LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende telefonische verkoop door upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
fjacobs
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2006 21:26

Misleidende telefonische verkoop door upc

Ongelezen bericht door fjacobs »

Vanavond om 21.30 uur werd ik gebeld door een verkoper van upc. Voordat de man zijn verhaal kon afmaken, vertelde ik hem dat ik niet in zijn verhaal geinteresseerd was en dat ik van plan was mijn abonnement op te zeggen. Tot mijn grote verbazing kwam hij met de reactie dat ik dan niet meer in staat zo zijn om ooit nog TV te kijken. Ik noemde toen het alternatief van bijv. Digitenne. Toen moest hij wel schoorvoetend toegeven dat zijn antwoord nergens op sloeg en dat ik gelijk had.
Ineens moest ik denken aan de uitdrukking van Louis van Gaal: "Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?".

Beseffen ze bij upc soms niet dat er ook mensen zijn, bijv. bejaarden, die van dit soort antwoorden schrikken en zich over laten halen om toch maar bij upc te blijven, of zich het nog duurdere digitale abonnement laten aansmeren? Of kan het ze niet schelen dat ze met onjuiste informatie zieltjes proberen te behouden of te winnen?

Ik vind dit soort verkooptrucs ronduit schandalig, omdat onwaarheden worden verteld waardoor mensen, die daar gevoelig voor zijn, op het verkeerde been worden gezet. Dat heb ik de verkoper geprobeerd duidelijk te maken, maar dat maakte zoals gewoonlijk weinig indruk.

Einde telefoongesprek natuurlijk.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Misleidende telefonische verkoop door upc

Ongelezen bericht door Beathoven »

Wat een raar antwoord idd

Als verkoper moet je zeker weten wat er bij de concurrent te koop is. Al was het maar om de sterke punten van je eigen product naar voren te halen en deze naast die van de concurrent te kunnen leggen.
Beseffen ze bij upc soms niet dat er ook mensen zijn, bijv. bejaarden, die van dit soort antwoorden schrikken en zich over laten halen om toch maar bij upc te blijven
Eh.. UPC is een gewoon Nederlands bedrijf (met amerikaanse roots, dat wel maar goed).

Ik zie daar nog geen trainingen gegeven worden met teksten als:

"Jongelui, onthoud dit goed: bejaarden zijn goedgelovig, zeg maar gewoon dat ze nooit meer TV kunnen kijken als ze willen opzeggen.. 'dat' zal ze leren'. 8)

Nee, dat zou zelfmoord voor een bedrijf zijn. De beste manier is gewoon klantvriendelijk te blijven, zelfs als de klant wil opzeggen omdat hij / zij b.v. iets gelezen heeft over digitenne en dit wil proberen.

Dit zorgt ervoor dat een klant (want dat zou ik ook doen) denkt 'hee, dit andere product bevalt me toch niet zo.. dat vorige bedrijf was achteraf gezien beter, ik stap weer terug'.

Talletje
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 okt 2005 21:11

Re: Misleidende telefonische verkoop door upc

Ongelezen bericht door Talletje »

Niks zo irritant als de outblound centres van UPC.. Zelfs personeel van uPC zelf ergert zich aan deze jongens en meisjes die oude mensen iets in de maag splitsen!

Outbound centres bij ingehuurde bedrijven, het is een schande!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Misleidende telefonische verkoop door upc

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het is inderdaad een feit dat vooral oudere mensen zich nogal snel schrik laten aanjagen met dit soort verhalen en dan maar bij de UPC blijven. Stel je voor dat je nooit meer tv kunt kijken of radio luisteren. Flauwekul natuurlijk, maar voor mensen met minder verstand van dit soort zaken is het niet makkelijk het tegendeel aan te tonen.

Ik heb hier ook Digitenne in huis staan, ben voorgoed verlost van de UPC op elk gebied en ga ook niet meer naar ze terug. Voor 7,95 per maand heb ik alle zenders die ik wil in uitstekende beeld en geluidskwaliteit, dus voor mij nooit geen UPC meer.

UwPC
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2006 11:59

Re: Misleidende telefonische verkoop door upc

Ongelezen bericht door UwPC »

upc behandeld werknemers hetzelfde als klanten.
diegene die denkt dat alle oplossingen binnen het bereik van 1 telefoontje ligt kan het dus goed mis hebben !!
afhankelijk van de aard van de 'storing' kan door een medewerker van upc hooguit een standaard troubleshoot gedaan worden, omdat UPC ook faalt in het geven van goede software aan hun medewerkers om de klant daadwerkelijk te kunnen helpen.
klantsystemen die niet kloppen, modems die niet kunnen worden uitgelezen (en maar zoeken bij de klant thuis naar instellingen terwijl met goed werkende software alles binnen 5 minuten duidelijk kan zijn).
upc heeft schijnbaar liever een klant die 3 keer op een dag terug moet bellen, á 10c/m, dan een klant die direct geholpen kan worden.
dit geldt natuurlijk alleen voor de klanten met netwerkproblemen, niet bij alle problemen die met eigen computervaardigheden te maken hebben.
de meeste problemen ontstaan nog steeds tussen stoel en toetsenbord!! dat is 1 ding dat zeer duidelijk is.
een ontevreden klant geeft nooit zijn ongelijk toe (mocht het probleem alsnog op eigen pc aanwezig zijn en de bewuste persoon weet hier niet mee om te gaan).
maar dat neemt nog niet weg dat de mensen met upc gerelateerde problemen eigenlijk van het kastje (pc) naar de muur (modem) worden gestuurd.
om kort te zijn, upc heeft mij ontslagen omdat ik kosten noch moeite bespaarde de klant daadwerkelijk te helpen met het probleem, daar zat ik toch voor, en de klant hoeft na een gesprek met mij de eerst komende tijd niet meer terug te bellen, was upc maar zo ingesteld als ik, dan was er geen klanttevredenheidsonderzoek nodig geweest.
jullie horen nog van me.

Gesloten