LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salpeterzuur-Ruiten: nieuwe ruiten van verhuurder?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
krid

Salpeterzuur-Ruiten: nieuwe ruiten van verhuurder?

Ongelezen bericht door krid »

Mijn ruiten zien er al jaren door Salpeterzuur niet uit. (wie het niet weet: Salpeterzuur komt uit cement boven je ramen: Door regen stroomt dit zuur mee over de ruiten en trekt met de jaren in het glas waardoor strepen ontstaan)

Ik wil mijn verhuurders vereniging om nieuwe ruiten vragen maar ben bang dat ze dit gaan wijgeren met bijvoorbeeld de reactie dat ik mijn ruiten misschien niet genoeg heb gereinigd (wat wel zo is, maar na een regenbui blijft het lang na druppelen)

Heeft iemand ervaring met salpeterzuur-glas en wel of geen nieuwe ruiten gekregen?

Of tips hieromtrent?

(ik weet dat er een vloeibaar schuurmiddel bestaat om de ruiten mee te polijsten maar dat duurt vele uren schijnt het.)

Frankkk

Re: Salpeterzuur-Ruiten: nieuwe ruiten van verhuurder?

Ongelezen bericht door Frankkk »

Stap 1 is toch dat je vraagt om nieuwe ruiten.

Als ze dat weigeren, dan zou je een nieuwe brief kunnen sturen met het verzoek of ze de ruiten dan willen laten polijsten.

Als je er zelf aan begint, dan loop je misschien het risico dat je de ruiten verder verpest en dan zou de schade nog wel eens op jou verhaald kunnen gaan worden.

Ga dus eerst in overleg en ga niet zelf polijsten als je daar geen schriftelijke toestemming voor hebt gekregen.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een tip en daarmee ervaring opgedaan op een NS-station waar zoals u wellicht weet de ramen ook heel smerig worden.

Om deze ramen te pollijsten/schoon te krijgen gebruikte ik de gewone autocleaner. Dus niet die cleaner waar ook was in zit verwerkt.
De autocleaner waar ik mee werkte is niet meer verkrijgbaar in de woonplaats waar ik woon maar wellicht in de automaterialenhandel nog wel te krijgen was Diamond.
Neem ook daarbij een doos/zak poetskatoen mee en poets met cirkels over een klein deel waarna u dat deel met schone katoen wegwrijft.

Nu is er nog vrijwel overal te krijgen Commander.
Vraag dan wel die fijne en niet de grovere versie!

Tenslotte zou het in uw geval aan te bevelen zijn om boven de ramen een alluminium strip aan te brengen die naar buiten toe uitgebogen is zodat het regenwater in ieder geval niet meer over uw ramen loopt.

Krijgen wij nog het resultaat te horen?

Is de vraag van deze Vrije Vogel

weelden22

Ongelezen bericht door weelden22 »

ik neem aan dat je een glas verzekering heb
vertel dit niet aan een ander van de woning bouw
maar als je je ruiten er uit gooit of er per ongeluk een barst in komt dan is men het verpicht om deze te vervangen zie dan is het probleem
opgelost kan men ook geen nee zeggen tegen je

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

@weelden22: kijk maar uit, ga maar niet bij dada huren :twisted:

Kom op zeg, als je dat doet gooi je je eigen glazen in!

Zoek nou niet een criminele oplossing, daar schiet je niets mee op!

Als je een geweten bezit, dan zal dit aan je blijven knagen.

Tja, als je geen geweten bezit, ga je gang...

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Advies.

Het betreft hier geen salpeterzuur maar salpeter. Het duurt een aantal jaren voordat het helemaal is uitgewerkt.
Het is echter zo dat het water wat langs de gevel loopt niet over Uw ramen mag lopen. De salpeter komt vrij uit het hardende cement en het is een normaal verschijnsel van korte duur.

De oplossing is:
Laat door Uw verhuurder een druipgootje op de gevel of net daaronder als het kan, plaatsen.
Het is nu eenmaal niet anders, alle woningen vertonen dit euvel gedurende de eerste jaren.
Het wordt vazelf minder.

Chanmaster

krid

dank voor de reacties. Ik ben er nog niet uit wat ik doe.

Het heeft niet echt haast, dus ik wacht nog even af of er iemand is die nieuwe ruiten kreeg van de verhuurder. Ben dan benieuwd of dat probleemloos ging.....

krid

Ga m'n verhuurder vragen om nieuw spouwglas. Eerst komt de opzichter kijken.
Ben benieuwd..........

Iemand tactische tip voor confrontatie met opzichter?

Gesloten