LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvrijwillige verhuizing

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
mark100

Onvrijwillige verhuizing

Ongelezen bericht door mark100 »

Als je gezin vanwege huurschuld door de rechterlijke macht op straat wordt gezet mag daarna, zonder dat er een gezamelijke controle is geweest en een opnamestaat van de woning is opgesteld de rekening daarvan van meer dan 5000 euro bij ons neer worden gelegd?
Had de woningbouwvereniging niet eerst ons op de hoogte moeten brengen en de gelegenheid moeten geven om zelf de door hun geconstateerde schade te herstellen? We zijn door huurschuld uit huis gezet hoe denken ze in hemelsnaam dat wij dit kunnen betalen?

Groeten van mij.

karr-2

Re: Onvrijwillige verhuizing

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik geloof niet dat het het probleem van de woningbouw is dat jij dat niet kunt betalen. Als je door de rechterlijke macht uit je huis gezet wordt, mag je bij mijn weten per onmiddelijk je huis niet meer in. De woningbouw zal dan op jouw kosten het huis leeg halen en eventueel repareren en weer in verhuurbare staat brengen voor de volgende huurder.

Die rekening komt gewoon bij jou te liggen en die zal je dan ook gewoon moeten betalen, daar valt weinig meer aan te doen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zonder specificatie van die meer dan 5000 euro staat je verhuurder erg zwak lijkt mij. Ze zullen toch in redelijkheid aannemelijk moeten maken dat er schade is. Ook is het tegenwoordig niet meer verplicht om je woning in oorspronkelijke staat achter te laten. Alleen wijzigingen die de waarde van het pand doen verminderen, brandonveilige of bouwkundig onverantwoorde wijzigingen moeten hersteld worden door de huurder. Is daar bij jou geen sprake van dan lijkt me die meer dan 5000 euro gebakken lucht.

Volgens mij kun je voor dit geschil niet terecht bij de kantonrechter omdat die zaken van meer dan 5000 euro niet in behandeling neemt.

Maar je zal rechtshulp moeten zoeken om dit probleem op te lossen. Misschien hebben ze nog advies voor je bij de Woonbond?

www.woonbond.nl

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Advies in deze luidt:

De door U omschreven gang van zaken klopt exact.
U had zich beter voor de ontruiming tot schuldhulpverlening in Uw woonplaats kunnen wenden dan was U niet uitgezet geweest als deze haar werk goed zouden hebben gedaan. Ik heb hiermee dagelijk te maken en kan in veel gevallen voorkomen dat het zover komt maar soms ook niet maar dan hebben we het over gevallen waarin de woning gewoon te duur voor betrokkene is en het derhalve financieel onverantwoord om de bewoners daar te laten blijven. Er wordt dan alterantieve ruimte gezocht. Wanneer ik vaststel dat Uw inkomen voorziet in voldoende financiële ruimte om te blijven wonen lukt mij dat ook te realiseren ook al ligt er eengerechtelijke ontbinding van de huurovereenkomst. Soms vragen deurwaarders schriftelijk of wij niets kunnen doen maar dan is het inkomen vaak te laag.

Gaat U met Uw schulden ofwel vorderingen naar schuldhulpverling.
Helpen die U niet wendt U zich dan tot mij (zie E-mailadres).
Ik ga er van uit dat SHV u helpt, dat moeten ze.

Chanmaster

Gesloten