LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
AlbertusH
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 nov 2005 00:18

Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door AlbertusH »

Vanavond werd er wederom schaamteloos reclame gemaakt voor Independer. Waarom doet een consumentenprogramma dit?

Kan de redactie van het programma wellicht eens uitleg geven waarom continu 1 COMMERCIELE TUSSENPERSOON steeds erbij wordt gehaald?

Mate

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door Mate »

Mee eens. Independer is géén onafhankelijke stichting die het belang van de "burger" voorop heeft staan. Independer is een intermediair die optreed als tussenpersoon tussen de (verzekerings)maatschappij en de klant. Independer is niet in loondienst van de maatschappij en heeft geen afspraken wat betreft verplichte afname maar dat maakt het nog niet onafhankelijk. Independer ontvangt provisie voor elk afgesloten verzekering en daar is het hen dan ook om te doen. Ik ben dan ook van mening dat een programma als Radar zich moet laten informeren door een onafhankelijke organisatie als Het Verbond van Verzekeraars. Voor de volledigheid wil dit niet zeggen dat Independer geen goed advies kan geven en zich niet kan inzetten voor het belang van de klant. Toch is de indruk die door deelname aan het programma wordt gewekt, verkeerd.

AlbertusH
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 nov 2005 00:18

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door AlbertusH »

Gerechtigheid! Tros Radar moet zich veranwoorden voor het ongeoorloofde geflirt met Independer:

http://www.cvdm.nl/documents/2006000075.pdf


Zijn er toch meer mensen die zich hieraan ergeren...

nouja

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door nouja »

Ik kan me er niet druk om maken! Er zijn ergere zaken.

Gast

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door Gast »

Verzekeraars, banken ed daarvan weet je zeker dat je wordt genaaid. Lang leve Radar,kassa, consumentenbond en andere die opkomen voor het belang van de consument i.p.v. de provisie en winstbejag

AlbertusH
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 nov 2005 00:18

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door AlbertusH »

Beetje naief, beide vorige reacties trouwens.

Uiteraard zijn er ergere zaken, maar dat is het voortijdig verlopen van de garantie op je koelkast of je naam op Google ook.

En wat het naaien betreft, u wordt liever via een omweg om de tuin geleid onder het mom van 'wij komen op voor de consument'?

sunnydays
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2006 21:56

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door sunnydays »

tja, je hóeft niets via Independer af te sluiten. De vergelijkingn op de site zijn zeer informatief en overzichtelijk, daar kan iedereen profijt van hebben!

Gast

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is het punt ook niet. Ik doe verder geen uitspraak over de kwaliteit van de adviezen, dat kan ik niet beoordelen. Alleen zijn er meer organisaties die soortgelijke vergelijkingen aanbieden en niet de deur plat (mogen) lopen bij Radar.

HermanW

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door HermanW »

Jongens, wat een storm in een glas water. Independer is gewoon de beste vergelijker, dus prima dat Radar gebruik maakt van hun diensten. Geen enkele site biedt zo'n uitgebreid overzicht als Radar / Independer. Althans ik ken ze niet. Independer heeft me onlangs prima geadviseerd voor de nieuwe basisverzekering, een uiterst vriendelijke dame adviseerde me tijdens een lang telefoongesprek telefonisch te blijven zitten waar ik zat.

Wat is trouwens de uitslag van het onderzoek??

Gast

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door Gast »

Ja Independer verdient er ook niets aan *kuch* zo'n telefoon gesprekje is het heus wel waard hoor weet je wat een lead oplevert?

En de tros is gewoon een commercieel bedrijf waar we ook nog eens via de belastingen verplicht aan meebetalen. 8)

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Wederom schaamteloze reclame voor Independer

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

En de tros is gewoon een commercieel bedrijf waar we ook nog eens via de belastingen verplicht aan meebetalen.
behalve met GOOGLE Adsense!!, is wel een amerikaanse bedrijf

Gesloten