LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norlander/Edy wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
isreedsingebruik
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:08

Norlander/Edy wasmachine

Ongelezen bericht door isreedsingebruik »

Ik ben van plan om een Norlander wasmachine aan te schaffen. Nu las ik hier ergens dat de Norlander en Edy van dezelfde leverancier komen. Ben gaan kijken op de site van Edy en de machine lijkt inderdaad dezelfde te zijn, ik weet het niet zeker dus. Alle specificaties komen overeen, alleen de machines van Edy komen een stuk goedkoper uit :? .
Is er hier iemand die mij kan vertellen of het ook echt precies dezelfde zijn? Dan ga in voor die Norlander dus teveel betalen.. :( .
Wie o wie weet het antwoord?

(En voordat weer iedereen begint te roepen over Miele kopen, dat zou ik wel willen, maar daar heb ik helaas de euro's niet voor!)

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Norlander/Edy wasmachine

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi .
Nordland en edy komen beide bij de firma Frenko vandaan.
Over het algemeen zit er niet zo veel verschil tussen.


Tim

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Norlander/Edy wasmachine

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Bedenk je goed dat voor een stel een Edy kan voldoen, maar voor een gezin zou ik voor een betere gaan. Tuurlijk Miele, maar er zijn ook prima alternatieven met een goede prijs/kwaliteit verhouding zoals AEG en Zanussi

isreedsingebruik
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:08

Re: Norlander/Edy wasmachine

Ongelezen bericht door isreedsingebruik »

Het is niet voor een gezin, dus vandaar dat ik voor een goedkopere ga dan de Miele. Moet er wel bij zeggen dat het een lastige keuze was, ik heb namelijk tot nu toe gewassen met de 25 jaar oude machine van Miele van mijn ouders, die is nu helaas echt "overleden".

Maar ik wilde eigenlijk weten of de machines van Norland en Edy echt dezelfde zijn. Of dat ze alleen op elkaar lijken?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Norlander/Edy wasmachine

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Goedkoop = Duurkoop.
Kijk eens naar een Marijnen, komt uit de AEG stal en is erg :idea: betrouwbaar.

isreedsingebruik
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:08

Re: Norlander/Edy wasmachine

Ongelezen bericht door isreedsingebruik »

De laatste tip kwam te laat voor mij. Aangezien ik erg omhoog zat zonder wasmachine heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch de Norland machine gekocht.
Gelijk meegenomen en hij staat al te draaien, dus ik hoop dat het toch de juiste keus is geweest.
Maar zoals ik hier al eerder heb gelezen kan je ook problemen hebben met een dure machine, dus ik avonturier het maar :)
Mede doordat bij deze machine, de kuip om de trommel ook van RVS is (schijnt alleen bij dit merk en bij Miele zo te zijn).
Oh ja en heel erg goedkoop was deze nou ook weer niet :(

Gesloten