LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
esther-marye

Probleem met Essent

Ongelezen bericht door esther-marye »

Ik ben in november 2004 overgegaan van Oxxio naar Essent met de elektra, omdat ik bij hun ook al gas af nam. In april werd ik ineens weer klant bij Oxxio, ongevraagt. Ik zou contract breuk hebben gepleegt. Veel gedonder en geouwehoer maar toch weer terug naar Essent. (zonder boetes gelukkig) Ik liep wel een gedeelte van de termijnen achter nu, omdat ik dus essent in tussentijd alleen voor gas had betaald en aan oxxio had ik een blokkade opgelegt.

Ik heb toen een betalings regeling met essent getroffen van 4 x 50 euro. Nu kreeg ik 2 weken geleden de jaar afrekening, Er zou 22 februari wel even 350 euro geincasseerd worden. ???? :?: Waar komt dit bedrag nu weg, Zie ik staan nieuw voorschot 150 euro (was 105) en 200 euro teweinig betaald afgelopen jaar, Ik goed nakijken en ja hoor die 200 die ik al extra betaald had is nergens meer terug te vinden. Ik bellen met essent, ja we bellen u morgen terug. De volgende dag heb ik ze weer gebeld en ze waren bezig met uitzoeken, we bellen u morgen terug.

We zijn nu 2 weken verder en u raad het al, geen reactie van Essent, ja een incasso van 350 euro. Deze heb ik dus per direct terug geboekt!

Wie heeft er advies voor me hoe dit nu verder moet, want ze weten het bij essent volgens mij zelf niet meer. Ik heb alle bank afschriften bewaard.

CCC-agent

Re: Probleem met Essent

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik zou om te beginnnen de jaarnota's naast elkaar leggen
u kunt dan de begin en eind standen van de jaarnota's vergelijken
deze moeten doorlopen en er mag geen gat of overlapping zijn

dus beginstand essent --> eindstand essent
- eerste keer naar oxxio
beginstand oxxio (moet het zelfde zijn als eindstand essent) --> eindstand oxxio
- terug naar essent
beginstand essent (moet het zelfde zijn als eindstand oxxio) --> eindstand essent
- tweede keer naar oxxio
beginstand oxxio (moet het zelfde zijn als eindstand essent) --> eindstant oxxio
- tweede keer bij essent
beginstand essent (moet het zelfde zijn als eindstand oxxio) -- eindstand jaarnota essent

het rode gedeelte is waarschijnlijk een overlapping omdat u in 1 jaar 2 keer een terugswitch heeft gehad u word dan voor het stuk dat oxxio de tweede keer in rekening heeft gebracht zowel door oxxio als door essent afgerekend

de enige manier om dit te zien is door de standen naast elkaar te leggen

succes

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Goedzo CCC agent,

Heel goed van jou om dit zo helder uit de doeken te doen.
Mochten en onduidelijkheden zijn of verdere vragen stel ze gerust. Maar ik denk CCC agent de kern van het probleem heeft.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Even nog een tip.

Als je het kunt zet dan die 350 euro apart voor het geval je moet de hulp moet inroepen van de geschillencommissie, deze vragen om bij bemiddeling het gewraakte bedrag in depot te storten.

CCC-agent

Ongelezen bericht door CCC-agent »

essent ziet hier meestal vanaf tenzij het een fraude rekening bedraagd, maar het apart zetten kan nooit kwaad

allees oxxio en energie-direct doen moeilijk over depot bedrag

esther-marye

Ik heb maar 1 keer een eind afrekening van Oxxio gehad en die was van 27 december 2004, De periode van april - juni geen rekeningen gehad van oxxio en ook niet van essent. Ik heb nu een bult papier waar ik drie jaar de kachel mee kan aanmaken. Tevens een brief van essent dat ik al genoeg overlast had gehad en daarom een gedeelte niet meer hoefde te betalen, als ik dat meld aan de telefoon weten ze nergens iets van, heb het wel op papier, moet ik nu maar weer geen bellen met essent???

Dank u heel erg brinkhorst!

esther-marye

Nog even iets,
Ik heb ook in de tussen liggende periode termijn bedragen aan Nuon (netbeheerder) betaald, Het wordt allemaal nog ingewikkelder . Ik betaalde altijd netwerk kosten aan essent. Ik zat ineens met 2 energie bedrijven en was van bijde ineens geen klant meer, Nuon begon ook gebruiks kosten te rekenen en die zouden weer verrekend worden, Ik wordt helemaal dol als ik die papier winkel door sneup.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste esther-marye

Het kan wel vier tot zes weken duren eer Essent kan reageren vanwege de enoreme ophoping van post en afhandeling daarvan.

Chanmaster

Gesloten