LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.lenen.nl en DSB bank = Consumentenmisleiding

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
j.detering
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:03

www.lenen.nl en DSB bank = Consumentenmisleiding

Ongelezen bericht door j.detering »

Kijk goed uit voor je in zee gaat met de DSB bank of partners die voor hen werken, zoals www.lenen.nl!

Gelokt door een zeer lage rente (5,7%) hebben wij contact opgenomen met lenen.nl voor een doorlopend krediet. Wij vroegen € 20.000,00 aan. De bedoeling hiervan was om ons oude krediet in te lossen en de rest als vrije opnameruimte te besteden.
Wij werden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek op een kantoortje in Almere (bij Frisia die onderdak verstrekt aan lenen.nl). De bank wil namelijk graag zijn klanten kennen. Wij moesten flink wat papieren meenemen en tijdens het gesprek werd ons het hemd van het lijf gevraagd, waaronder ook of wij een overlijdensrisicoverzekering hadden. Inderdaad deze hebben wij al. Later moesten wij nog wat aanvullende informatie verstrekken, hetgeen wij ook snel hebben gedaan. Tijd is ook in deze geld want lenen.nl vroeg een lagere rente dan onze huidige bank.
De tijd loopt door en al enige tijd hadden wij niets meer gehoord, totdat wij op vakantie werden gebeld dat wij een overlijdensrisicoverzekering moesten afsluiten. Wij antwoordden hierop dat ons dat bevreemdde, wij hadden deze immers al.
Teruggekomen van vakantie lag bij de post een nieuw contract. In plaats van de aangevraagde € 20.000,00 wat wij ook al hadden ondertekend, lag er een contract van € 23.000,00. Daarbij was ook een polis gevoegd voor een overlijdensrisicoverzekering met een premie van € 44,17 per maand met een looptijd van 72 maanden. De begunstigde van deze verzekering was de DSB Bank! Een telefoontje met lenen.nl leverde op dat er navraag zou worden gedaan. Ik zou worden teruggebeld wat maar niet gebeurde. Dus de DSB bank maar gebeld. Deze stuurde ons terug naar lenen.nl maar gaf wel aan dat zij geen aanvullende voorwaarden stellen! Een overlijdensrisicoverzekering zou niet nodig zijn! Vervolgens weer lenen.nl gebeld. Inderdaad stelt lenen.nl (uit zorgplicht voor de nabestaanden, maar waarom dan de DSB bank als beginstigde?) een overlijdensricisoverzekering verplicht bij een lening boven de € 15.000,00. Als je deze echter aangaat wordt het uiteindelijke maandbedrag (rente en premie) wel erg hoog en is lenen.nl (dus de DSB Bank) helemaal niet zo aantrekkelijk meer. Op mijn vraag waarom dit niet op de website werd vermeld werd geantwoord dat men dit niet in eerste instantie doet, Waarom niet??? Ook tijdens het gesprek is niet gevraagd naar een polis. Natuurlijk bleek alles op een communicatiestoornis te berusten, maar indien geen overlijdensrisicoverzekering wordt aangegaan of hiervan een bewijs wordt geleverd wordt de lening ook niet verstrekt. Inmiddels ruim 20 dagen verder na onze aanvraag is er nog geen lening verstrekt. Wij zien er dus maar vanaf! Vreemd genoeg weigert lenen.nl nu de door ons verstrekte informatie terug te sturen. Wij moeten er maar op vertrouwen dat zij alles vernietigen. Maar hoe moet je nu zo'n bank nog vertrouwen??
Met andere wooden. Uitkijken dus voordat een lening wordt aangegaan bij lenen.nl of de DSB bank!

noa2008
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2004 21:53

Re: www.lenen.nl en DSB bank = Consumentenmisleiding

Ongelezen bericht door noa2008 »

dirk scheringa van frisia fin is niet voor niets rijk geworden.
dus pas op, pas op.

jan .s

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: www.lenen.nl en DSB bank = Consumentenmisleiding

Ongelezen bericht door SJZ »

maar indien geen overlijdensrisicoverzekering wordt aangegaan of hiervan een bewijs wordt geleverd wordt de lening ook niet verstrekt.
Dat lijkt me redelijk. Je HOEFT dus niet bij of via DSB zo'n verzekering af te sluiten, het mag ook bij een ander. Maar dan moet je wel bewijs laten zien dat je zo'n verzekering hebt. Een heel redelijke eis.

j.detering
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:03

Re: www.lenen.nl en DSB bank = Consumentenmisleiding

Ongelezen bericht door j.detering »

Dus niet. Lenen.nl verplicht wel degelijk een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. Pas nadat je daar flink tegen protesteert komt men men de optie dat men een kopie van de polis van een bestaande overlijdensrisicoverzekering ook wel wil accepteren. Ook pas na enige discussie is men bereid toe te geven dat een overlijdensrisicoverzekering pas wordt verlangd bij een lening vanaf
€ 20.000,00. Overigens wordt dit weer ontkend door de DSB bank. Uiteindelijk hebben wij maar afgezien om verder met lenen.nl in zee te gaan. Volgens de medewerker van lenen.nl hadden zijn collega's de ene fout na de andere fout opgestapeld. Toen ik overigens naar de directeur (Jeroen de Geus) vroeg, werd gemeld dat deze niet meer werkzaam zou zijn bij lenen.nl. Later werd dit weer ontkend. Helaas blijken directeuren, volgens de medewerker althans, te weigeren in contact te treden met klanten. Klachten kunnen alleen schriftelijk worden ingediend en komen niet onder ogen van de directie.
Op ons verzoek ons dossier terug te krijgen werd gemeld dat zij dit niet mogen terugsturen. Later in het gesprek werd gemeld dat deze dossiers door een extern bedrijf worden vernietigd en het dossier in een afgesloten kist ligt waar niemand meer bij kan. Mijn gegevens zouden wel uit het systeem zijn gehaald, doch in de laatste brief wordt nog eens gemeld dat zij ons op de hoogte zullen houden van de nieuwste markt-ontwikkelingen. Al met al een onbetrouwbaar bedrijf. Niet in staat om klanten op een behoorlijke manier te bejegenen en onwillig om een klacht in behandeling te nemen en bijzonder onbetrouwbaar in de informatie die zij verstrekken.

Potentiële klanten van lenen.nl zijn dus gewaarschuwd!

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: www.lenen.nl en DSB bank = Consumentenmisleiding

Ongelezen bericht door scully1 »

De klachten die binnenkomen over het algemeen bij de DSB gaan bijna altijd over dezelfde zaken. Wanneer de situatie er ernstig uitziet gaat het naar een man die daar de functie voor heeft en alleen maar klachten afhandeld. Gewoon een moeizaam bedrijf!!!

Gesloten