LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SUZI »

Geplaatst op 24 Feb 2006 22:08 door SUZI


--------------------------------------------------------------------------------

HOI,

ik heb dringend jullie advies nodig.

Volgende week gaan we een doorlopend krediet afsluiten via Becam bij DSB. Nu ik jullie verhalen heb gelezen, ben ik echter wel huiverig.

Het gaat dus om een doorlopend krediet, maar ze willen ook persé een postorderbetaling wat open staat overnemen, oversluiten noemen ze dat. Wij willen dat niet, omdat ze dan denken we het hele bedrag overnemen, incl. de rente. Nu hebben we dat postorderbedrijf gebeld en zij zeggen, dat in het bedrag dat openstaat, al 43% rente bij inzit, dus dat scheelt ons 1255 euro, niet niks.
Verder moeten we natuurlijk van hun een overlijdensverzekering afsluiten. Ik heb de volgende vragen:

1. Als ze het oversluiten, nemen ze idd het hele schuldbedrag over, incl. die 43% rente?
2. Moet ik die overlijdensverzekering bij hen afsluiten, bij de Ohra kost het maar 244 euro?
3. Ik ben bang dat ze ons ook een aandelenlease stiekem afsluiten, onder de mom van doorlopend krediet.

Kijk, als ze het oversluiten, heeft dat postorderbedrijf natuurlijk zijn rente en onze leenbedrag wordt 1255 hoger, terwijl wij daar zelf niks aan hebben, maar DSB wel, die vangt daar weer rente over, zo denken wij dan.

Hoe hoog is de overlijdensverzekering bij een bedrag van 10000 euro?

Ik hoop dat jullie me snel kunnen beantwoorden, want volgende week hebben we een gesprek om te ondertekenen.

Naar boven


Overzicht forums/Banken / Financiën/DSB

￾‰
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2006 19:49

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door ￾‰ »

Als je een lening wil ga dan naar een normale bank
Indien deze geen lening wil verstrekken,laat het dan.
De DSB geeft haast aan iedereen `n lening en achteraf heb je alleen maar rente betaald.
Ik heb er 5 jaar geleden `n lening afgesloten,doorlopend krediet met aandelenlease(hollands welvaren select),nu heb ik nog steets het doorlopend krediet + een schuld van de aandelen(dit was ook `n lening waar zij aandelen van kochten).

denk dus goed na voordat je met deze lui in zee gaat :!:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door ronald g »

Zal wel clichè zijn maar nooit met een leenboer in zee gaan. Als de reguliere bank niet kan of wil dan houdt het op.
NOOIT NOOIT bij deze leenboeren afsluiten.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Je bent NIET verplicht om een overlijdensverzekering bij SB af te sluiten! Als ze je er wel toe dwingen, dan maken ze zich schuldig aan koppelverkoop en dat is verboden.

Wat DSB wel kan doen, is je een ander (lees: hoger) rentetarief doorberekenen als je niet bij hun een overlijdensverzekering afsluit.

Zoals de twee vorige schrijvers al suggereerden: ga gewoon niet in zee met DSB. Het is algemeen bekend dat die bank het niet zo nauw neemt met de belangen van de klant en altijd de mazen van de wet opzoekt.

Kun je ons uitleggen waarom je wel met DSB is zee zou willen gaan?

haarspit
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2004 20:12

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door haarspit »

:( Hallo Suzi,

Wil je echt spijt hebben, dan moet je niet ingaan op de zgn goedkope leningen van DSB. (Frisia-Postbank en noem maar op, allemaal van DSB)
Teken niets en denk ook niet om een OVR aan te sluiten bij Hollands Welvaren. Ze doen aan koppelverkoop en je hypotheek wordt alleen maar verhoogd door de OVR en een kapitaalverzekering.
Neem desnoods even telefonisch contact met mij op!
Trap er niet in.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat ook een optie is een lening bij de stadsbank in uw gemeente die doen wel eerlijk en zorgen er ook voor dat u niet in de problemen komt in ieder geval niet zoals bij Dick Schaafsma en zijn Bende. Of hoe hij ook heten mag.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door G7 »

Mag het ook Scheringa wezen? :lol:

:wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door ronald g »

Van mij wel, ik kwam er ook net weer achter, hoe dan ook pas er mee op.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door particulier »

Suzi, beeindig nu het contact met DSB.

Bij Ohra en FBTO heb je al een doorlopend krediet met een rente van 7 - 8%, ook voor "kleine" bedragen als 10.000 euro. Ik geloof zelfs dat bij overlijden het restbedrag wordt kwijtgescholden. Je hoeft dus geen extra verzekeringen af te sluiten!

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door scully1 »

Lees het bericht van L. detering maar!!! Allemaal DSB!!! :evil:

SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SUZI »

hallo allemaal,

het punt is, dat we op dit moment echt genoodzaakt zijn om te lenen, om een postorderkrediet over te laten sluiten o.a. en voor andere zaken, het is echt niet om luxe spullen van te kopen.

Bij de Ohra hebben we het ook geprobeerd, maar omdat ik een A codering heb bij het BKR, terwijl het al 10 jaar geleden is en afbetaald en wel en een part-time baan heb, moeten we wel bij deze doen. Bovendien heb ik in eerder bericht al gelezen, dat voor een bedrag onder de 15000 bij DSB geen OVR hoeft te sluiten, klopt dat echt?

Met mijn geld erbij, kunnen we een lening meer dan zat betalen en houden ook geld over, naast het betalen van de vaste lasten en leuke dingen doen.

Het punt is, we móeten op dit moment lenen, anders hadden we het ook echt niet gedaan hoor, ik spaar liever.

Ik heb bij de Ohra een offerte aangevraagd, maar nog niet getekend, dus ik heb geen bewijs van OVR. Ik ben bang dat de lening dan ook niet doorgaat, nu je de OVR niet bij hun neemt.

SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SUZI »

o ja, nog een vraag he, als ik een DK afsluit, dat is toch geen spaarlease of spaarlening???? Dat wil ik geenszins, ik wil echt alleen maar DK, dat ze ons niet stiekem zo'n spaarlening aansmeren.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Suzi,

De enige manier om zeker te zijn dat DSB je niets aansmeert dat je niet wil hebben, is vooral niets tekenen tijdens je gesprek met DSB. Vraag alles op papier, spel die papieren op de letter nauwkeurig als je thuis bent en laat er nog iemand naar kijken met verstand van financiele zaken.

Verder: probeer of je niet toch ergens anders een lening kunt krijgen. FBTO is al als suggestie genoemd door iemand, de Postbank kun je ook nog proberen. Alles beter dan DSB, je hebt nu de horror-verhalen gezien.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door particulier »

Suzi,

Vraag bij FBTO en Centraal Beheer ook een offerte op; geef gewoon eerlijke informatie dat je een A codering hebt, maar 10 jaar geleden hebt ingelopen. Eventueel kun je ook ABN-AMRO proberen. Wil het helemaal niet lukken, dan kun je met deze offertes naar de Stadsbank in je regio; je kunt dan aantonen dat je nergens anders een krediet kunt krijgen en dat je op hun een beroep doet.

O ja Suzi, laat je niet dwingen om meteen te tekenen; lees eerst alle informatie eens rustig thuis door. Geef aan dat je geen spaarkrediet wilt maar gewoon wilt aflossen. Thuis controleren of de offertes inderdaad voldoen aan de wensen die je wilt. Is dit niet het geval, meteen de desbetreffende aanbieder laten vallen.

SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SUZI »

we hebben vandaag een gesprek gehad bij Becam en we hoefden geen OVR te sluiten.

Het leenbedrag is 10000 euro en zit oversluiting bij in. Omdat er geen leengeschiedenis bekend is, moeten we ipv de lage rente, rente van 8,4 procent betalen. Daarom hoeven we ook geen OVR te sluiten. Bovendien zou dat koppelverkoop zijn, zei de adviseur, en dat mag niet. Hij kwam heel betrouwbaar over en relaxed. Hij drong niet aan op tekenen en hij zei dat als we het toch niet wilden, ook na ondertekening, dat we altijd 14 dagen bedenktijd hebben om het alsnog te annuleren.

Dus er zitten geen koopsompolissen bij en als we goed betaalgedrag tonen, dan gaat de rente omlaag.

Wat vinden jullie ervan?[/i]

wrx
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jan 2005 23:11

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door wrx »

Goed betaalbedrag??Dan zakt de rente :roll: ,ja joh,je broek zakt er van af.Ga nou gewoon naar je huisbank,die willen ook echt wel klanten hebben hoor met een dk,pl,of hypotheek.De groote jongens zien nu ook dat steeds meer mensen naar de dsb afdeling gaan,en dat willen ze echt wel voorkomen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

als we goed betaalgedrag tonen, dan gaat de rente omlaag.
Heb je dat ook zwart op wit met handtekening van DSB gekregen?

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door particulier »

Suzi, waarom vraag je niet meteen online een offerte op van Ohra, FBTO of Centraal beheer? Als je wordt geaccepteerd, betaal je rond de 7 % rente, lager dan die 8,4 %

SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SUZI »

Nu hebben we getekend en ook zo'n formulier wat we besproken hebben.

In het rijtje uitleg financieringsvorm staat financiële bijsluiter die we dus gekregen hebben en leeswijzer i.z. kapitaalverzekering, heeft hij ook ja aangekruist.

Nu hebben we de financiële bijsluiter gekregen, op het contract hebben we niet getekend voor een kapitaalverzekering, zouden ze nu ons toch een kapitaalverzekering aangesmeerd hebben?

Het leenbedrag is 10.000 euro en het is nu eenzijdig getekend, gaat terug naar Becam, die het zelf nog moet ondertekenen.

Wat is een kapitaalverzekering en hebben ze het ons aangesmeerd denken jullie?

Naar boven

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door particulier »

Suzi,

Een kapitaalverzekering is een combinatie tussen sparen/beleggen en een verzekering. Hiermee wordt de schuld aan het einde van de looptijd afgelost. Aan zo'n verzekering zijn kosten verbonden. Maar hij heeft het niets voor niets aangekruist, ergens zal wel in de voorwaarden staan dat je premie moet betalen voor een dergelijke verzekering.

Suzi, ga naar http://www.moneyou.nl en vraag meteen een offerte aan. Je leent dan tegen 6.4 % rente. Wel even kijken wat er gebeurd bij overlijden.

Gesloten