LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opnemen via twin tuner

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jan24

Opnemen via twin tuner

Ongelezen bericht door Jan24 »

Goedemorgen,

Heeft iemand voor mij het nummer van KPN?

Ik ben al een tijd bezig met digitale tv van KPN, ik heb de twin tuner maar het lukt me niet het ene kanaal op te nemen en het andere kanaal te kijken, bij mij zapt ie ook automatisch mee naar het kanaal wat ik kijk!

Ik heb een scartkabel van scart TV van de twin tuner naar Ext. 2 van de recorder,

Een scartkabel van Ext. 1 van de recorder naar Ext. 1 van de TV,

De coaxkabel van de ontvanger naar de TV, alleen weet ik dus niet of ik hem in de goede uitgang van de ontvanger heb zitten,

En nu dus volgens iemand van een ander forum een scartkabel van de VCR scart van de twin tuner naar Ext. 2 van de TV.

Hopend op een reactie,

Met vriendelijke groet,

Jan

angel1978

Re: Opnemen via twin tuner

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jan24,

Volgens mij hebben ze hier of het telefoonboek of het internet voor uitgevonden. Op de website van KPN is natuurlijk een nummer te vinden dat je kunt bellen hiervoor.
Begrijp me goed, dit is niet onvriendelijk bedoelt. Maar zo'n vraag stellen in een forum als dit en dan maar gaan hopen op een antwoord duurt vele malen langer dan ff zelf zoeken. Zeker in dit geval kan dit niet moeilijk zijn.

Suc6,
angel1978

Jan24

Ongelezen bericht door Jan24 »

Zoals je verder kan lezen stel ik de vraag die ik hun wil stellen ook hier op de site. Ik had beter die vraag over het nummer op het einde kunnen stellen. Ik kan het nummer niet vinden op de site en misschien is niet iedereen zo slim met internet als jij Angel. Ik ben blij als ik de computer aan en uit kan zetten, deze site heeft iemand voor mij opgezocht.

rama

Ongelezen bericht door rama »

Het telefoonnummer is 0900-0576 € 0,10 per minuut. Ik wens je succes ze zijn heel behulpzaam, alleen na zes weken tobben heb ik het opgegeven en ben weer gewoon naar de kabel gegaan.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jan24,

Het is je gelukt om de pc aan te zetten
Je hebt deze site gevonden
je hebt een inlognaam aan weten te maken
je weten in te loggen
je hebt een vraag gesteld
En later het antwoord weer gevonden.

Met je beperkte kennis valt het dus reuze mee...
Nogmaals. Dit zeg ik niet om je belachelijk te maken.
Maar je kunt het jezelf ook nodeloos moeilijk maken.

Voor een nummer van kpn moet je natuurlijk gewoon op hun eigen site staan... Daarnaast is het in elk telefoonboek ( groot ) te vinden.

Desondanks hoop ik dat je er met het genoemde telefoonnummer uit gaat komen ! Dat ze je de goede kabel zullen toezenden.

Suc6,

angel1978

willemo

Ongelezen bericht door willemo »

Jan24,

De vraag stellen via www.kpn.com kost niets. Over het algemeen krijg je binnen 24 uur antwoord.

M.vr.gr.
Willem

willemo

Ongelezen bericht door willemo »

Jan24,

Kijk eens goed naar het plaatje op bladzijde 2 vande handleiding. Daar staat precies hoe je een Twintuner moet aansluiten.
Er moet dus geen kabeltje lopen tussen de recorder en de TV.

Dus alleen een scartkabel tussen de tuner en de TV, een scartkabel tussen de tuner en de recorder, een doorverbindingskabel op de tuner (loop), de antennekabel, het 230Volts voedingssnoer in de wandkontaktdoos en eventueel een audiokabel van de tuner naar de versterker.
Uiteraard oook nog de videorecorder programmeren en de tuner programmeren.
Indien alles goed wordt gedaan moet het zeker lukken.

M.vr.gr.
Willem

qwerty

Ongelezen bericht door qwerty »

Soms neemt een twintuner alleen maar op als een single tuner, d.w.z. hij neemt alleen de programma's op die je op dat moment ziet. Dat is te verhelpen door een PIN8 kabeltje, als je belt naar 0900- 0576 krijg je het gratis toegestuurd

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Wat is een pin8 kabel??

Groet Johan.

thefats

Ongelezen bericht door thefats »

Druk op de OK knop van je afstandbediening, druk vervolgens op het groene "vcr" knopje en kies een kanaal. In het beeld verschijnt "start nu uw videorecorder" nu wordt er signaal doorgezonden naar je (video)dvdrecorder en opnemen maar.
Zorg er inderdaad voor dat de twintuner goed is aangesloten en bij gebruik van een DVDrecorder van Philips moet je de juiste EXT aansluiting hebben, dan dien je dus NIET het boekje van de KPN te volgen maar goed uitkijken.

Gesloten