LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Wasmachine Indesit type W 165 X[/b]

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Loesje37

[b]Wasmachine Indesit type W 165 X[/b]

Ongelezen bericht door Loesje37 »

Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een wasmachine van Indesit, type W 165 X. De wasmachine draait gemiddeld 2 tot 3 keer per week. Deze machine draait nu 2 jaar een 5 maanden bij ons en nu blijken de trommellagers al stuk te zijn. De garantie verstrijkt na 2 jaar, maar toch adviseerde de monteur die dit euvel ontdekte om contact op te nemen met Indesit. Hij verwachtte dat Indesit hier wel coulant mee om zo gaan, omdat het iets is wat echt niet moet kunnen als de machine nog zo jong is. De coulance van Indesit was als volgt: we konden een monteur laten komen om te kijken of het niet onze schuld was. Het zou kunnen dat de machine niet waterpas staat etc. (onzin want voor deze machine heeft op dezelfde plaats 11 jaar een machine gestaan, waar nooit iets aan geweest is). Het laten kijken van de monteur zou ons 60 euro kosten. Dan kon bepaald worden of wij in aanmerking zouden komen voor een coulancekorting en die houdt in: de reparatie kost maximaal 160 euro. Alles bij elkaar dus 220 euro.
We hebben maar besloten een erkende wasmachinemonteur in te schakelen die het klusje voor 125 euro klaart en geen gebruik te maken van de coulance van Indesit.

Omdat ik vind dat Indesit zich hier wel heel makkelijk vanaf maakt, vraag ik me af of er meer mensen zijn die hetzelfde euvel hebben met dit type wasmachine. Of dat er mensen zijn die een dergelijk iets hebben meegemaakt met een ander type. Ook andere reacties over de coulance van Indesit zijn natuurlijk welkom.

Fair

Re: [b]Wasmachine Indesit type W 165 X[/b]

Ongelezen bericht door Fair »

Geachte loesje37
Ga er maar op in ,zo werkt het nou eenmaal.
Als u het niet eens bent met het advies van de service monteur,
Dan pas de strijd aangaan.
U geeft nu niet eens de kans aan merloni om uw machine te beoordelen.
Ik begrijp uit uw schrijven dat er een onafhankelijke monteur is geweest.

Loesje37

Geachte Fair,

Ik moet Merloni op mijn kosten de kans geven (kosten zijn voor mij 60 euro) de machine te beoordelen? En daarna mag ik hem laten repareren voor 160 euro! Nou, dan kies ik liever voor een goedkopere optie.

Als Merloni een eerlijke kans wil krijgen om de machine te beoordelen, hadden ze moeten aanbieden gratis te komen kijken. Dan vind ik het wat anders. Je moet niet om een eerlijke kans vragen, op kosten van een ander.

Fair

Ongelezen bericht door Fair »

Loes 37

Vat het niet verkeerd op .
Zo werkt het nou eenmaal.
Na hun beoordeling kan je in verweer gaan .
Niet eerder.

Loesje37

Beste Fair,

Dat is nu precies waarom mijn berichtje hier staat, omdat het belachelijk is dat het nu eenmaal zo werkt.
Consumenten moeten hoge kosten maken om hun gelijk te halen!!!

Gesloten