Hier een tip voor mensen die geschillen met hun internetprovider hebben. Je kan alleen je geschil voor leggen als je internetprovider lid is van NLIP.
nlip.nl
NLIP-Klachten en geschillen-regeling(verplicht)
Document Actions
* Print this page
NLIP-Klachtenregeling.
Indien een abonnee klachten heeft omtrent de uitvoering van de overeenkomst of de diensten van provider, kan de abonnee deze klachten (volledig en duidelijk om schreven) binnen 3 werkdagen per e-mail melden bij de helpdesk van Provider (lid van de nlip). In geval van geen verbinding en/of geen werkende e-mail kan dit per telefoon, fax of brief gebeuren. Deze klachten worden uiterlijk binnen 3 werkdagen na ontvangst verholpen of anderszins geadresseerd. Alle klachten en hun afhandel- c.q. antwoordtermijnen worden per kwartaal geïnventariseerd, waarop indien nodig actie wordt ondernomen ter verbetering van de situatie. Abonnee dient provider in de gelegenheid te stellen de klachten te onderzoeken en te corrigeren.
NLIP-Geschillencommissie.
Indien een abonnee van mening is dat een klacht door provider niet correct is afgehandeld, kan hij dat als geschil aanhangig maken bij de nlip. De nlip-Geschillencommissie zal vervolgens binnen 2 weken een oordeel uitspreken. Voor de beoordeling van het geschil wordt in ieder geval ook de provider gehoord. Dat oordeel geldt als een zwaarwegend advies aan het betrokken nlip-lid. Voor het in behandeling nemen van een geschil is een vergoeding verschuldigd. In 2002 bedraagt deze vergoeding € 35,- , die naar de klager wordt teruggestort als hij/zij in het gelijk wordt gesteld. Potentiële geschillen kunnen worden gestuurd naar het postadres van de nlip, of per email.
ledenlijst NLIP
Document Actions
* Print this page
AVD Internet Services B.V.
BBeyond
BIT BV
CAIW Diensten BV
Carrier to Carrier Telecom
CAS internet bv (HCCNet)
Casema
Cistron Holding
CobWeb B.V.
Cubic Circle
Dataweb Internetdiensten B.V.
DaxisWeb B.V.
Easynet Nederland B.V.
Enertel N.V.
Essent Kabelcom
Freeler B.V.
Internet Access Facilities
Internet Limburg
InterConnect Services BV
InterNLnet
Introweb
Luna.nl B.V.
Multikabel N.V.
Netbeam B.V.
Netland Internet Services
Nutsbedrijven Maastricht
Nxs Internet B.V.
OKEM B.V.
Planet Media Group N.V.
PSINet Europe B.V.
QuickNet B.V.
RoutIT B.V.
Superior Internet Services
SupportNet
Tele2 Nederland B.V.
Telia Sonera
Trueserver
UNET B.V.
UPC Nederland
VIANET.WORKS Nederland
Vodafone Netherlands Content Services
VuurWerk Internet B.V.
WindoNet
XenoSite
XB Networks BV
XS4all BV
Geassocieerd:
Surfnet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor mensen met klachten over hun internetprovider
Re: Voor mensen met klachten over hun internetprovider
Hahaha, NLIP stelt niks voor! Ik had gewoon 100% gelijk maar zeg gaven me geen gelijk ivm taalgebruik! wat nou ... ik ben namelijk doof van geboorte af en dan is taalgebruik wat minder.. maar duidelijk was ik wel en 2 horende mensen hebben uitgelegd.. maar nee hoor Hetnet was stug... en ik kreeg geen gelijk!!! Dus NLIP is niks vergeleken met de rechtbanken!
-
En dan nog heb je kans aan het kortste eind te trekken omdat er ook leden in de commissie zitten uit deze bedrijven....
vandaar dat NLIP ook niet meer bestaat denk ik!