LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN TV wegvallen National Geographic

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hermanhendrix
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2006 19:47

KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door hermanhendrix »

Zonder aankondiging heeft KPN de zender National Geographic verwijderd. Bij de helpdesk weten ze me te melden dat dit definitief is en dat KPN wel naar iets anders aan het zoeken is. Sommige gebruikers zouden soms een Duitse zender ontvangen. Van een compensatie voor de vermindering van zenderkeuze is geen sprake. "Maar een briefje schrijven naar KPN kunt u natuurlijk altijd doen."
Tot nu toe was ik redelijk tevreden over de KPN; maar dit zijn natuurlijk reakties die je eerder verwacht van een van de collega providers (de reden waarom ik naar KPN ben gegaan).

FritzTheCat
Berichten: 243
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Ai, das vervelend en een misser van KPN

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Dat heb ik ook net gemerkt en krijg nu een duitse zender

bemerkte De Vrije Vogel

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door Stanley »

Goede klassieke films op ARD. NationalGeographic vond ik overbodig met DiscoveryChannel en AnimalPlanet.

Wat mij betreft goede zet van KPN .!!!

appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Ik ben juist heel blij met de Ard ipv National Geographic. Goede films, discussieprogramma´s en kijk ook eens naar de leuke Krimis zoals Tatort en Die Kommisarin echt een aanrader!

hermanhendrix
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2006 19:47

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door hermanhendrix »

't feit dat KPN zonder enige aankondiging of uitleg de zender veranderd heeft vind ik klantonvriendelijk. Ook dat de helpdesk niet kan zeggen wat er gaat veranderen, of het tijdelijk is, of dat de Duitse zender blijvnd is enz. vind ik vervelend.
Als ze dat gewoon op een fatsoenlijke manier doorgeven is er niets aan de hand en dan kan eenieder voor zich de keuze maken wat hij doet.
Dat mensen liever de ARD hebben dat NG is in dit geval gelukkig mooi meegenomen.

Elevate
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:20

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door Elevate »

Op 28 februari 's middags was opeens het beeld weg van NG; in plaats daarvan verscheen er een tekst dat NG niet meer terug zou komen. Een dag of drie later was er opeens ARD; ik versta geen Duits en wil ik ook niet; ik vind het heel slordig dat er zonder enige aankondiging een Nederlandse (ondertitelde) zender wegvalt en er iets voor in de plaats terugkomt waar ik (en anderen) helemaal niks aan hebben... Het vreemde is trouwens dat in het info-balkje onderaan (als je zapt) nog steeds National Geographic wordt weergegeven...
Ik hoorde trouwens wel dat het zenderaanbod in de loop van 2006 uitgebreidt wordt; hoe, wanneer en waarmee is niet bekend (gemaakt).

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door michel93 »

Dan kijkt u toch naar discovery of animalplanet,, daar komt volgens mij zo'n beetje het zelfde op.

Ik zou graag Cartoon Network weer hebben,, helaas heeft Time warner (het moederbedrijf van Cartoon network) besloten om niet meer op de anologe kabel te uitzenden maar alleen via schotel :(

mooooo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2006 13:16

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door mooooo »

Ongeveer een half jaar geleden zijn wij overgestapt van de kabel naar de KPN. Zit je eerst vast aan 2 maanden dubbele abonnementen, ben je daar van af halen ze zomaar die zender uit hun zenderpakket waar wij regelmatig naar kijken! :?
Een van de redenen om over te stappen was juist: geen Duitse zenders, en de 3 info kanalen! Ze beloofden ons dat BBC 1 en 2 er ook aan zaten te komen, maar dat is dus niet zo. (zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1131189#anchor1131167 )
Al met al zijn wij niet blij hiermee.:(


Mo

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k vind het ook beetje rare stap, en waarom of - of? ik vind dat je een zender als National Geographic niet zomaar kunt schrappen, is beslist niet hetzelfde als Discovery! krimi's en talkshows kun je volop kijken maar NG is redelijk uniek in z'n soort, kortom, ben er niet blij mee...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door ?? »

De beslissing om NG te schrappen is geen beslissing die alleen door KPN wordt genomen. Er moet een overeenkomst zijn tussen de aanbieder (digitenne / KPN) en de zender om de zender door te kunnen geven. De onderhandelingen tussen Digitenne - KPN en NG over verlenging van het bestaande doorgiftecontract zijn op niets uitgelopen, waardoor NG uit het pakket moest. Zonder geldig contract mag een zender immers niet worden doorgegeven.

onesimus
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:57

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door onesimus »

Heel vervelend van digitenne/KPN is het verschil in vertraging tussen
beeld en geluid:
er is vaak geen sprake van "lipsync":kennelijk moeten de tijdsverschillen met de hand door een technicus worden bijgeregeld,
wat slechts sporadisch gebeurd.
Hierdoor is een verschil tussen beeld en geluid tot 1 seconde vrij normaal!
De ingebouwde gids-software zou heel handig zijn,als eea. beter geprogrammeerd was:
er zijn een groot aantal zenders waar ik nooit naar kijk,
en ik kan een hiervoor profiel aanmaken,maar ik kan zo'n profiel
NIET vast instellen als "default"!

Ik vind het een schande dat de regering KPN/digitenne GRATIS een langdurig monopolie op deze zendtechniek heeft gegeven:
in het buitenland worden publieke zenders GRATIS en ongecodeerd
verspreid via dit systeem!
De omroepen betalen veel geld aan KPN (dat alle zendmasten (=NOZEMA) heeft opgekocht) voor achterhaalde en energieverslindende
analoge verspreiding.
Als de PUBLIEKE omroepen zouden overstappen op dit systeem,zouden ze (EN WIJ!) over een groot aantal GRATIS kanalen beschikken voor doorgifte van Ned1,2 & 3,themakanalen,europese PUBLIEKE zenders
en internet-on demand-streaming,PLUS natuurlijk een groot aantal PUBLIEKE (digitale!) radiokanalen!
(De publieke omroep stopt WEL veel geld in DAB,voor enkele duizende luisteraars!)

Elevate
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:20

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door Elevate »

Het fenomeen van de vertraging in beeld/geluid is bij mij niet bekend; alles loopt hier prima gelijk. Ook het wel of niet kunnen vastleggen van de voorkeurs(fav.)zenders is denk ik afhankelijk van de gebruikte decoder/ontvanger èn de software-versie; ook hier geen problemen mee. Wat wel af en toe niet goed gaat is de EPG; naar mijn zin zie ik tè vaak tussen de regels "geen EPG beschikbaar" staan, wat natuurlijk alteijd nèt de programma's zijn die ik met mijn personal recorder op wil nemen... Wat ik wel als extraatje zou willen hebben is een EPG voor b.v. een week 9 of 2) vooruit die je per dag kan selecteren (en niet heel de tijd een heel end vooruitscrollen om 24 uur verder te kijken...)
Voor de rest ben ik dik tevreden, nu nog een paar zenders erbij (cartoon network voor de kids b.v.) 8)

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door rovanitel »

Als je baalt dat KPN dit zomaar doet, dan is er een goed alternatief.
tele2 heeft TV en radio voor een lagere prijs dat KPN

Kies uit gewone tv-zenders of een film uit de Tele2 videotheek

http://www.tele2.nl/webwinkel/tv/

vuuren1
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:18

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door vuuren1 »

"Uitbreiding van kanalen" lees ik.....
Een commerciele vlucht van NGC naar ARD zonder in kennis stelling van de consument!! M.i. kan dit niet.
Wij hebben ingetekend voor een provider mét NGC en niet voor een "uitbreiding" (wat een onzin want het is een vervanging)
Ik vind het belachelijk.

JWvV

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door Rob A. »

Het is inderdaad belachelijk, schandalig gewoon.
Wie zit er in hemelsnaam op een Duitse zender te wachten?
Als je dat wil, dan neem je wel een schotel en kan je honderden (incl. ARD) Duitse zenders ontvangen. GRATIS en legaal wel te verstaan!
Cartoon Network zou inderdaad een leuke vervanger voor NGC zijn geweest. :x

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: KPN TV wegvallen National Geographic

Ongelezen bericht door Lahan »

de minst bekeken zender valt weg en het einde van de wereld nadert, ooo simpele zielen verzamelt u zich bij het forum van trosradar om actie te kunnen voeren tegen dit fenomeen, misschien dat we tussendoor ook wat gedachten kunnen spenderen aan de grote hoeveelheden mensen die hongerlijden in de wereld en misschien dat zij zich zullen aansluiten bij ons nobele strijden...

Gesloten