LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke electrische fiets??

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jaigio
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 feb 2006 19:15

welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door jaigio »

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede electrische fiets, en die moet nogal aan wat dingetjes voldoen:-)

Er moet namelijk een kinderzitje achterop kunnen, liefste een mand voorop en helemaal mooi zou het zijn als er een fietskarretje achter zou kunnen (bv. zo 1 voor boodschappen en/of kind).

Helaas zie ik door de banden de fietsen niet meer........en hoop op reactie's van jullie over welk type dit ''aankan''.

Alvast bedankt!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door NAK »

Ik ben op zoek naar een goede electrische fiets, en die moet nogal aan wat dingetjes voldoen:-)

Er moet namelijk een kinderzitje achterop kunnen, liefste een mand voorop en helemaal mooi zou het zijn als er een fietskarretje achter zou kunnen (bv. zo 1 voor boodschappen en/of kind).
Is een kleine auto niet makkelijker???

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zoek eens op internet of ga de fietsenzaken eens langs!, die kunnen je zeker adviseren voor de fiets die aan je wensen voldoet,

De Electrische fiets is aan een opmars bezig, en de modellen series wisselen pijlsnel!,

Info vragen bij de vakhandel lijkt mij persoonlijk de beste optie,

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

jaigio
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 feb 2006 19:15

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door jaigio »

Bedankt voor je reactie Ulbe,

Ik had hier een berichtje geplaatst om zo van eventuele gebruikers hun ervaringen te lezen.

De fietsenmakers (is mijn persoonlijke ervaring althans) adviseren de duurste merken terwijl er ws. tussen de goedkopere merken ook wel een goede zal zijn.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door januca »

de accu's van elektrische fietsen kunnen niet veel. Vaak is het niet meer dan een beetje trapondersteuning.
Misschien is een snorfiets een beter alternatief.

jaigio
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 feb 2006 19:15

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door jaigio »

Hallo Januca,

Uiteraard is dit een eventueel goed alternatief, alleen ik fiets erg graag en met de trapondersteuning gaat dit ook prima.

Ik kan eindelijk na 7!! jaar weer fietsen dit tot groot plezier van mezelf mijn man en de kinderen.

Toch hartelijk bedankt voor het meedenken!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Wil je er ook nog mistlampen op hebben :lol: :lol: :lol: :lol:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer jij aan de beurt bent Reintje piep je wel anders!....

Voor jongeren is zo'n fiets niet echt interessant, wanneer het lichaam de kracht niet meer op kan brengen is zo'n fiets zeker de moeite waard!, en kunnen ouderen en mensen met verminderde kracht toch op een leuke en makkelijke manier de stad in komen!,

Erg handig die fietsen, en milieuvriendelijk!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

en kunnen ouderen en mensen met verminderde kracht toch op een leuke en makkelijke manier de stad in komen
Maar ik hoop wel dat ze dan mistlampen hebben :lol: :lol: :lol: :lol:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door Ulbe »

Droom verder Reintje!...

Wanneer we iemand op zo'n fiets zie rijden met mistlampen aan, weten we dat jij het bent!. :wink: :D :lol:

jaigio
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 feb 2006 19:15

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door jaigio »

Hoi Ulbe,

Laat maar lekker mistig doen die Reintje.
Je weet toch wat Reintje betekent??

Ronduit Egoistisch Incapabel Nietszeggend Troosteloos Jong Engerdje.

Dacht dat dit forum juist was om vragen en/of ervaringen te delen en niet om de spot te drijven met iemand Reintje??

Maar ventje ga gerust door met ''mistig'' zijn, gelukkig zijn er hier nog WEL mensen die je een normaal antwoord kunnen geven!

marc_de_cock
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2008 11:32

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door marc_de_cock »

Je kunt eens gaan kijken op de website van test-aankoop:
http://www.test-aankoop.be/map/src/518713.htm

Hier alvast wat hun mening erover is, vrij te verkrijgen op hun website.
Ecologisch en economisch

Oorspronkelijk diende de fiets met elektrische assistentie vooral voor oudere of minder beweeglijke mensen of voor ouders die hun spruit op de fiets wilden mee-nemen. Ondertussen is hij ook geliefd bij de gewone fietser, die blij is dat hij zich dankzij de hulp van de elektrische motor wat minder moet inspannen. Dat alles kan voor een gebruikskost die niet te vergelijken valt met die van een auto of bromfiets: minder dan 3 eurocent per 100 km voor het zuinigste model uit onze selectie. En ze zijn natuurlijk milieuvriendelijker: ze veroorzaken nauwelijks CO2-uitstoot (behalve voor de elektriciteitsproductie) of andere vervuilende stoffen, geen fijn stof, enz.
Verschillen met de klassieke fiets

Elektrische fietsen hebben net dezelfde eigenschappen als gewone fietsen: verlich-ting, remmen, antidiefstal, fietsstandaard, enz. Alle modellen zijn uitgerust met een versnellingssysteem (5 tot 8 versnellingen) aan het versnellingsmechanisme of in de wielnaaf.
Ze rijden vrij comfortabel, maar wegen wel veel meer dan een gewone fiets. Dat komt door het gewicht van de batterijen.
Op wat letten?

- De assistentie gebeurt automatisch, na regeling door de fietser, met een aan-uitknop of een progressief systeem (draaiend handvat). De ervaring leert ons dat ook de progressieve systemen eerder worden gebruikt voor “alles of niets”. Bo-vendien kan een draaiend handvat u mettertijd krampen of stijve spieren bezorgen.
- De assistentie bij aanzet die op sommige modellen aanwezig is, werkt met een krachtsensor die het elektrische systeem activeert zodra u op de trappers drukt. Dat is natuurlijk een groot voordeel, vooral wanneer u vertrekt op een helling. De an-dere systemen treden pas in werking wanneer u al enkele malen op de pedalen hebt getrapt. Het is dus aan u om de eerste meters een inspanning te leveren.
- De assistentie op hellingen is meer dan welkom als u in een heuvelachtig gebied woont.
- De levensduur van een batterij wordt geschat op 500 complete cycli opla-den/ontladen.
- De autonomie kan variëren naargelng het model en naargelang u veel of weinig beroep doet op de assistentie.
- De prijs varieert van € 1 300 voor het goedkoopste model tot € 2 700 voor het duurste. Hierbij moet u nog de prijs van een vervangbatterij (€ 670) rekenen

Zij adviseren de Giant Twist 1.1 Comfort CS als beste koop, 1950 Euro, maar er is wel een reserve-batterij inbegrepen in de prijs, wat voor andere modellen al snel 400 Euro extra kost.

Reden waarom ik er nog geen gekocht heb, twee redenen eigenlijk: ik heb een bedrijfswagen :oops: met een tankkaart :shock: . Tweede reden: alle fietsen zijn begrensd tot 25 km/uur, mocht dit onbegrensd zijn, dan zou ik een aankoop zeker overwegen. Je kan er dus wel 30 mee rijden, maar dan werkt de elektrische motor niet meer mee. Jammer, aan 35 km/h zou ik sneller op het werk zijn (30 km) dan met de auto-trein-tevoet uitstap die ik nu iedere dag doe.

Wat mij betreft, ik zie een toekomst waarin treinwagons 2 verdiepingen hebben met onderaan plaats voor fietsen, waarin je status zal worden afgemeten aan hoe aerodynamisch je bedrijfsfiets wel is, en waarin je opvouwbaar zonnepaneel ook op reis je fiets zullen opladen.

Groetjes!

elektrabikes
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:32

Re: welke electrische fiets??

Ongelezen bericht door elektrabikes »

Het is een wat oud topic, maar ik denk dat de vraag nog actueel is.
Er zijn vast meer mensen die door de bomen de elektrische fiets niet meer zien.
Op "verwijderd, linkje voldeed niet, sorry" staat een mooi overzicht met bijna alle elektrische fietsen die in Nederland te koop zijn. Je kunt er sorteren op merk, prijs of gewicht....hopelijk geeft dit wat meer overzicht.
Laatst gewijzigd door elektrabikes op 01 dec 2009 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten