LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tulp
Tulp
Beste mensen,
Wie heeft er positieve ervaringen met Tulp keukens. Graag even alleen de positieve; de negatieve ken ik al.
Met name ben ik geinteresseerd in ervaringen van consumenten.
Ik heb daar een keuken gekocht die ik heel mooi vindt voor een prijs die naar mijn mening acceptabel is. Ik kende het verhaal al van het faillissement, maar toch deze keuze gemaakt. Een mens moet soms risico's nemen dacht ik zo.
De verkoper wilde erg graag verkopen, maar was daar ook eerlijk over. Ik vind dat niet meer dan logisch.
Tot mijn schrik las ik gisteren de negatieve reacties op dit forum. Verpest mijn goede bui een beetje. Ik was echt heel blij met die keuken.
Ik zie daarom graag ook wat positieve reacties.
groet Klas
Wie heeft er positieve ervaringen met Tulp keukens. Graag even alleen de positieve; de negatieve ken ik al.
Met name ben ik geinteresseerd in ervaringen van consumenten.
Ik heb daar een keuken gekocht die ik heel mooi vindt voor een prijs die naar mijn mening acceptabel is. Ik kende het verhaal al van het faillissement, maar toch deze keuze gemaakt. Een mens moet soms risico's nemen dacht ik zo.
De verkoper wilde erg graag verkopen, maar was daar ook eerlijk over. Ik vind dat niet meer dan logisch.
Tot mijn schrik las ik gisteren de negatieve reacties op dit forum. Verpest mijn goede bui een beetje. Ik was echt heel blij met die keuken.
Ik zie daarom graag ook wat positieve reacties.
groet Klas
Re: Tulp
Wij hebben 3 maanden geleden een keuken van Tulp geinstalleerd gekregen en na wat foutjes is alles goed afgehandeld.
Een week na het kopen van de keuken ging het failliet, dus zaten we echt even in de rats, maar alles is goed gekomen met niet al te veel problemen.
En ik heb het idee dat het een goede kwaliteit keuken is.
O ja, ik zou de keuken niet laten monteren door Tulp, want dat was echt 2x zo duur als bij een klussenier.
Heb je hier wat aan?
Een week na het kopen van de keuken ging het failliet, dus zaten we echt even in de rats, maar alles is goed gekomen met niet al te veel problemen.
En ik heb het idee dat het een goede kwaliteit keuken is.
O ja, ik zou de keuken niet laten monteren door Tulp, want dat was echt 2x zo duur als bij een klussenier.
Heb je hier wat aan?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 aug 2005 16:30
Re: Tulp
Hai,
Ik kan je nog geen positieve reactie geven over het afleveren en plaatsen van mijn keuken, omdat ons huis nog gebouwd wordt op dit moment. Maar ik kan je wel vertellen dat ondanks het faillisement en de negatieve reacties ik nog steeds erg blij ben met mijn keuze voor Tulp.
Wij hebben daar met veel plezier en veel geduld van de verkoper op ons gemak onze keuken ontworpen....we zijn zelfs 3 keer teruggeweest om dingen aan te passen... net zo lang totdat we er een goed gevoel bij hadden. Toen ook de prijs in ons straatje viel (+- 14.000 euro) was 't voor ons klaar.
Misschien gaat 't bij de aflevering fout, maar tot nu toe hebben we absoluut geen spijt van onze keuze.
Ik kan je nog geen positieve reactie geven over het afleveren en plaatsen van mijn keuken, omdat ons huis nog gebouwd wordt op dit moment. Maar ik kan je wel vertellen dat ondanks het faillisement en de negatieve reacties ik nog steeds erg blij ben met mijn keuze voor Tulp.
Wij hebben daar met veel plezier en veel geduld van de verkoper op ons gemak onze keuken ontworpen....we zijn zelfs 3 keer teruggeweest om dingen aan te passen... net zo lang totdat we er een goed gevoel bij hadden. Toen ook de prijs in ons straatje viel (+- 14.000 euro) was 't voor ons klaar.
Misschien gaat 't bij de aflevering fout, maar tot nu toe hebben we absoluut geen spijt van onze keuze.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 feb 2006 10:52
Re: Tulp
Hi, late reactie, zie deze site voor het eerst.
Wij hebben sinds 7 jaar een tulp keuken. Hoogglans. Perfect, nog steeds, niets op aan te merken. Veel succes ermee.
Wij hebben de keuken gezien in Rotterdam (Alexandrium) en gekocht in Velsen bij Tulp. Gr Yvonne
Wij hebben sinds 7 jaar een tulp keuken. Hoogglans. Perfect, nog steeds, niets op aan te merken. Veel succes ermee.
Wij hebben de keuken gezien in Rotterdam (Alexandrium) en gekocht in Velsen bij Tulp. Gr Yvonne
Re: Tulp
Eind vorig jaar heb ik een keuken gekocht bij Tulp in Goes.
De keuken is geleverd op het juiste moment en vlak voor de levering werd ik regelmatig op de hoogte gebracht van de status van onze keuken. Bij levering zat alles netjes ingepakt een passtukje ontbrak maar dat was te overzien. Toen we hierover hadden gebeld kregen we duidelijk antwoord en werden we ook hierover op de hoogte gehouden. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over de geleverde keuken.
De keuken heb ik zelf gemonteerd en bij vragen kon ik zo terecht bij hun technische afdeling.
Mijn volgende keuken zal dus zeker weer een Tulp keuken worden.
MB.
De keuken is geleverd op het juiste moment en vlak voor de levering werd ik regelmatig op de hoogte gebracht van de status van onze keuken. Bij levering zat alles netjes ingepakt een passtukje ontbrak maar dat was te overzien. Toen we hierover hadden gebeld kregen we duidelijk antwoord en werden we ook hierover op de hoogte gehouden. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over de geleverde keuken.
De keuken heb ik zelf gemonteerd en bij vragen kon ik zo terecht bij hun technische afdeling.
Mijn volgende keuken zal dus zeker weer een Tulp keuken worden.
MB.
Re: Tulp
Onze keuken komt ook bij Tulp vandaan (Woerden). Nu iets meer dan 2 jaar oud en nog steeds een mooie keuken. We hebben wel wat (kleine) probleempjes gehad maar alles is tot nu toe keurig opgelost! Wij zijn dus erg tevreden, de prijs was goed, de keuken schitterend, de kwaliteit is zeer goed. Wat wil je nog meer? Wij vonden het ook erg fijn dat we direct een goede prijs kregen en niet 75% korting ofzo. Gewoon direct een nette prijs!
Re: Tulp
Ja, lekker Nederlands.... lopen kankeren als iets niet goed is en bij een positieve uitspraak alles zo negatief mogelijk benaderen.
Je kunt het ook zo zien, mensen met positieve ervaringen zetten niet een twee drie een reactie neer, mensen met negatieve ervaringen
gaan op zoek op het internet en schrijven dit van zich af. De vraag was zijn er mensen met positieve ervaringen, ja dus.
of werkt(e) Jolynne soms zelf voor Tulp of een andere leverancier......
Je kunt het ook zo zien, mensen met positieve ervaringen zetten niet een twee drie een reactie neer, mensen met negatieve ervaringen
gaan op zoek op het internet en schrijven dit van zich af. De vraag was zijn er mensen met positieve ervaringen, ja dus.
of werkt(e) Jolynne soms zelf voor Tulp of een andere leverancier......
Re: Tulp
Wij hebben sinds vijf jaar een tulp keuken waar we nog erg over te spreken zijn. De apparatuur is minder maar een volgende keer zullen wij zeker zelf onze merken aangeven. Er zit nu een "gratis" Pelgrim vaatwasser in en dat is een rotding. Nu weten wij iets meer en zullen voor betere apparatuur gaan.
Voor ons nieuwbouwhuis moeten we nu dringend een keuken gaan bestellen en ik twijfel nog erg. Tulp is nergens meer bij aangesloten en als er iets fout gaat dan zit je met de problemen.
Wie trekt me over de streep? (Of juist niet.)
Voor ons nieuwbouwhuis moeten we nu dringend een keuken gaan bestellen en ik twijfel nog erg. Tulp is nergens meer bij aangesloten en als er iets fout gaat dan zit je met de problemen.
Wie trekt me over de streep? (Of juist niet.)
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 okt 2005 14:54
Re: Tulp
Onze Tulpkeuken staat nu 2 weken en is ronduit perfect. Orgineel ontwerp gemaakt, alles op tijd afgeleverd en gemonteerd en zelfs geen passtukje mistte. Niets dan lof. In verband met het eerdere faillisement wilden we niets aanbetalen en dat was geen probleem. We hebben de keuken contant bij aflevering betaald.
Nu men weer aangesloten is kan dat voor sommige mensen een steun zijn om toch weer bij Tulp te kopen, maar ik zou iedereen aan willen raden de kleine lettertjes van de CBW voorwaarden te lezen. Al met al heb je er naar mijn mening namelijk niet veel aan, zeker niet bij de koop van een keuken waar de kortingen (ook bij Tulp) totaal mistig zijn. Mijn advies is dan ook om hoe dan ook erg terughoudend te zijn met het doen van een aanbetaling.
Karin
Nu men weer aangesloten is kan dat voor sommige mensen een steun zijn om toch weer bij Tulp te kopen, maar ik zou iedereen aan willen raden de kleine lettertjes van de CBW voorwaarden te lezen. Al met al heb je er naar mijn mening namelijk niet veel aan, zeker niet bij de koop van een keuken waar de kortingen (ook bij Tulp) totaal mistig zijn. Mijn advies is dan ook om hoe dan ook erg terughoudend te zijn met het doen van een aanbetaling.
Karin
Re: Tulp
Graag wil ik ook nog even reageren op positieve/negatieve teacties over Tulp keukens
Na ongeveer 9 jaar met veel plezier gewerkt te hebben met een Tulp keuken constateren we nu sinds een paar maanden dat de "kleur" los laat.
De kleur is dus niet op de keuken gespoten, maar bewerkt met een soort plakplastic en dit laat nu los. Jullie begrijpen dat de keuken er niet fraaier door wordt. Ik heb dit aan Tulp door gegeven en wacht hun reactie af. Dus wel een aandachtspuntje waard dacht ik.
Veel succes bij het kiezen!
Henny Suurhoff
Na ongeveer 9 jaar met veel plezier gewerkt te hebben met een Tulp keuken constateren we nu sinds een paar maanden dat de "kleur" los laat.
De kleur is dus niet op de keuken gespoten, maar bewerkt met een soort plakplastic en dit laat nu los. Jullie begrijpen dat de keuken er niet fraaier door wordt. Ik heb dit aan Tulp door gegeven en wacht hun reactie af. Dus wel een aandachtspuntje waard dacht ik.
Veel succes bij het kiezen!
Henny Suurhoff
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 mei 2009 13:27
Re: Tulp
Na een enthousiaste ontvangst en een gesprek waarin de vele mogelijkheden van een Tulp keuken en het voordeel van eigen productie werden belicht besloten we bij Tulp onze keuken te kopen. Na nog even enkele uren over de, voor ons forse, investering te hebben nagedacht, hebben we 13 februari 2009 per e-mail laten weten dat de overeenkomst rond was.
Met die e-mail op vrijdag 13 februari 2009 kon de keuken nog in de verkoopcijfers van die week worden meegenomen, zo liet men mij weten.
Voor ons was naast een mooie keuken tevens tijdige levering van belang i.v.m. een geplande verbouwing. In de actieweek 2 weken later zouden we een gratis tv bij een nieuwe keuken krijgen. We kwamen daarvoor niet in aanmerking omdat we de overeenkomst toch al op 13 februari hadden gesloten. Tevens hadden we in dat geval een hogere prijs voor onze keuken moeten betalen omdat cadeaux in de offerteprijs worden verrekend en in feite voor kopers een sigaar uit eigen doos zijn zo liet men weten.
In de overeenkomst met aanbiedingsbrief is vastgelegd dat Tulp de keuken in week 21 zal leveren en plaatsen en dat vanwege de verbouwing die nog moest starten niet zal worden ingemeten.
Tot mijn verbazing werd ik in maart door een medewerker van Tulp gebeld dat men wilde inmeten. Er was echter reeds besproken en schriftelijk vastgelegd dat dat niet kon omdat er nog moest worden verbouwd en dat de maten van de keuken derhalve voor mijn risico waren.
Vervolgens werd ik circa 2 weken later opnieuw gebeld om dezelfde reden. Wederom gebeld dat het niet goed gaat met de communicatie binnen Tulp. Vervolgens kreeg ik een nieuwe overeenkomst thuis gestuurd waarin was toegevoegd dat de afmetingen voor eigen risico zijn. Deze heb ik de volgende dag getekend retour gestuurd.
Na voornoemde telefoontjes betreffende het inmeten en diverse malen contact met Tulp waren er veel signalen afgegeven dat de keuken nu daadwerkelijk in productie kon gaan.
Tevens heb ik geruime tijd geleden reeds een voorschot betaald.Dat was ook een voorwaarde om de keuken in productie te nemen.
Na 13 weken kreeg ik vorige week te horen dat Tulp de keuken pas in week 25 zal leveren. Vervolgens direct gebeld dat dat niet acceptabel is i.v.m. de planning van andere werkzaamheden zoals de schilder, de tegelzetter, onze vakantie in juni en de improvisatie thuis naar aanleiding van de verbouwing. Men liet weten dit kort te sluiten en mij over de correcte leverdatum te informeren. Vervolgens heb ik, omdat ik nog geen antwoord had gekregen opnieuw gebeld. Opnieuw zal men intern overleggen en mij berichten. Weer gebeld omdat reactie wederom uitbleef. Menliet mij weten dat het toch week 25 zal worden en hij daarin niets meer voor mij kon veranderen. Ik zou binnen 10 minuten door iemand anders worden terug gebeld die mij zou toelichten waarom levering in week 25 zal blijven hetgeen ook niet is gebeurd.
Het wordt dus spannend of ik ooit mijn keuken nog zal krijgen. Hopelijk, zoals men adverteert een droomkeuken, want een keuken kopen bij Tulp geeft nu slapeloze nachten
Met die e-mail op vrijdag 13 februari 2009 kon de keuken nog in de verkoopcijfers van die week worden meegenomen, zo liet men mij weten.
Voor ons was naast een mooie keuken tevens tijdige levering van belang i.v.m. een geplande verbouwing. In de actieweek 2 weken later zouden we een gratis tv bij een nieuwe keuken krijgen. We kwamen daarvoor niet in aanmerking omdat we de overeenkomst toch al op 13 februari hadden gesloten. Tevens hadden we in dat geval een hogere prijs voor onze keuken moeten betalen omdat cadeaux in de offerteprijs worden verrekend en in feite voor kopers een sigaar uit eigen doos zijn zo liet men weten.
In de overeenkomst met aanbiedingsbrief is vastgelegd dat Tulp de keuken in week 21 zal leveren en plaatsen en dat vanwege de verbouwing die nog moest starten niet zal worden ingemeten.
Tot mijn verbazing werd ik in maart door een medewerker van Tulp gebeld dat men wilde inmeten. Er was echter reeds besproken en schriftelijk vastgelegd dat dat niet kon omdat er nog moest worden verbouwd en dat de maten van de keuken derhalve voor mijn risico waren.
Vervolgens werd ik circa 2 weken later opnieuw gebeld om dezelfde reden. Wederom gebeld dat het niet goed gaat met de communicatie binnen Tulp. Vervolgens kreeg ik een nieuwe overeenkomst thuis gestuurd waarin was toegevoegd dat de afmetingen voor eigen risico zijn. Deze heb ik de volgende dag getekend retour gestuurd.
Na voornoemde telefoontjes betreffende het inmeten en diverse malen contact met Tulp waren er veel signalen afgegeven dat de keuken nu daadwerkelijk in productie kon gaan.
Tevens heb ik geruime tijd geleden reeds een voorschot betaald.Dat was ook een voorwaarde om de keuken in productie te nemen.
Na 13 weken kreeg ik vorige week te horen dat Tulp de keuken pas in week 25 zal leveren. Vervolgens direct gebeld dat dat niet acceptabel is i.v.m. de planning van andere werkzaamheden zoals de schilder, de tegelzetter, onze vakantie in juni en de improvisatie thuis naar aanleiding van de verbouwing. Men liet weten dit kort te sluiten en mij over de correcte leverdatum te informeren. Vervolgens heb ik, omdat ik nog geen antwoord had gekregen opnieuw gebeld. Opnieuw zal men intern overleggen en mij berichten. Weer gebeld omdat reactie wederom uitbleef. Menliet mij weten dat het toch week 25 zal worden en hij daarin niets meer voor mij kon veranderen. Ik zou binnen 10 minuten door iemand anders worden terug gebeld die mij zou toelichten waarom levering in week 25 zal blijven hetgeen ook niet is gebeurd.
Het wordt dus spannend of ik ooit mijn keuken nog zal krijgen. Hopelijk, zoals men adverteert een droomkeuken, want een keuken kopen bij Tulp geeft nu slapeloze nachten
Re: Tulp
En belangrijker, kon je zaterdag niet meer verder shoppenMet die e-mail op vrijdag 13 februari 2009 kon de keuken nog in de verkoopcijfers van die week worden meegenomen, zo liet men mij weten.
Tegen iemand die de TV wel krijgt verteld diezelfde verkoper een ander verhaal. Tegen wie liegt hij?gratis tv ........omdat cadeaux in de offerteprijs worden verrekend en in feite voor kopers een sigaar uit eigen doos zijn zo liet men weten.
Het goede nieuws is dat alle alarmbellen intern afgaan als nog niet is ingemeten!door een medewerker van Tulp gebeld dat men wilde inmeten....
Omdat hier geen sprake is van een vermoedelijke maar een vaste levertijd, kan je indien week 21 niet geleverd wordt volgens CBW voorwaarden kosteloos de koop ontbinden.
Herinner tulp daaraan , misschien is er dan meer mogelijk.