LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

ENECO

Ongelezen bericht door diploship »

Heeft iemand enig idee hoe men een probleem met ENECO op kan lossen. Om het kort te houden had ik volgende maand een schuld van €1200 en twee dagen geleden €4000? Als men bij het eneco kantoor is, zeggen ze dat iets van hun berekeningen niet klopt maar dat erniets aan te doen is pmdat het bij incasso ligt? Ik heb een brief gescreven en voordat ik antwoord kreeg, laag een briefje in de brievenbus dat iemand langs was geweest om mijn stoom af te sluiten, toen ik van mijn werk kwam. Later kreeg ik wel antwoord op mijn brief waar ik natuurlijk niets aan had.

Eneco zijn arogante afleggers, wat kan ik er aan doen behalve bij de klantenservice te gaan, bellen of te schrijven die tot nioets lied? Ook de geschillencomissie heb je niets an want hun ondersteunen de eneco.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ENECO

Ongelezen bericht door puma73 »

Als je nu eerst eens verteld waaruit die schuld of vermeende schuld bestaat kan hier door iemand gericht antwoord op gegeven worden.

Je verhaal is een beetje onduidelijk

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ENECO

Ongelezen bericht door diploship »

De schuld van €1200 binnen de eerste 4 maanden dat ik op het adres woonde en was volgens eneco mij gebruik. Dat was van julie t/m october.

Achteraf bleek dat er een gas lekage was van de Geiser dat geleverd en onderhouden door TEMPUS was.

De vermeende schuld van €3000 is mij niet helemaal duidelijk. Mijn betalingen staan er niet op en dit heb ik laten zien bij de klanten service en alle betaalbewijzen opgestuurd dus ik kan aleen van uit gaan dat het een fout is van de eneco.

Zoals ik al aangaf beide keren die ik geweest ben bij de klanten service de medewerkers zag dat er iets niet klopten en zou het uit zoken en ik zou een brief krijgen. Dat is niet gebeurd en na da hand weet niemand daar iets over bij de eneco. Ik heb alles meegenomen en de laaste keeer weigerde ze om kopien van te maken omdat het bij incasso zat, ook zagen ze dat hun gegevens in de brief niet klopte met mijn betalingsbewijzen en wat er in de computer stond. Beide keren snapte de medewerkers zelf niet wat er aan de hand was.

Ik heb alles aan de eneco opgestuurd met een brief re mijn schuld dat op 06-01-2006 €1200 was en op 22-02-06 €4613.04 ineens was? Op 24-02-2006 vond ik een briefje dat iemand geweest was om min stroom af te sluiten als ik niet binnen 1 werkdag betaalde.

Een paar dagen later kreeg ik een reactie op mijn brief maar geen uitleg over de €4613.04. Waar de schuld uit staat weet ik niet en gezien dat ik geen zinnige antwoord heb gekregen weet eneco het waarschijnlijk ook niet.

Ik ben niet van plan om zonder stroom te zitten voor fouten die de eneco maakt dus zou over moeten stappen als het kan met een vermeende schuld.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ENECO

Ongelezen bericht door puma73 »

Het belangrijkste eerst,

Je wilt niet zonder stroom en gas komen zitten. Ga allereerst over nar een andere leverancier. dan kunnene ze je in elk gevasl niet afsluiten.

Maak de zaak aanhangig bij de stichting geschillen commissie en vraag hun om uitspraak te doen in dit geschil.

Mogelijk haalt eneco u en de vorige bewoners door elkaar, zou niet de eerste keer zijn.

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ENECO

Ongelezen bericht door diploship »

Bedankt voor de reactie, ik dacht ook om over te stappen, welke zou het snelste/ maakelijste zijn of maakt het niet out? Ik woon in Rotterdam. Kan ik online overstappen en vragen ze niet als je schulden heb etc?

Ik dacht ook aan de rekening van de vorige bewoners wat de €3400 extra betreft want het was een kwekerij en de politie hebben het ontruimd, hoorde ik van de buren toen in introk en ik krijg nog steeds post van 2 0f 3 mensen.

Voor de rest heb ik betaalbewijzen opgestuurd aan de eneco en laten zien maar ze lijken het te negeren. Toevallig kreeg ik een brief een paar dagen geleden dat ze de aansluitingen in meterkast wou vervangen? Ik woon in particulier oude house die niet goed onderhouden is, van daar de gas lekkage oa.

Wat de geschillen commisie betreft weet ik het volgende van een kennis met een soortgelijk sittuatie, hele hoge rekening van f4000 (net voor de € ),klanten service zei dat het onmogelijk was om zo veel stroom te hebben gebruikt als een fabreik etc. De eneco hebbe de meters vervangen (en vernitigd bleek achteraf zodat er niet controleerd kon worden waar de fout aan lag). De energie verbruik was meer dan de helft minder dan voor dat de oude meters vervangen waren.

Van de geschillen commisie moest mijn kennis vooraf de rekening van f4000 aan eneco overmaken, (zou hij terug krijgen als hij gelijk kreeg)De zitting was aleen maar een toneelstuk van vriendtjes politiek en dan volgde maanden voor de uitspraak er was.

De geschillen commissie gaf de eneco gelijk, desontdanks dat ze de meters vernetigd hadden en de energie verbruik heel laag was (en is) sinds de plaatsing van de nieuwe meters. Dat telde niet mee, duidelijk dat het een pot nat is en aleen daar ommen het illusie te geven dat er iets aan te doen is.

Invisibleduck
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:28

Re: ENECO

Ongelezen bericht door Invisibleduck »

Weet niet hoe je er bij komt dat er niet afgesloten kan worden. Negen van de tien keer zit in die schuld ook de netbeheerders kosten. En die trekken de straat graag open hoor welke leverancier je ook hebt...

Zou mooi zijn zeg, dikke schuld opbouwen en dan van leverancier veranderen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ENECO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Overstappen is niet altijd de oplossing!
Geachte meneer/mevrouw.

Overstappen is in Uw geval uit den bozen. het betreft een gemakkelijk antwoord maar biedt in Uw geval geen oplossing.
Ik ken Uw inkomen en vaste lasten niet en weet niet wat U meterstanden waren.
Pak Uw papieren en bewijzen bij elkaar en wendt U zich daarmee tot Uw energieleverancier.
Ik verneem graag van Uw zijde hoe ze hiermee om gaan.
Mocht Uw bezoek geen solaas bieden dien dan een klacht in via de site www.dte.nl

Chanmaster

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: ENECO

Ongelezen bericht door Jonjo »

Chan., ik verneem graag hoe ze hier mee omgaang. Nieuwsschierig?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ENECO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja ik ben benieuwd. Nieuwsgierig niet maar wel benieuwd daar ik wel bijzonder vreemde verhalen hoor!

Chanmaster

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ENECO

Ongelezen bericht door diploship »

Zitten zonder stroom is ook geen oplosing voor mij terwijl ik klachten indienen bij wat meestal een pot nat is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ENECO

Ongelezen bericht door puma73 »

Dan zul je zo snel mogelijk op zoek moeten naar een nieuwe leverancier.

En voor wat betreft het de netwerkkosten, als u van leverancier wisselt krijgt u een nieuw klantnummer voor de netbeheerksoten.

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ENECO

Ongelezen bericht door diploship »

Ok bedankt dat kan ik nu gebruiken. Ik heb weinig tijd om alles uit te zoeken en regelen ivm mijn werk, heb je mischien tips over welke leverancier het snelste leverd en niet moelijk doet?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ENECO

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik kan hier niets uitrichten! Mag niet naar mijn E-mail verwijzen omdat daarop voortdurend commentaar wordt gegeven. Een geval als dit is echt hulp nodig maar helaas! Je ziet wat er van komt. Jammer.

Chanmaster

Suzan2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2006 15:56

Re: ENECO

Ongelezen bericht door Suzan2006 »

Ok bedankt dat kan ik nu gebruiken. Ik heb weinig tijd om alles uit te zoeken en regelen ivm mijn werk, heb je mischien tips over welke leverancier het snelste leverd en niet moelijk doet?
Mag je wel jokken?
Als ik zo zie, heb je alle tijd van de wereld om hier te schrijven, zelfs in vele topics tegelijk. :D
Misschien dat www.energieprijzen.nl in combinatie met
http://www.dte.nl/images/Scorecard%20vi ... -83843.pdf
je enigszins op weg kan helpen.
Maar ik geloof dat in Rotterdan alleen www.greenchoice.nl mag leveren.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker, hoor.
Van energie heb ik niet zoveel verstand.
IK weet wel dat mensen het soms in verkeerde dingen stoppen. :wink:
Laatst gewijzigd door Suzan2006 op 02 mar 2006 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ENECO

Ongelezen bericht door diploship »

Juist, daar heb ik geen verstand van en klep maar wat voor de rest. :oops: Gelukig ben je anders, bedankt. :lol:

Suzan2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2006 15:56

Re: ENECO

Ongelezen bericht door Suzan2006 »

Geen probleem hoor.
We zijn hier om elkaar te helpen, nietwaar?
Wat is dat internet toch een mooi medium!
Ik leer iedere dag weer van de ervaringen en meningen van anderen.

Gegroet.

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ENECO

Ongelezen bericht door diploship »

Je heb gelijk het is echt handig, ik heb heel veel baat bij en soms iets in te brengen (af en toe maar) :oops:

Gesloten