Okee die rechtzaak is geweest en voor wat ik er uit heb kunnen halen moeten we nu allen een eigen zaakje tegen aegon aanspanen.
Is dit het geval of kan ik me nog bij een stichting aanmelden voor een gezamelijke rechtzaak?
Ik ban al lid van een handje vol stichtingen maar ik krijg er echter nooit wat van te horen, en wel mijn contributie betaald.
Okee van consument en geldzaken een Blaadje met de info over de rechtzaak, maar verder geen enkele hulp is dat voor me geweest.
Mijn vraag is aan iemand die er verstand van heeft wat ik nu moet doen, dat ik het incasso burau moet melden over de rechtzaak, is zielig en gewoon stom, maar goed dat is dat.
Ik heb me info aangevraagd bij http://www.sprintplanschade.nl/
Is het nu verstandig met dit advocaten kantoor in zee te gaan, of zal ik maar gewoon op mijn duimpje blijven sabbelen en op de stichtingen tegen aegon wachten en dus vertrouwen(van iets waar ik geen ene *** van hoor)
Ik weet et niet meer, ook heb ik er totaal geen hulp bij in mijn omgeving, en zit ik met geestelijke problemen, en door mijn ADHD heb ik er totaal geen overzicht meer van.
Ik ben bijna zo ver om te gaan betalen en et allemaal adiu te zeggen, iederekeer als ik me er weer hard voor maak op et op regel te krijgen met hoe en wat zakt mijn de moed zover in de schoenen dat ik er stomweg dagen van slag van ben.
Mijn sprintplan is al 4 maanden afgelopen, en de laatste termijnen niet betaald,
Wie kan me weer even opgang helpen? ik weet et niet meer.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe zit et nou dan?
Re: Hoe zit et nou dan?
Laborat,
Je vergist je, de rechtszaak is niet gedaan. Een rechtsprocedure in Nederland (en de meeste rechtstaten) kan zich afspelen in drie instanties:
1)-het geding in eerste aanleg bij de Rechtbank (is nu geweest en daarin is Spaarbeleg veroordeeld, maar tegen dit vonnis gaat Spaarbeleg in hoger beroep en, naar ik heb begrepen, ook Consument
& Geldzaken;
2) het hoger beroep bij het Gerechtshof, en
3) casatie bij de Hoge Raad.
Of er ook tot aan de Hoge Raad wordt doorgeprocedeerd is nu niet te zeggen, maar het kan ......De belangen zijn ook groot. Die rechtszaak gaat immers over honderden miljoenen euro's.
Ook klaag je erover dat je geen individuele hulp krijgt. Is die klacht reëel ? Ik denk het toch niet helemaal. Wanneer je individueel aan het handje wil worden genomen, dan zul je een persoonlijke juridische bijstandverlener moeten inschakelen (een advocaat). Dat kost je dan zo'n 150 euro per uur. Volgens mij is het niet redelijk om van een belangenorganisatie waar je misschien 2 of 3 tientjes contributie per jaar betaalt te verwachten dat ze je individueel gaan helpen. Daar hebben ze trouwens niet eens de menskracht voor.
Ik zou me niet bang laten maken door een incassoburo. Zo'n buro is alleen maar ingehuurd door Aegon''s Spaarbeleg om je onder druk te zetten om toch maar te betalen. Als je dat weigert kunnen ze niets doen en moeten ze de opdracht teruggeven aan Spaarbeleg. Spaarbeleg kan ook geen beslag leggen onder je bezittingen of zo. Ook het incassoburo kan dit niet. Beslaglegging kan namelijk alleen als er een rechterlijk vonnis is tegen je en dat is er niet !
Je vergist je, de rechtszaak is niet gedaan. Een rechtsprocedure in Nederland (en de meeste rechtstaten) kan zich afspelen in drie instanties:
1)-het geding in eerste aanleg bij de Rechtbank (is nu geweest en daarin is Spaarbeleg veroordeeld, maar tegen dit vonnis gaat Spaarbeleg in hoger beroep en, naar ik heb begrepen, ook Consument
& Geldzaken;
2) het hoger beroep bij het Gerechtshof, en
3) casatie bij de Hoge Raad.
Of er ook tot aan de Hoge Raad wordt doorgeprocedeerd is nu niet te zeggen, maar het kan ......De belangen zijn ook groot. Die rechtszaak gaat immers over honderden miljoenen euro's.
Ook klaag je erover dat je geen individuele hulp krijgt. Is die klacht reëel ? Ik denk het toch niet helemaal. Wanneer je individueel aan het handje wil worden genomen, dan zul je een persoonlijke juridische bijstandverlener moeten inschakelen (een advocaat). Dat kost je dan zo'n 150 euro per uur. Volgens mij is het niet redelijk om van een belangenorganisatie waar je misschien 2 of 3 tientjes contributie per jaar betaalt te verwachten dat ze je individueel gaan helpen. Daar hebben ze trouwens niet eens de menskracht voor.
Ik zou me niet bang laten maken door een incassoburo. Zo'n buro is alleen maar ingehuurd door Aegon''s Spaarbeleg om je onder druk te zetten om toch maar te betalen. Als je dat weigert kunnen ze niets doen en moeten ze de opdracht teruggeven aan Spaarbeleg. Spaarbeleg kan ook geen beslag leggen onder je bezittingen of zo. Ook het incassoburo kan dit niet. Beslaglegging kan namelijk alleen als er een rechterlijk vonnis is tegen je en dat is er niet !
laborat
Laat je niet intimideren door dat geboefte van spaarbeleg,zij kunnen je
niets maken. Ik vind het verschikkelijk dat het tuig van spaarbeleg,
ondanks dat ze weten dat een incassoburo niets kan doen,zij het toch
proberen mensen bang te maken.Als je een brief krijg van een incasso-buro,gewoon je kont er mee afvegen en terugsturen,laat ze maar een
poepie ruiken en je eigen niet druk maken alles komt in orde,het duurt
alleen een beetje lang
groeten thai
Laat je niet intimideren door dat geboefte van spaarbeleg,zij kunnen je
niets maken. Ik vind het verschikkelijk dat het tuig van spaarbeleg,
ondanks dat ze weten dat een incassoburo niets kan doen,zij het toch
proberen mensen bang te maken.Als je een brief krijg van een incasso-buro,gewoon je kont er mee afvegen en terugsturen,laat ze maar een
poepie ruiken en je eigen niet druk maken alles komt in orde,het duurt
alleen een beetje lang
groeten thai
Beste mede-gedupeerden,
Ik lees zojuist, dat de hoger beroep procedure voor de 4e april a.s. van
start zal gaan.
Nu maar duimen met z'n allen, anders een bom bij Aegon naar
binnen???
Nee zonder gekheid ik heb nog steeds een beetje vertrouwen in een
voor ons positieve afloop.
Ik lees zojuist, dat de hoger beroep procedure voor de 4e april a.s. van
start zal gaan.
Nu maar duimen met z'n allen, anders een bom bij Aegon naar
binnen???
Nee zonder gekheid ik heb nog steeds een beetje vertrouwen in een
voor ons positieve afloop.
Zeer interessante (nieuwe) feiten zijn trouwens te vinden op de website: dft.nl.
Kolom links op forum klikken, dan (uiteraard) aegon.
Vervolgens Sprintplan : Hoe verder? en
Sprintplan: Dwaallichten
Veel lees plezier (Coronation Street is hier werkelijk niets bij)
Kolom links op forum klikken, dan (uiteraard) aegon.
Vervolgens Sprintplan : Hoe verder? en
Sprintplan: Dwaallichten
Veel lees plezier (Coronation Street is hier werkelijk niets bij)