LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Flappentap geeft te weinig
Flappentap geeft te weinig
Ruim een maand geleden pint mijn vrouw bij een ABN-AMRO flappentap. Er komt echter EURO 100,- te weining uit het apparaat. Na reclamatie geeft de ABN-AMRO niet thuis. Volgens hun logboeken heeft de apparatuur niet gefaald dus weg EUR 100,-.
Hebben meer mensen hier last van gehad en weet iemand nog iets om de ABN-AMRO van hun ongelijk te overtuigen ?
Heeft het zin om aangifte te doen bij politie/justitie ?
B.V.D.
Hebben meer mensen hier last van gehad en weet iemand nog iets om de ABN-AMRO van hun ongelijk te overtuigen ?
Heeft het zin om aangifte te doen bij politie/justitie ?
B.V.D.
Re: Flappentap geeft te weinig
Ik had hetzelfde bij een pinautomaat van de Postbank. Omdat het log geen fout aangeeft, is er ook geen fout gemaakt, aldus de Postbank. Op een serieuze klachtenbrief heb ik (na zes weken!) nog niet eens antwoord gekregen. Als ik opbel wordt ik afgescheept met: we hebben het in onderzoek. Ook ik vraag me af wat hier nog aan te doen is. Nu word je gewoon indirect voor leugenaar uitgemaakt. Ze zeiden glashard: Te weing geld gekregen? Dat kan niet! Toch was het echt zo. Wie heeft hier ook ervaring mee?
Re: Flappentap geeft te weinig
Ik heb één keer zoiets meegemaakt. Ik vroeg om f 50,-, en er kwam f 100,- uit. Niet verkeerd.... de Rabobank was erg snel met mij te traceren en f 50,- terug te vragen. Wat bleek? een medewerker had de bakken geld met f 50,- en f 100,- omgewisseld. Andersom kan dus ook.
Het kan zijn dat het geld er allemaal uit is gekomen. Het geld gaat dan terug de machine in. Als je dan briefje stuurt, weten ze van wie dat geld is. Hetzelfde gebeurt als je je geld er helemaal niet uit haalt. Het gaat dan ook terug.
Informeer eens bij je rechtsbijstandverzekeraar wat er te doen valt.
Het kan zijn dat het geld er allemaal uit is gekomen. Het geld gaat dan terug de machine in. Als je dan briefje stuurt, weten ze van wie dat geld is. Hetzelfde gebeurt als je je geld er helemaal niet uit haalt. Het gaat dan ook terug.
Informeer eens bij je rechtsbijstandverzekeraar wat er te doen valt.
Re: Flappentap geeft te weinig
Redactie van RADAR : Kunnen jullie hier misschien op inspringen ?
Re: Flappentap geeft te weinig
Protesteren helpt !!
Na een klacht bij het service Center van de ABN-AMRO hebben zij besloten om de EUR 100,00 te vergoeden !
Bravo ABN-AMRO !
Na een klacht bij het service Center van de ABN-AMRO hebben zij besloten om de EUR 100,00 te vergoeden !
Bravo ABN-AMRO !
Re: Flappentap geeft te weinig
Dit heb ik bij een pinautomaat van ABN meegemaakt juni 2001. Ik werd aanvankelijk geweigerd met mijn Postbankkaart. Maar uiteindelijk is wel 300 hfl van mijn rekeninge afgeschreven. Na een schadeclaim te sturen naar ABN en Postbank kreeg ik een copie van de printrol van de machine, waarop het bewijs stond dat er 300 hfl was afgeschreven van de rekening, en kreeg dus niets terug. Van een kas-check hebben ze nog nooit van gehoord, wie heeft die 300 hfl? Interpay, die alle automaten leegd en vult is niet aan te schrijven, alleen via de banken.
Ik, mijn vrouw en mijn twee kinderen waren getuigen van het feit dat er niets uit de automaat kwam, geen transactie bevestiging, niets. Men geloofd eenvoudigweg liever een machine dan 4 levende getuigen.
Wat nu, ik heb me er maar bij neergelegd. Altijd een transactiebon vragen, en niet pinnen bij vreemde bank automaten.
Ik, mijn vrouw en mijn twee kinderen waren getuigen van het feit dat er niets uit de automaat kwam, geen transactie bevestiging, niets. Men geloofd eenvoudigweg liever een machine dan 4 levende getuigen.
Wat nu, ik heb me er maar bij neergelegd. Altijd een transactiebon vragen, en niet pinnen bij vreemde bank automaten.
Re: Flappentap geeft te weinig
Henk,
Tijdens mijn dagelijks werk heb ik met geldautomaten te maken. Simpelweg, omdat mensen er pinnen en ik er in de buurt werk (10 meter).
Ook heb ik bij een bank gewerkt.
Nog nooit heb ik meegemaakt dat ere geld werd afgeschreven van een rekening, zonder dat er geld uit de machine kwam.
Wel heb ik een keer hetvolgende meegemaakt (wellicht ook bij u van toepassing??): Iemand wil f 300 opnemen. Geldautomaat geeft een kleine foutmelding aan (ontschoten wat). De persoon in kwestie krijgt zijn pasje terug (wat altijd gebeurt voordat er geld uitkomt) en loopt weg. Hij was in de veronderstelling dat er geen geld meer zou komen. Vervolgens spuwt de automaar drie briefjes van f 100 uit. Iemand heeft zeer dankbaar gebruik gemaakt van deze f 300.
Als je je geld niet uit de machine pakt, gaat het weer terug in de machine. Wat er dan gebeurt weet ik niet, maar in deze situatie kan men op de een of andere manier het geld terugkrijgen.
gr. simon
Tijdens mijn dagelijks werk heb ik met geldautomaten te maken. Simpelweg, omdat mensen er pinnen en ik er in de buurt werk (10 meter).
Ook heb ik bij een bank gewerkt.
Nog nooit heb ik meegemaakt dat ere geld werd afgeschreven van een rekening, zonder dat er geld uit de machine kwam.
Wel heb ik een keer hetvolgende meegemaakt (wellicht ook bij u van toepassing??): Iemand wil f 300 opnemen. Geldautomaat geeft een kleine foutmelding aan (ontschoten wat). De persoon in kwestie krijgt zijn pasje terug (wat altijd gebeurt voordat er geld uitkomt) en loopt weg. Hij was in de veronderstelling dat er geen geld meer zou komen. Vervolgens spuwt de automaar drie briefjes van f 100 uit. Iemand heeft zeer dankbaar gebruik gemaakt van deze f 300.
Als je je geld niet uit de machine pakt, gaat het weer terug in de machine. Wat er dan gebeurt weet ik niet, maar in deze situatie kan men op de een of andere manier het geld terugkrijgen.
gr. simon
Re: Flappentap geeft te weinig
Beste Simon,
Leuk dat je je eigen werk verdedigt, maar ik ken iemand die zelf bij een bank werkt en die heeft meegemaakt dat de automaat geen geld gaf, terwijl er wel geld van zijn rekening werd afgeschreven (precies het bedrag dat hij had willen pinnen). Betrokkene werkte zelf op het filiaal waar die automaat stond, en hij kon zelf (adminstratief) na het weekend een administratief verschil constateren in de uitgifte / afschrijvingen.
Leuk dat bankmedewerkers zo hun geld terugkrijgen, maar zou de rest van Nederland ook niet recht hebben om dat geld terug te krijgen?
Leuk dat je je eigen werk verdedigt, maar ik ken iemand die zelf bij een bank werkt en die heeft meegemaakt dat de automaat geen geld gaf, terwijl er wel geld van zijn rekening werd afgeschreven (precies het bedrag dat hij had willen pinnen). Betrokkene werkte zelf op het filiaal waar die automaat stond, en hij kon zelf (adminstratief) na het weekend een administratief verschil constateren in de uitgifte / afschrijvingen.
Leuk dat bankmedewerkers zo hun geld terugkrijgen, maar zou de rest van Nederland ook niet recht hebben om dat geld terug te krijgen?
Re: Flappentap geeft te weinig
Beste SJZ,
ik heb nooit beweert dat ik bij een bank werk. Ik heb er wel een tijdje gewerkt (ong. 2,5 jaar geleden). Wel is in de buurt van mijn werkplek een geldautomaat aanwezig. In de grote stad (Waar ik woon en werk) komt het vaker voor dat een geldautomaat niet bij een bank is, maar bijvoorbeeld in de Albert Heijn of Mac Donald's.
Bij de bank waar ik werkte was het verplicht om elke keer als de geldautomaat gevuld werd door twee personen een kascontrole uit te voeren. Stel nou dat iemand zich zou melden dat er geen geld uit de machine was gekomen, had die een paar dagen later gewoon zijn geld teruggehad. Vervelend om te horen dat niet alle banken zo werken.
Geldautomaten zijn ook maar computers en nog windows ook, dus een storing zit er zo in.
maar nog steeds heb ik nog nooit meegemaakt dat er geen geld uit een geldautomaat kwam. Wel look-a-likes, zoals ik al beschreven had.
ik heb nooit beweert dat ik bij een bank werk. Ik heb er wel een tijdje gewerkt (ong. 2,5 jaar geleden). Wel is in de buurt van mijn werkplek een geldautomaat aanwezig. In de grote stad (Waar ik woon en werk) komt het vaker voor dat een geldautomaat niet bij een bank is, maar bijvoorbeeld in de Albert Heijn of Mac Donald's.
Bij de bank waar ik werkte was het verplicht om elke keer als de geldautomaat gevuld werd door twee personen een kascontrole uit te voeren. Stel nou dat iemand zich zou melden dat er geen geld uit de machine was gekomen, had die een paar dagen later gewoon zijn geld teruggehad. Vervelend om te horen dat niet alle banken zo werken.
Geldautomaten zijn ook maar computers en nog windows ook, dus een storing zit er zo in.
maar nog steeds heb ik nog nooit meegemaakt dat er geen geld uit een geldautomaat kwam. Wel look-a-likes, zoals ik al beschreven had.
Re: Flappentap geeft te weinig
Hoe is dit verhaal afgelopen?
Wij hebben precies hetzelfde probleem, gepint bij ABN maar er kwam te weinig uit. Wel is het volledige pinbedrag afgeschreven.
Wij hebben inmiddels een brief van de ABN ontvangen, dat zij een onderzoek houden. Maar nog steeds geen antwoordt.
Als wij bellen zeggen ze alleen maar dat ze er mee bezig zijn.
Wat moeten wij verder doen? Het gaat om een best groot bedrag wat er niet is uitgekomen, er zat een deel nog vast in de automaat, maar toen sloot de klep van de gelduitgifte.
Wij hebben precies hetzelfde probleem, gepint bij ABN maar er kwam te weinig uit. Wel is het volledige pinbedrag afgeschreven.
Wij hebben inmiddels een brief van de ABN ontvangen, dat zij een onderzoek houden. Maar nog steeds geen antwoordt.
Als wij bellen zeggen ze alleen maar dat ze er mee bezig zijn.
Wat moeten wij verder doen? Het gaat om een best groot bedrag wat er niet is uitgekomen, er zat een deel nog vast in de automaat, maar toen sloot de klep van de gelduitgifte.
Re: Flappentap geeft te weinig
Jawel na veel zeuren en vaak bellen en bij het kantoor langsgaan is vanmiddag ons geld wat wij misten weer bijgeschreven, met de rente datum van de opname bij de geld automaat.
Wij zijn erg blij hiermee.
Wij zijn erg blij hiermee.
Re: Flappentap geeft te weinig
ik heb het ook meegemaakt 50 euro pinnen en 20 euro krijgen
meteen postbank gebeld en dan wordt het meteen nagekeken na een week werd er netjes 30 euro teruggestort.
fouten zien ze precies, alleen op een kantoor weten ze niks je moet meteen de afdeling hebben die je kan helpen.
en meteen melden en niet 1 dag naderhand
meteen postbank gebeld en dan wordt het meteen nagekeken na een week werd er netjes 30 euro teruggestort.
fouten zien ze precies, alleen op een kantoor weten ze niks je moet meteen de afdeling hebben die je kan helpen.
en meteen melden en niet 1 dag naderhand
Re: Flappentap geeft te weinig
Ik dacht ook altijd dat het spookverhalen waren. Helaas vanmiddag (zaterdag) zelf meegemaakt. In Arnhem op de hoek van een postkantoor wilde ik €250 pinnen. Ik kreeg alles zoals het hoorde behalve mijn geld. Mijn vrouw is bij de pinautomaat blijven staan, ik het postkantoor binnen. De beambte zei letterlijk. "Meneer dat gebeurt wel vaker, misschien een verkreukeld biljet die de doorvoer belemmerd, als u geen geld heeft ontvangen dan wordt het ook niet afgeschreven, ik steek daar mijn hand voor in het vuur." Bij diezelfde beambte 250,00 opgenomen. Inmiddels hadden anderen gepind onze 250,00 kwam niet te voorschijn, mijn vrouw is er al die tijd bijgebleven. Na thuiskomst via internet mijn rekening gecontroleerd en jawel 2x 250,00 afgeschreven. Ik zie de bui al hangen dat wordt een hoop gezanik om mijn recht te halen. Helaas kan ik ze vanwege het weekend niet telefonisch bereiken, dus wachten tot maandag. Ik geloof nu ook in spookautomaten!
Re: Flappentap geeft te weinig
Redelijk positieve ervaring gehad.
Ik was in Rotterdam, ver weg van mijn eigen woonplaats. Ik wilde een draadloze router kopen die daar in de aanbieding was, maar pinnen kon niet in de winke. Bij pinautomaat van Fortis Bank EUR 75,- proberen te pinnen. Ik deed dat met mijn Postbank pas.
Na invoeren pincode kwam de pas er weer uit zonder dat er iets gebeurde. Maar weer proberen. Pincode invoeren, en toen kon ik een bedrag kiezen. EUR 75,- gekozen, pas kwam er uit en de mededeling wacht op uw geld. Maar dat wachten duurde erg lang, er kwam niets. Navraag gedaan bij Fortis kantoor dat zich bij de automaat bevond. Konden mij niet helpen, moest via centraal nummer. Thuis aangekomen internet bankieren gecheckt, en ja de EUR 75,- miste. Fortig gebeld, zij verwezen me vervolgens naar de Postbank. Via Postbank doorgegeven en drie weken later had ik mijn 75 Euro terug.
Ik was in Rotterdam, ver weg van mijn eigen woonplaats. Ik wilde een draadloze router kopen die daar in de aanbieding was, maar pinnen kon niet in de winke. Bij pinautomaat van Fortis Bank EUR 75,- proberen te pinnen. Ik deed dat met mijn Postbank pas.
Na invoeren pincode kwam de pas er weer uit zonder dat er iets gebeurde. Maar weer proberen. Pincode invoeren, en toen kon ik een bedrag kiezen. EUR 75,- gekozen, pas kwam er uit en de mededeling wacht op uw geld. Maar dat wachten duurde erg lang, er kwam niets. Navraag gedaan bij Fortis kantoor dat zich bij de automaat bevond. Konden mij niet helpen, moest via centraal nummer. Thuis aangekomen internet bankieren gecheckt, en ja de EUR 75,- miste. Fortig gebeld, zij verwezen me vervolgens naar de Postbank. Via Postbank doorgegeven en drie weken later had ik mijn 75 Euro terug.
Re: Flappentap geeft te weinig
Ik had op 19 aug iets soortgelijks, alleen ik kreeg helemaal geen geld.
(Zie mijn eerdere bericht). Ik heb de Postbank onmiddellijk per mail en de volgende dag telefonisch in kennis gesteld. Na een onderzoek door de bank, binnen 1 week een telefoontje dat mijn geld alsnog werd teruggestort, 5 dagen later is inderdaad het geld overgemaakt op mijn rekening.
(Zie mijn eerdere bericht). Ik heb de Postbank onmiddellijk per mail en de volgende dag telefonisch in kennis gesteld. Na een onderzoek door de bank, binnen 1 week een telefoontje dat mijn geld alsnog werd teruggestort, 5 dagen later is inderdaad het geld overgemaakt op mijn rekening.
Re: Flappentap geeft te weinig
Het kan nog erger: 100 gulden te weinig gekregen AAN HET LOKET. Dat is bij de SNS gebeurd.
Re: Flappentap geeft te weinig
Ik heb ook slechte ervaringen met een geld automaat in Toledo (Spanje).
Nadat het duidelijk was geworden dat er geen geld (€ 300,-) uit de automaat (Santander Central
Hispano; Calle del Comercio nr 47; d.d. 3 october 2006) kwam is mijn vrouw bij de automaat blijven staan en heb ik het bankpersoneel gewaarschuwd.
- Het bankpersoneel wilde mij niet helpen, omdat het sluitingstijd was. Ik moest de
volgende dag maar terugkomen en mij geen zorgen maken.
- Ik heb mijn rekening gecontroleerd en mijn vermoeden bleek juist dat het bedrag bij de
fout verlopen transaktie was afgeschreven.
- Bij een andere bank kon ik dus geen geld meer opnemen, omdat het maximum van het
in dit deel van Spanje op te nemen bedrag t.w. € 300,- al was afgeschreven.
- Ik heb de ABN-AMRO 0031102820724 gebeld en om instrukties gevraagd.
(als ik het goed heb genoteerd met Jeannet Lichtenberg gesproken)
Helaas bij problemen in het buitenland heeft de ABN-AMRO geen dienst die je helpt.
Bij autopech heb je de wegenwacht en bij een defekte geldautomaat, die ten onrechte
geld van je rekening afschrijft en geen afrekening geeft, zoek je het zelf maar uit.
- Het toeristenbureau heeft een briefje in het Spaans voor de Spaanse bank opgesteld.
De mevrouw van het toeristenbureau vertelde mij dat soortgelijke gevallen haar
bekend waren waarbij toeristen geen geld uit een automaat kregen.
- De volgende dag ben ik met het briefje van het toeristenbureau naar de bank met de
defekte automaat gegaan. Dit had niet veel effekt, omdat de bank niet mee wilde
werken. Een goede communicatie was niet mogelijk, omdat geen van de bank-
medewerkers Engels sprak. Na dreigen met politie is de adjunkt direkteur op het idee
gekomen om de geldadministratie rol in de automaat na te kijken. Daaruit verkreeg ik het
bewijs dat het geld niet was uitgekeerd. Helaas kreeg ik geen geld en hebben ze geen
haast om het geld terug te storten. Ik vermoed dat ik zonder bewijs het geld ook niet
terug zou krijgen.
Ik heb een aanzienlijke schade opgelopen die o.a. bestaat uit telefoonkosten naar Nederland,
het niet op kunnen nemen van geld en het verlies van een halve vakantiedag. Ik heb verder de
slechte ervaring dat veel geldautomaten na een opdracht voor een afrekening geen afrekening
geven. Ik vermoed dat het huidige geldsysteem niet alleen door trucs van dieven maar ook door de werkmethode van de banken voor de klant fraude gevoelig is.
De klacht is bij de ABN-AMRO in behandeling gegeven. Het geld is op
25 oktober door de buitenlandse bank teruggestort.
In principe kan een geldautomaat worden uitgerust met extra voorzieningen, zoals een
automaat die de geldmachine kontroleert en een schriftelijk verslag van het transaktieverloop produceert. Verder kan er op de automaat een knop komen, die een hulpdienst oproept?
Mocht er dan nog iets fout gaan dan kan het resterende risico door een verzekering worden
gedekt. Wat vindt het forum van deze oplossing? De banken hebben een wettelijke zorgplicht
Nadat het duidelijk was geworden dat er geen geld (€ 300,-) uit de automaat (Santander Central
Hispano; Calle del Comercio nr 47; d.d. 3 october 2006) kwam is mijn vrouw bij de automaat blijven staan en heb ik het bankpersoneel gewaarschuwd.
- Het bankpersoneel wilde mij niet helpen, omdat het sluitingstijd was. Ik moest de
volgende dag maar terugkomen en mij geen zorgen maken.
- Ik heb mijn rekening gecontroleerd en mijn vermoeden bleek juist dat het bedrag bij de
fout verlopen transaktie was afgeschreven.
- Bij een andere bank kon ik dus geen geld meer opnemen, omdat het maximum van het
in dit deel van Spanje op te nemen bedrag t.w. € 300,- al was afgeschreven.
- Ik heb de ABN-AMRO 0031102820724 gebeld en om instrukties gevraagd.
(als ik het goed heb genoteerd met Jeannet Lichtenberg gesproken)
Helaas bij problemen in het buitenland heeft de ABN-AMRO geen dienst die je helpt.
Bij autopech heb je de wegenwacht en bij een defekte geldautomaat, die ten onrechte
geld van je rekening afschrijft en geen afrekening geeft, zoek je het zelf maar uit.
- Het toeristenbureau heeft een briefje in het Spaans voor de Spaanse bank opgesteld.
De mevrouw van het toeristenbureau vertelde mij dat soortgelijke gevallen haar
bekend waren waarbij toeristen geen geld uit een automaat kregen.
- De volgende dag ben ik met het briefje van het toeristenbureau naar de bank met de
defekte automaat gegaan. Dit had niet veel effekt, omdat de bank niet mee wilde
werken. Een goede communicatie was niet mogelijk, omdat geen van de bank-
medewerkers Engels sprak. Na dreigen met politie is de adjunkt direkteur op het idee
gekomen om de geldadministratie rol in de automaat na te kijken. Daaruit verkreeg ik het
bewijs dat het geld niet was uitgekeerd. Helaas kreeg ik geen geld en hebben ze geen
haast om het geld terug te storten. Ik vermoed dat ik zonder bewijs het geld ook niet
terug zou krijgen.
Ik heb een aanzienlijke schade opgelopen die o.a. bestaat uit telefoonkosten naar Nederland,
het niet op kunnen nemen van geld en het verlies van een halve vakantiedag. Ik heb verder de
slechte ervaring dat veel geldautomaten na een opdracht voor een afrekening geen afrekening
geven. Ik vermoed dat het huidige geldsysteem niet alleen door trucs van dieven maar ook door de werkmethode van de banken voor de klant fraude gevoelig is.
De klacht is bij de ABN-AMRO in behandeling gegeven. Het geld is op
25 oktober door de buitenlandse bank teruggestort.
In principe kan een geldautomaat worden uitgerust met extra voorzieningen, zoals een
automaat die de geldmachine kontroleert en een schriftelijk verslag van het transaktieverloop produceert. Verder kan er op de automaat een knop komen, die een hulpdienst oproept?
Mocht er dan nog iets fout gaan dan kan het resterende risico door een verzekering worden
gedekt. Wat vindt het forum van deze oplossing? De banken hebben een wettelijke zorgplicht