LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie bij 2e hands computerwinkels

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
e'tje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2005 13:22

garantie bij 2e hands computerwinkels

Ongelezen bericht door e'tje »

Wie heeft er ervaring met 2e hands computerwinkels zoals de Yottumshop.
Ze beloven je een half jaar garantie op je harde schijf. Puntje bij paaltje gooien ze het op een software probleem. We hebben de laptop laten controleren bij een expert, en die zegt dat het een hardware probleem is. Dat zou toch onder de garantie vallen. Als klant sta je machteloos, omdat de winkel bij hoog en bij laag volhoudt dat het niet aan de hardschijf ligt. Ondertussen tikt de tijd door, en is het half jaar bijna voorbij.
Voor ons is het wel duidelijk. Ook dit is weer een wassen neus.

John1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2006 20:12

Re: garantie bij 2e hands computerwinkels

Ongelezen bericht door John1979 »

Heb je rechtsbijstand ? je zou hun kunnen vragen het probleem voor je op te lossen. Mocht je dit niet hebben dan zit het als volgt:

Als de winkel zecht dat het een software probleem is en je nog garantie op het produkt heb dan is het aan de winkel om dit aan te tonen. Kunnen zij dit niet en zijn het alleen maar loze woorden dan zijn zij wettelijk verplicht de schijf te laten maken op hun kosten volgens de garantie bepaaling of als dat niet kan je een nieuwe te geven.

Laat je niet af schepen met woorden. Zij MOETEN aan tonen dat het dan een software probleem is en dat dit niet binnen de garatie valt. Kunnen zij dat niet aantonen dan zijn zij verplicht zich aan de garantie te houden en dus de schijf te laten maken of als dat niet kan je een nieuwe te geven.


Groet John.

Gesloten