Wij hebben nu al 3 keer een flinke aanvaring gehad.
Tot 2 keer toe hebben ze ons niet willen vergoeden, waar we wél recht op hadden. We hebben hierbij zelfs de hulp in moeten schakelen van de Ombudsman zorgverzekeringen, Geschillencommissie zorgverzekeringen en de Comsumentenbond!
Het heeft ons heel erg veel stress en slapeloze nachten opgeleverd, maar uiteindelijk hebben we deze 2 zaken kunnen winnen.
Maar een 'pleister op de wond' (bloemetje, cadeaubon o.i.d.) is iets wat ze bij Menzis niet (willen) kennen.
Het 3e geval betreft de vergoeding van
maar liefst 3 'natuurlijke' medicijnen:
Tot eind 2005 hebben wij die steeds vergoed gekregen!!!
In januari hebben wij een nieuwe nota opgestuurd en normaal hebben we dan 2 weken daarna al bericht, dat wij het geld op onze rekening terug krijgen.
Nu kregen wij dat bericht pas na 4 weken (nu weet ik wel dat het bij alle zorgverzekeraars heel hectisch is/was, maar ook op de afd. vergoedingen?)
Het was onze bedoeling om bij Menzis te blijven (dit jaar via PMA: dat scheelt in premie!).
Krijgen we 17 februari bericht, dat er 3 medicijnen zijn afgewezen!
(Op jaarbasis wordt ons wel even ruim € 850,- door de neus geboord!)
Wij hebben daardoor een heel slecht weekend gehad, omdat wij daarover pas maandag kontakt konden opnemen (inmiddels de 20e!)
U weet hoogstwaarschijnlijk allemaal, dat het een crime is, om bij een zorgverzekeraar iemand aan de telefoon te krijgen (eerst moet je je door ontelbare keuzemenu's heenworstelen, daarna lange wachttijden, dan krijg je eindelijk iemand aan de telefoon en dan weten ze het niet (moeten ze alles navragen) of je zit op de verkeerde afd. en moet vervolgens weer eindeloos wachten!)
Eindelijk had ik iemand, die ook weer 'tig' keer alles moest navragen.
Na heeeeeeeeeeel lang wachten vertelde ze me, dat iedereen (bij Menzis dus) elkaar tegensprak: de één zei, dat het
niet vergoed werd, terwijl de ander zei van wél.
Ze zou alles "tot op de bodem toe" gaan uitspitten en mij daar later op die middag over terugbellen!
Eindelijk belde ze me, aan het eind van die middag, met de mededeling, dat er fouten waren gemaakt en wij het geld alsnog zouden terugkrijgen!
Om nou te voorkomen, dat wij een volgende keer wéér een afwijzing zouden krijgen, adviseerde iemand mij, om deze afspraak zwart op wit vast te laten leggen.
Dus de volgende dag maar weer aan het bellen geslagen (weer een hele dag naar de knoppen), met als resultaat, dat die medewerker een wel heel vervelende mededeling had, nl. dat we het tóch niet terug zouden krijgen!
Begrijpt u hier nog iets van?
Ik heb die medewerker gevraagd, om mij door te verbinden met die mevrouw, die ik maandag gesproken had, maar hij vertelde haar niet te kennen! Hij zou wél zijn 'best' doen om haar te vinden (wat uiteraard niet gelukt is).
Dus donderdag maar weer zelf bellen, om te proberen die mevrouw zélf te vinden. (Weer lang wachten eer je eindelijk iemand aan de telefoon krijgt!) Gelukkig kende deze mevrouw wél die mevrouw waar ik naarop zoek was!
Die mevrouw bleek die donderdag vrij te zijn, maar ze zou aan haar vragen mij vrijdag terug te bellen!
Dat is gebeurd! Maar....................., zei was wéér gaan informeren en had een 'teleurstellende' mededeling voor mij, want.......we kregen het geld (nu ook van haar) echt niet terug!!!
(Zoveelste foutje bij Menzis!!!)
Zou u daar nou niet 'beroerd' van worden?
Wij hebben inmiddels zoveel stress en slapeloze nachten hierdoor gehad, dat we het echt meer dan zat zijn.
Echter, voor onze eigen gemoedsrust (omdat de tijd dringt) hebben we besloten, om maar (tot het eind v.h. jaar) bij PMA-Menzis te blijven.
Mede, omdat er 1 januari 2007 wéér van alles, binnen de zorgverzekeringen, schijnt te gaan veranderen
Wij zouden heel erg graag willen weten of er meer mensen zijn, die (een) soortgelijke ervaring(en) bij/met Menzis hebben.
Dit is toch te gek voor woorden