loesje32 »

Hallo,

Mijn appartement staat sinds enkele weken te koop en alle bezichtigingen tot nu toe, 4 stuks, zijn om de een of andere vage reden niet doorgegaan :(

Eén keer maakte de makelaar het mijns inziens erg bont. Graag jullie mening of ik overdreven reageer of dat ik er iets over moet zeggen. Ik ben er natuurlijk emotioneel bij betrokken dus graag jullie eerlijke mening!

De eerste bezichtiging is door de kijkers geannuleerd. Kan gebeuren, geen punt. Bij de tweede bezichtiging belde ik de bewuste ochtend de makelaar even op, omdat ze nog helemaal niet wisten waar mijn berging op de begane grond was en omdat ik wilde melden dat ik de sleutels daarvan op tafel had gelegd, zodat mensen die ook konden bekijken als ze dat wilden. Toen hoorde ik dat de makelaar ziek was en dat ze niemand anders hadden om de bezichtiging te doen. Ze zouden proberen de kijkers te bereiken. Dat is niet gelukt en dus hebben die mensen voor een gesloten deur gestaan en hebben ook niet meer teruggebeld naar de makelaar (waar de makelaar voor het gemak maar van uit was gegaan). Dit is toch hartstikke slordig? Als ze het mij meteen die ochtend hadden gemeld dat de makelaar ziek was, had ik van mijn baas naar huis gemogen om desnoods zelf die bezichtiging te doen.

Ook de derde bezichtiging is geannuleerd en de vierde, die vandaag was, daar kwamen de kijkers ongemeld zelf niet opdagen, zo zegt de makelaar. Toen ik vroeg of ze die mensen gingen nabellen waaróm ze niet kwamen, zeiden ze dat dat geen enkele zin heeft.

Het komt me wel erg laks over allemaal.
Ben bang dat als ik er iets van zeg, ze vinden dat ik een zeikerd ben en helemaal geen stapje harder meer voor me zetten :cry:

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door hera »

Gewoon boos worden. Nabellen heeft altijd zin. Sta er dus maar op dat ze die mensen bellen voor het waarom.

Bij mijn huis is ook een keer iemand neit komen opdagen. Tja gemakzucht. Ze had een ander huis bij mij in de wijk gekocht.. en vond het niet nodig om af te bellen. Stonden wij met een pasgeboren baby buiten ( we zouden even rondje lopen terwijl de makelaar> mijn baas) de bezichtiging zou doen.

Ik heb t weinig zo bont meegemaakt. Maar daarna wel lekker koffie gedronken en gezellig bijgekletst.

HHA
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2005 15:42

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door HHA »

Mag ik vragen of de makelaar is aangesloten bij de NVM of bij een andere club (VBO, LVM of franchise)?

Tip: Ga op je strepen staan en kijk ondertussen naar een andere makelaar. Op dit soort prutsers zit je toch niet te wachten?

In welke plaats is jouw appartement te koop? Misschien kan ik een goede makelaar adviseren.

marino
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2004 09:30

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door marino »

Een makelaar verleent een dienst aan jou waar je ook behoorlijk voor betaalt! Dus mag je verwachten dat jouw makelaar er voor je is. Ik zou in jouw plaats eens praten met je makelaar om de wederzijdse verwachtigen wat meer duidelijk te krijgen. Geef op z'n minst aan dat dit je niet lekker zit. En dat jij verwacht dat je makelaar de mensen nabelt als ze niet op komen dagen of na een bezichtiging niets meer laten horen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi.

Ik zou melding doen bij de club waar de makelaar aangesloten is.
Dit lijkt helemaal nergens op.
Tevens zou ik een andere makelaar nemen.


Tim

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door eliane »

hoi.

Nou idd op je strepen staat, hi verdiend er genoeg aan hoor, daar mag best een stukje sevice aan zitten.,
Anders zeg je gewoon dat je als dit zo doorgaat liever niet meer met hem akkoord gaat.
idd ook kijken of heteen nvm makelaar betreft.
Vraag ook wat voor garantie kunnen geven ivm met dat het huis na 1 jaar nog niet verkocht is oid.
Laat je mening horen het is jou hui en jou geld!

groetjes Eliane

Gesloten