LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gebruiker2005
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2005 12:35

reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door gebruiker2005 »

Na een paar dagen ziek thuis te hebben gezeten komen de reclames voor leningen je de neus uit, echter volgens mij zitten er grove dwalingen in deze reclames, zo wordt er beweerd dat een krediet van 25000 euro over 360 maanden 23250 euro kost, dat betekent dat je geen rente betaald maar over 360 maanden 1750 euro verdient. ( dit staat in de kleine lettertjes onderin )
Volgens mij is dit een vorm van bedrog wat van de buis moet gehaald
worden. Echter mijn vraag is of deze vorm van adverteren mag?
Deze aanbiedingen zijn toch te mooi om waar te zijn!!

￾‰
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2006 19:49

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door ￾‰ »

Op een pakje cigaretten staat roken is dodelijk.
maar de DSB mag je leven volledig legaal kapot maken.
Er is niemand die daar wat aan doet.
En die leen Mijn bloed kookt als ik die op tv zie :twisted:

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door dds »

echter volgens mij zitten er grove dwalingen in deze reclames, zo wordt er beweerd dat een krediet van 25000 euro over 360 maanden 23250 euro kost, dat betekent dat je geen rente betaald maar over 360 maanden 1750 euro verdient. ( dit staat in de kleine lettertjes onderin )
Helaas je ziet 't fout. Je leent 't geld, dat lenen kost je dus 23250!

Dus:

Je sluit een lening af, je krijgt dan 25000 euro op je bankrekening. Deze 25000 betaal je dan terug in 360 maanden. dat kost je dus niets, het bedrag dat je leent moet je 1-op-1 terug betalen. Daarbovenop moet je dus je rente betalen. Dat is dus die 23250 euro. Dat kost je die lening dus. Dus in totaal leen je 25000 euro en los je in 360 maanden 25000 euro + 23250 euro rente in!!

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door hathor »

Wat een duidelijke uitleg! Ik had me ook al verwonderd over het feit dat je dus minder moest terugbetalen dan je had geleend. Ik dacht echter dat er weer zo'n aandelenconstructie achter zat. Maar je betaalt dus uiteindelijk bijna 100% rente over 30 jaar. Als je het goed uitrekent niet eens zo slecht. Maar je zult er ongetwijfeld wel weer een peperdure verzekering bij moeten afsluiten. En stel dat je bijv. een auto voor dat geld zou willen kopen.... Die auto is na 10 of 12 jaar op weg naar de schroothoop en dan kan je nog bijna 20 jaar betalen. Mij niet gezien.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door burning inside »

Mensen denk goed na voordat jullie in zee gaan met deze ''bank'' :evil:
Lees de diverse forems er op na :wink:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door Laurent »

Scheringa en van Gaal uit je hoofd zetten, DSB in de ban doen

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Nu heeft de DSB bank weer een nieuwe recalmespotje, voor het eerst niet over lenen maar over sparen. En een of andere slogan dat geld voor je moet werken ofzoiets, 'k heb er niet zo op gelet. In elk geval reclame om je geld ernaar toe te brengen.

ze kunnen Leen nu wel een varkenspak aantrekken, kan ie gaan figureren als spaarvarken! :D

De zaken gaan zeker te goed bij de DSB bank, er worden teveel leningen verstrekt en ze moeten weer een paar mensen hebben die centen komen brengen in plaats van halen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je geld gaat lenen bij dit soort louche instellingen dan vraag je ook om problemen. Juist omdat veel mensen tegenwoordig beweren krap te zitten worden de spotjes in veelvoud uitgezonden. Niet intrappen dus !!

Als je echt een lening nodig hebt (denk er nog eens goed over na) dan ga je gewoon naar je bank en niet naar een schemerige instelling.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: reclames DSB ( Frisia, postkrediet etc. )

Ongelezen bericht door Laurent »

Indien een reguliere bank een hypotheek of persoonlijke lening afwijst, moet je zeker niet naar DSb en cs gaan, die clubs draaien op de ellende van anderen.

Gesloten