LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TweakDSL: Meer mensen met niet kloppende facturen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Problemen?

Nooit gehad
4
25%
Ja
9
56%
Ja, maar is wel rechtgezet
3
19%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 16

blup

TweakDSL: Meer mensen met niet kloppende facturen?

Ongelezen bericht door blup »

Sinds Januari heb ik TweakDSL en aan het eind van die maand heb ik een totaal niet kloppende factuur gehad. Deze zou in principe niet meer dan ca. €30 mogen zijn (voor de datums die in het mailtje stonden), maar de factuur had een bedrag van €44,55. Hier is al over gemaild en het zou rechtgezet worden, maar totnogtoe heb ik niks gehoord.

Hebben anderen goede/slechte ervaringen met de facturering?[/url]

Pietervs

Re: TweakDSL: Meer mensen met niet kloppende facturen?

Ongelezen bericht door Pietervs »

Blup,
las je berichtje. TweakDSL reageert niet tot heel slecht, zeker als het om geldzaken gaat. Hun aandacht trekken door eens een betaling achter te houden wordt beantwoord met een incassoburo, ondanks 5 mailtjes en (zeker) 10 telefoontjes dat je wel bereid bent om te betalen mits zij eens gaan leveren wat ze hebben toegezegd.

Kan je alleen maar sterkte toewensen. Mij lijkt een aangetekend schrijven waarin je hun een redelijke betalingstermijn geeft zo'n beetje de enige weg: aangetekende brieven reageren ze namelijk wel op (zij het ook maar mondjesmaat volgens hun beleid van ontkennen, negeren en bagatelliseren)...

Succes.

Dennis.H

Ongelezen bericht door Dennis.H »

deze mail heb ik gestuurd naar tweaknews maar ik krijg maar geen antwoordt echt waardeloos ik heb al ongeveer voor 15 euro gebeld maar de helpdesk zecht iedere keer dat de fout bij de boekhouding ligt :evil: ik ben nu echt boos heel boos :evil:

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze voor de tweede keer een berichtje terug i.v.m. volgens jullie een
openstaande factuur.
Verder vind ik het niet netjes dat jullie bij ons iedere keer om het minst geringste
de account afsluiten/blokkeren.
Wij hebben al diverse keren met jullie telefonisch contact gehad en dus ook met
heel veel verschillende mensen gesproken over dit terugkerend probleem.
Er werd zelfs gezegd dat bij jullie in de computer stond dat alle openstaande
facturen waren voldaan en dat het kwartje al wel was gevallen maar ze moesten
er nog iets mee doen.
Ten eerste zouden wij een abonnement afsluiten van 7,95 euro per maand,
maar door omstandigheden bij onze bank konden jullie dit niet afschrijven en
werd dit bedrag tot 2 keer toe al 10,45 euro.
Zoals jullie hierboven kunnen zien hebben wij een kopie van onze giroafschriften
gemaakt zodat jullie kunnen zien dat het daadwerkelijk naar jullie is overgemaakt.
23 december 2005 is er een bedrag van 7,98 euro d.m.v de girofoon betaald en
28 december 2005 is er een bedrag van 2,50 euro betaald. (samen 10,48 euro
dat is 3 cent teveel).
Wij hebben pas half november met jullie contact gehad over een abonnement dus
in iedere geval was dit tot en met 25 november 2005 gratis en daarna moest er
betaald worden dit is dus ook eind december gebeurd en die andere rekening
van 10,45 euro is 2 weken geleden per girofoon betaald dus volgens
onze administratie is alles betaald en hebben wij niets meer bij jullie open staan!!!!
Er is vorige week trouwens ook al een bedrag van 69,95 euro naar jullie
overgemaakt voor een abonnement voor een heel jaar.
Ik hoop dat dit hele gedoe onderhand eens bij jullie opgelost gaat worden en dat
wij niet weer iedere keer dat mailtje moeten blijven ontvangen over een
openstaande factuur.

Met vriendelijk groet M. Heuverling

Helmer

Ongelezen bericht door Helmer »

Om eerlijk te zijn maak ik nu al meer dan een jaar gebruik van de Usenet diensten van TweakNews, maar totop heden heb ik absoluut GEEN problemen.

Je moet natuurlijk ook wel op tijd betalen he ;)

blup

Ongelezen bericht door blup »

Bij Dennis.H kan ik het ook wel begrijpen, 2 losse bedragen zijn gewoon lastiger te verwerken tussen de honderden mutaties.

Misschien is het wat voor Radar om er op (Tv?) aandacht aan te besteden zodat er wrs. eea opgelost wordt?

Dennis.H

Ongelezen bericht door Dennis.H »

ik heb vandaag contact gehad met martijn van tweaknews die heeft het kunnen regelen dat het probleem op is gelost :D klasse

Helmer mij rekeningen worden altijd netjes betaald het lach gewoon aan de bank die stortte iedere keer het geld weer terug verders heb geen klachten meer over tweaknews de verbinding is verders super :D

Jan Post

Ongelezen bericht door Jan Post »

Nooit problemen gehad. Je kan ook beter eens bellen :wink: dan gelijk hier een bericht te plaatsen.

DarkForce

Ongelezen bericht door DarkForce »

Dit probleem zou (volgens TweakDSL) komen doordat ze een overstap gemaakt hebben van telefoon-aanbieder.

In de tussentijd kunnen klanten geen inzicht krijgen in de telefoon-specificaties terwijl dit voorheen gewoon mogelijk was. Op deze manier wordt het voor jou als klant zijnde dus al meteen een heel stuk moeilijker om te bewijzen dat TweakDSL teveel geld in rekening brengt.

Dit probleem (en meerdere) heb ik overigens ook. Er is echter eind Februari plotseling een correctie gedaan van enkele centen maar ondanks dat ik zelf niet deze telefoonlijn gebruik krijg ik dus wel hier in huis nu het verwijt dat ik de boel oplicht. Ik denk in dit geval dat het meer aan de kant van TweakDSL ligt (weet ik overigens wel zeker).

ungabunga

Ongelezen bericht door ungabunga »

Ik kreeg problemen met de rekeningen nadat zij mijn account probeerden te upgraden. Ik werd op 10 mei zonder bericht vooraf afgesloten. Deze situatie heb ik 2 weken aangekeken (wel veel met ze gebeld) maar telkens legden ze de schuld bij hun toeleverancier en verlegden de datum waarop ik weer aangesloten zou worden. Mijn automatische afschrijving heb ik toen gestorneerd. Helaas hielp dat niets en ik heb - nadat de termijn van aansluiting weer meer dan een week werd opgeschoven - mijn abonnement in overleg met Tweakdsl per direct opgezegd. Na mijn opzegging bleek mijn lijn ineens wel aangesloten te kunnen worden en kreeg ik diverse rekeningen voor perioden die ik offline was (zelfs dubbel). Na Tweak daar herhaaldelijk op gewezen te hebben, heb ik zelf maar berekend welk bedrag ik hen schuldig was en dit over gemaakt. Dit was voor een periode van 15 dagen + nog wat telefoonkosten die ik ze schuldig was. Toezeggingen dat ik mijn upgrade kosten niet hoefde te betalen werden weer teruggenomen en uiteindelijk kreeg ik een brief van intrum justitia waarin ruim 236 euro geeist werd. Dit is dus voor een periode die ik offline was - de rest had ik namelijk (volgens mijn eigen berekening) al betaald.
Intrum Justitia:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=15

Ik laat 't maar voor komen. Maar mijn advies is: BLIJF UIT DE BUURT VAN TWEAKDSL, WANT VOORKOMEN IS BETER DAN VOOR KOMEN.

boost

Ongelezen bericht door boost »

Met dat voorkomen al het wel meevalen, ungabunga. Ik wacht zelf al een jaar op de door IJ namens TweakDSL toegezegde deurwaarder. Koffie is nu wel koud.

Volgens de helpdesk van IJ wachten ze op de beslissing van TweakDSL om verder te gaan. De helpdesk van TweakDSL weet niet eens dat er een zaak bij IJ loopt (wat heet, er zijn er wel vier).

Voor zover ik het begrijp voert TweakDSL via het web een formuliertje in, IJ stuurt een paar zeikerige brieven en neemt daarna pas in overweging of het de moeite is kosten te maken.

Let op: wel alle claims met gegronde reden betwisten, niet antwoorden is schuld bekennen. Wanneer je blijft protesteren verpest je het feest voor IJ en TweakDSL.

Mijn vraag: is er iemand wel eens daadwerkelijk voor de rechter gedaagd?

Groet

Bas

happycamper

Ongelezen bericht door happycamper »

Ik heb hier ook nog wel een hele bulk mailwisseling waar de haren in je nek van overeind gaan staan. ze doen gewoon net of dat ze gek zijn daar.
blokkeren je account tot 2x toe voor een aantal maanden en ondertussen verlangen ze dat je facturen gaat betalen die gewoon zijn betaald. als je ze dit dan laat zien aan de hand van je girotel gegevens dan doen ze nog of ze het niet snappen. vervolgens zeg je op en dan sturen ze je vrolijk nog een factuur.
vreemde gang van zaken.

trimoxa

Ongelezen bericht door trimoxa »

ik heb ook tweakdsl / news

niks als ellende met deze gasten

facturen die betaald zijn waarvan zij weer zeggen dat het niet betaald is.

je stuurd ze een screenshot van girotel en nog zeggen ze het is niet betaald .

als je niet beter zou weten zou je denken dat er eentje daar het geld loopt te stelen en de bewijzen uit de pc van het bedrijf verwijdert

betaald is betaald maar ze weigeren mij aan te sluiten .

je lult tegen een beton blok aan bij die gasten

pas dus op ga niet met tweak in zee wat er zit iets niet pluis daar

Gesloten