LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raadsman

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Raadsman

Ongelezen bericht door diploship »

Hoi puma73 bedankt voor de bruikbare tips, daar heb ik heel wat aan. Ik kom net van de raadsman, heb alle betaal bewijzen, brieven etc achtergelaten. Overduidelijk voor de raadsman was dat er niets klopt van de vermeende schuld/ rekeningen van eneco.

Hij neemt contact met eneco op om het uit te latten zoeken en adviseerd mij om over te stappen. Volgens de berekeningen van eneco heb ik ook geen maandtermijnen betaald, al bewijzen mijn bank afschriften en de systeem van eneco klantenservice, het tegedeel.

Trouwens mag eneco stroom afsluiten als hun klanten de vaste maand termijn betaald hebben, ook zou ze schulden hebben? Ik dacht mischien van niet?

In ieder geval adviseerd de raadsman mij om gelijk over te stappen naar een ander leverancier en na zo veel fouten ben ik niet van plan om bij eneco to blijven al is het opgelost. Weet iemand welke leverancier leverd het snelste?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Raadsman

Ongelezen bericht door jsp »

Diploship, is het werkelijk nodig om voor elke vraag een nieuw onderwerp te starten? Laten we het svp een beetje overzichtelijk houden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Raadsman

Ongelezen bericht door puma73 »

Hallo diploship,

Blij te horen dat je raadsman hetzelfde advies geeft, wat ik op voorhand ook gaf. Ik heb weinig ervaring, misschien dat andere mensen hierin advies kunnen geven, ik kan je alleen advieseren om niet met oxxio in zee te gaan.

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: Raadsman

Ongelezen bericht door diploship »

Is Raadsman geen nieuwe onderwerp jsp?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Raadsman

Ongelezen bericht door jsp »

Het onderwerp "Raadsman"sluit naadloos aan op de vorige 2 door u gestarte topics over Problemen met Eneco en een eventuele overstap naar een andere leverancier. Het is dus geen nieuw onderwerp, hoogstens een nieuwe naam. Voor mensen die de tips en de discussie graag willen volgen wordt het erg onoverzichtelijk.

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: Raadsman

Ongelezen bericht door diploship »

Nog niets gehoord van de raadsman dus vandaag keek mijnmoeder en sus na de rekening van eneco vaandag. Ze zijn erachter gekomen hoe eneco defoute rekenigen van €4000+. Ze zag hoe eneco dat heeft gedaan.

Behalve wat ik en de raadsman gelijk zag dat mijn betalingen voor de laaste twee jaar niet meegeteld zijn (volgens eneco heb ik niets betaald), hebben ze nog iets ongelooflijk dom gedaan. Namelijk 3 keer €1200 afgeschreven van mijn rekening aan het begin van (3) maanden. Dit is natuurlijk aalle 3 keren terug geboekt. Wat eneco gedaan hebben is 3 x €1200 opgeteld en zo zijn ze aan het bedrag van €4000+ gekomen.

Nog gekker toen ikbij de klantenservice was zag in hun systeem dat ik mijn maand bedragen wel betaald heb over de laaste 2 jaar maar had de initiatief niet om dit door te geven aan de incasso die alle fouten rekenigen maakt. De klantenservice zeiden niets voor mij te kunne doen omdat het bij incasso ligt.zelfs copien van mij betaal bewijzen hoefde ze niet. Intussen hebben incasso het niet door dat ze het helemaal fout hebben berekend en wil er voor zorgen dat mijn stroom op woensdag as word afgesloten. Ik ga wel overstappem maar zo snel kan het niet (in de praktijk blijkt het langer te zijn dan op de forums aangegven word)

Gesloten