Ook wij hebben problemen met Oxxio,
Ik zal hier ons verhaal kort schetsen en een paar telefoontjes niet beschriijven anders wordt het wel heel lang.(als dat lukt)
mijin vriend woonde eerst in dezelfde straat in een soort van portiek woning.Toen is hij verhuisd (hoekeensgezinswoning) heeft hij de electriciteit bij oxxio opgezegd en het gas bij hun gehouden.(waarom weet ik niet)
Dit ging een jaar zo helemaal goed!Plotseling werd er achter elkaar ineens ook electriciteit afgeschreven,we betaalde nu dus ook aan Oxxio electriciteit en aan Eneco.
Wij besloten om maar eens te bellen en om ons geld terug te vragen want dit ging inmiddels al een paar maanden zo bleek na uitzoeken:
het eerste gesprek gign als volgt:
U kunt niet alleen gas bij ons hebben dat bestaat niet,bovendien kunnen wij u niet als klant vinden in de computer.Welk bedrag is er afgeschreven??O dat is raar dan want ik kan daar niets van vinden,sorry u moet maar bewijzen dat wij bij u gas en electriciteit afschrijven.
Gesprek 2 nou door mijn vriend(ik dacht laat hem bellen hij is van af het begin klant en dat ging zo:
Ja ik zie inderdaad dat u gas bij ons heeft ja,Verder kan ik nu niets zien,ik moet wel zeggen dat wij een nieuw systeem hebben dus ja het kan zijn dat het mij nu gewoon niet lukt om erin te komen belt u anders morgen weer???
En ja hoor natuurlijk bellen wij morgen weer we willen immers ons geld terug:
Huh nieuw systeem nee hoor helemaal maal niet,naar wie moest u bellen??Mevrouw sorry maar die werkt hier niet,mag ik u misschien helpen??Wat voor nummer staat er boven uw brief?? Ja mag ik dat?? Ow ik zie het al u heeft 2nummers gekregen 1 voor gas en een voor electriciteit?? O u betaald dus voor nummer 8 en voor 40 hmm vreemd ik ga er een notitie van maken,belt u eind van de maand even terug??
En ja hoor ik ga weer bellen want ja nog niets gehoord he:
Dat ging zo:
Meneer u spreekt met die en die ik zou even terugbellen als ik nog niets gehoord had,inmiddels ben ik nog steeds kalm gebleven maar ja ik vraag me af hoelang ik dat nog vol ga houden.
De meneer van Oxxio: Sorry mevrouw kunt u het nog eens herhalen de verbinding is slecht TUUUUT * opgehangen*
Goed ik bel weer heel boos terug,ik moet je inmiddels melden dat ik 2x de machtinging heb ingetrokken want van de eerste trokken ze zich niets aan en schreven gewoon af.En heb dus gebruik gemaakt van een selectieve machtiging.
Ik bel weer terug en krijg iemand die mij echt wil helpen en die mevrouw spijt het oprecht dat ik nog steeds mijn geld niet hebt en ze snapt ook dat ik niet zit te wachten op een deurwaarder waar ik inmiddels alweer een brief van heb liggen.De mevrouw vertelt mij wat ik inmiddels al 4x gehoord hebt dat ik er 2x insta op nummer 8 en 40 ik zeg haar dat ik haar dit al in het begin van ons gesprek aangaf.Ook zegt de mevrouw mij dat het inmiddels op het hoofdkantoor is en daar verholpen wordt en ik dan toch echt uiteindelijk mijn geld terug zal krijgen.
We zijn nu alweer 2maanden verder zal ik nog eens bellen................
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio!
-
Re: Oxxio!
Kijk een op deze site en open het klachtboek 2005, dan komt Uw verhaal ons niet onwaarschijnlijk over!
Chanmaster
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... rering.asp
Chanmaster
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... rering.asp
Ik adviseer u om aangetekend met bewijs van ontvangst kopieën van de bewijsstukken die u heeft en waar in duidelijk naar voren komt dat Oxxio de dubbele afschrijvingen heeft gedaan naar de klantenservice van Oxxio op te sturen. Vergeet niet om klant en correspondentienummers te vermelden.
Dan is het aan Oxxio om te vertellen hoe en waarom zij deze afschrijvingen hebben gedaan.
En geen telefonisch contact meer zoeken met de helpdesk, maar schriftelijk om antwoorden vragen. Dan staat u indien het tot een gerechtelijke procedure lomt sterker, u heeft dan namelijk alles zwart op wit. In elk geval uw correspondentie richting Oxxio.
Dan is het aan Oxxio om te vertellen hoe en waarom zij deze afschrijvingen hebben gedaan.
En geen telefonisch contact meer zoeken met de helpdesk, maar schriftelijk om antwoorden vragen. Dan staat u indien het tot een gerechtelijke procedure lomt sterker, u heeft dan namelijk alles zwart op wit. In elk geval uw correspondentie richting Oxxio.
-
Een vriend van mij lostte dat gedoe met Oxxio (voorheen o.a. Energiebedrijf.com) geheel op eigen wijze op.
Ik zal maar niet herhalen wat ie schreef.
Maar het geflikker was snel over.
Geen spiertje last meer gehad van EB.
Mensen kunnen ook weleens te netjes of fatsoenlijk willen zijn.
Ik zal maar niet herhalen wat ie schreef.
Maar het geflikker was snel over.
Geen spiertje last meer gehad van EB.
Mensen kunnen ook weleens te netjes of fatsoenlijk willen zijn.
-
Particulieren kunnen dat doen maar niet elk energiebedrijf is hier vatbaar voor. Essent bijvoorbeeld haakt onmiddellijk af omdat het een te groot bedrijf betreft.
Dat moeten we het via onze connecties aldaar regelen.
Gaat ook prima hoor, duurd alleen langer
Chanmaster
Dat moeten we het via onze connecties aldaar regelen.
Gaat ook prima hoor, duurd alleen langer
Chanmaster
Mirannie,
Ik staat dus als amiga onder je met een klacht over oxxio. Mijn ervaring aan de telefoon is ongeveer hetzelfde. allemaal heel liefjes en als ik doorvraag en half door het lint bent, nou dan zeggen ze gewoon ik kan u niet meer helpen. Terwijl bewijs overduidelijk is. Ik verdenk ze er van dat veel dingen opzettelijk gebeuren. Ze hebben helemaal geen zin om je ff snel er doorheen te helpen hoe overweldigend je bewijs ook is. Ik heb de toezichthouder gebeld en aangegeven dat ik ze verdenk van opzettelijkheid. Zeker gezien dat er meer mensen zijn die ineens geld kwijt zijn aan oxxio. Ik zou zeker de geschillencommissie inschakelen.
Ik staat dus als amiga onder je met een klacht over oxxio. Mijn ervaring aan de telefoon is ongeveer hetzelfde. allemaal heel liefjes en als ik doorvraag en half door het lint bent, nou dan zeggen ze gewoon ik kan u niet meer helpen. Terwijl bewijs overduidelijk is. Ik verdenk ze er van dat veel dingen opzettelijk gebeuren. Ze hebben helemaal geen zin om je ff snel er doorheen te helpen hoe overweldigend je bewijs ook is. Ik heb de toezichthouder gebeld en aangegeven dat ik ze verdenk van opzettelijkheid. Zeker gezien dat er meer mensen zijn die ineens geld kwijt zijn aan oxxio. Ik zou zeker de geschillencommissie inschakelen.