LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof kozijnen: Ramalux

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
leontb
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2005 02:18

Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door leontb »

Na alle klachten over kozijnenfirma's nu eens een positief bericht.

De puien van woonkamer en keuken waren aan vervanging toe.
Mijn eerste stap: zoeken op internet naar referenties.
Het was even schrikken, zoveel negatieve ervaringen.

Op de Kassa-site vond ik een paar positieve berichten over Ramalux(http://www.ramalux.nl) in Sittard. Ik woon in Tilburg, maar heb toch maar eens een mailtje gestuurd.

Vanaf het eerste contact verliep alles uitstekend. Een vertegenwoordiger kwam al snel op bezoek en gaf eerlijke voorlichting zonder iets op te dringen. Indruk: het bedrijf levert echt kwaliteit voor een goede prijs.

Een paar dagen later: de order geplaatst (levertijd een maand of drie, maar dat had de vertegenwoordiger ons al gezegd: hij wist precies de dag van plaatsing te voorspellen). De zaak werd nadien deskundig opgemeten, betalen hoefde pas op de dag van plaatsing en een aanbetaling was niet nodig.

Deze week werden de puien geplaatst - alles was binnen 6 uur voor elkaar, de restanten van de oude puien werden door de installateurs afgevoerd (dus je hoeft zelf niets naar de stortplaats te brengen).

Het ziet er nu geweldig uit en de inbraakbeveiliging is optimaal.

Ramalux voldeed helemaal aan de hoge verwachtingen die ik er van had en heeft er weer een fan bij.

bojanneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:06

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door bojanneke »

Ik heb ooit ook een verkoper van Ramalux over de vloer gehad, keurige man overigens.

Ik had alleen mijn twijfels toen vroeg naar de wijze van monteren.
Nu ben ik benieuwd hoe dat bij jullie is verlopen.

Is het kozijn gemonteerd op een stelkozijn, of is het met Purschuim rondom volgespoten?

leontb
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2005 02:18

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door leontb »

't Is gemonteerd op een stelkozijn, zeer degelijk en perfect afgewerkt.

nene
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2008 14:24

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door nene »

Wij hebben afgelopen zomer onze kozijnen laten vervangen door Ramalux, We hebben nu echt prachtige kozijnen, keurige werkmannen, snelle montage (voor- en achterkant in één dag!)
Alleen zijn zij twee afdekstrippen vergeten te plaatsen, wij zijn nu nog steeds bezig om dit voor elkaar te krijgen. Jammer dat ze nu weinig resspons geven, of gemaakte afspraken steeds afzeggen.
Dus als tip: Controleer zelf alles goed voordat je de "mannen" laat gaan!!

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door GJS »

Bij mij komen ze ook binnenkort de ramen en deuren vervangen, wat ik alleen vreemd vind is dat er zowel telefonisch gezegd wordt dat je pas na montage hoeft te betalen en ook op de website staat dat je pas achteraf hoeft te betalen maar op de opdrachtbevestiging die je moet ondertekenen en terugsturen staat dat je vooraf dient te betalen of op de 1ste dag als ze beginnen.
Ik ga echt niet betalen voordat alles erin zit.
Zijn er ook mensen die wel achteraf konden betalen bij dit bedrijf?

Ramalux
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 19:36

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door Ramalux »

Beste GJS,

Ik heb het vermoeden dat er een misverstand in het spel is. U betaalt pas als de montage is voltooid, en u volledig tevreden bent. Ramalux stuurt u echter vooraf een factuur, zodat u deze indien dat gemakkelijker voor u is, van tevoren per bank kunt voldoen.
Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan graag even contact op met ondergetekende.

J.W. Daams
Ramalux BV
046-4581388

nene
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2008 14:24

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door nene »

Even een pluim, na mijn opmerking over de lange wachttijd i.v.m. de afwerking, Ramalux heeft zelf contact met ons opgenomen en ze zijn keurig langs gekomen en hebben de afdeklijsten alsnog geplaatst!!!

Wij zijn echt reuze tevreden met onze mooie kozijnen en de goede samenwerking met ramalux!

houwaard
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:17

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door houwaard »

Zie ons bericht over Wanders kozijnen en doe je voordeel ermee!!!!!!

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door meerst »

Een technische vraag. Wat is concreet het verschil tussen een stelkozijn en Pur rondom? Heb je wellicht foto's van beide?

znngwr
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:04

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door znngwr »

Een kozijn zal sowieso nooit met purschuim gezet worden, want dat is niet meer dan een vulmiddel, daar zit geen stevigheid in.

roelcoenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:22

Re: Kunststof kozijnen: Ramalux

Ongelezen bericht door roelcoenen »

Ik moet zeggen dat ik ook een erg hoge verwachting had van Ramalux (mede door de berichten op dit forum) maar helaas heb ik tot nu toe toch een wat mindere ervaring.
Aangezien ik voor de kozijnen die ik nodig heb, geen offerte online kon aanvragen, heb ik dit na telefonisch overleg met Ramalux, per e-mail gedaan inclusief een tekening.
Na 2 weken kreeg ik hiervan een reactie. Het was een offerte in "platte tekst" per e-mail. Ik vond het op zich niet heel professioneel om dit niet in een apart (Word) bestand te doen maar soit, als de informatie er in staat is het goed. De e-mail (subject "Offerte kozijnen"), gaf aan dat Ramalux met die e-mail een offerte uitbracht voor het leveren en plaatsen van twee kunststof gevelelementen.
Daarna werd de prijs genoemd, inclusief BTW.

De prijs viel mij heel erg mee en onderstreepte hun slogan op internet dat ze de voordeligste zijn.
Ik heb daarna nog gebeld of het ook mogelijk was om er horren bij te bestellen en dat kon. Ik heb daarbij ook al aangegeven dat ik inderdaad positief verrast was.
So far so good.
Kort daarna heb ik een e-mail teruggestuurd met een bod voor de kozijnen inclusief 2 horren met de opmerking dat als Ramalux akkoord ging, we een deal hadden.

Als reactie kreeg ik een dag later een e-mail in 1 regel om te zeggen dat de prijs in de offerte die ik ontvangen had de prijs per stuk was.
Uit niets in de offerte blijkt dit echter, sterker nog, alles duidt er op dat het om een totaalprijs gaat.
Daar heb ik natuurlijk weer over gebeld met Ramalux en het bleek dat de dame die de offerte gemaakt had ziek naar huis was.
Aan telefoon zeiden ze wel al dat er vanalles "misgegaan" was maar meer informatie konden ze niet geven, daar moest de dame die de offerte gemaakt had toch echt zelf helderheid in verschaffen.
Ik wacht nu na zo'n 3 weken nog steeds op reactie.
Tot dusver is mijn indruk van Ramalux dan ook niet erg goed, een onprofessionele offerte en het niet nakomen van (terugbel) afspraken in het offerte traject.
Blijkbaar hebben ze niet echt behoefte aan nieuwe orders.

Ik ga dan ook maar eens verder kijken of er andere bedrijven zijn die mij een mooie offerte kunnen maken.

Gesloten