LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Beste Radar,
Ik weet me geen raad meer en wil u vragen hoe ik verder moet handelen.
Het gaat namelijk om het volgende probleem.
Ik heb sinds de snelheids upgrade in november 2005 van KPN.
Met mijn Planet ADSL Comfort abbonement een probleem.
Het probleem is ...
Mijn adsl verbinding valt 's avonds gewoon spontaan weg.
Na 22:00uur is het meer regelmaat dan toeval.
Heb dan om 5 á 10min geen verbinding meer en reconnecten duurt ongeveer 2min.
Overdag is er niks aan de hand het is alleen 's avonds na 22:00uur
Dit probleem had ik voor de upgrade nooit.
Dit gaat zo al enkele maanden zo en heb al enkele maanden contact met Planet hierover.
Deze zegt steeds dat het aan me apparatuur ligt.
En verwijst me dan weer door naar KPN voor een lijnmeting.
Dze is reeds eenmaal gebeurt en de lijn is niks mis mee.
De apparatuur kan het ook niet aanliggen.
Aangezien ik meerdere modems, adsl-splitters, bekabeling heb geprobeerd.
En het probleem blijft terug komen.
Ik werk zelf met een Linksys WAP45G ADSL Modem/Router.
Deze modem is geschikt voor snelheden tot 8mbit.
Mijn ADSL abbonement bij planet is het Planet Comfort abbonement.
Welke na de upgrade een snelheid heeft van 6mbit down en 768kb up.
Dus daar zit het probleem ook niet in.
De bekabeling is verder ook goed en alles werkte prima totdat Planet de snelheden om hoog ging schroeven.
Als de verbinding is weggevallen en dan na de reconnect ik in de modem kijk zie ik vaak de snelheid die de modem aangeeft nog al variabel is.
De ene keer is het 5.2 Mbps en dan weer 5.7Mbps laagste score was 3Mbps?
En ook dit gebeurt met elke andere modem die ik gebruik.
Ik weet me geen raad meer.
Onderhandel nu al maanden met planet en deze blijven maar ontkennen dat het probleem niet bij hun ligt.
Heb 1 keer uit de mond van een heldesk miep te horen gekregen dat er idd een aantal verbindings losses te zien waren.
Waarop ik heb gezegt "dat kun jij zien".
Ja zegt die meid, waarop ik hebt gezegt dat dit probleem bij hun ligt.
Aangezien ze niet in mijn modem kunnen kijken.
En dit dus rechtstreeks uit hun apparatuur komt/kwam.
Nu ben ik zoek naar een oplossing of hulp aangezien dit al maanden zo gaat.
En voor 54,95 p.mnd mag je wel toch verwachten dat je ongestoord kan internetten.
Heb dus al maanden contact met planet hierover.
En gebeurt voornamelijk per telefoon.
En een gemiddelde duur per gesprek van 30min á 0.10c per minuut.
Gaat me nu toch echt de spuigaten uit lopen.
't is nu is echt waardeloos, ik moet zelf ook nog een website runnen en dat kan alleen in de avond uren.
Aangezien ik ook me verplichtingen bij de baas heb.
En door dit probleem staan bijna al mijn moderatoren voor een zware taak Aangezien zei taken van mij moeten overnemen hierdoor.
En moet telkens duizenden bezoekers teleurstellen aangezien ik niet in staat ben het laatste nieuws te posten.
Heeft u tips voor dit probleem?
Ik weet me geen raad meer en wil u vragen hoe ik verder moet handelen.
Het gaat namelijk om het volgende probleem.
Ik heb sinds de snelheids upgrade in november 2005 van KPN.
Met mijn Planet ADSL Comfort abbonement een probleem.
Het probleem is ...
Mijn adsl verbinding valt 's avonds gewoon spontaan weg.
Na 22:00uur is het meer regelmaat dan toeval.
Heb dan om 5 á 10min geen verbinding meer en reconnecten duurt ongeveer 2min.
Overdag is er niks aan de hand het is alleen 's avonds na 22:00uur
Dit probleem had ik voor de upgrade nooit.
Dit gaat zo al enkele maanden zo en heb al enkele maanden contact met Planet hierover.
Deze zegt steeds dat het aan me apparatuur ligt.
En verwijst me dan weer door naar KPN voor een lijnmeting.
Dze is reeds eenmaal gebeurt en de lijn is niks mis mee.
De apparatuur kan het ook niet aanliggen.
Aangezien ik meerdere modems, adsl-splitters, bekabeling heb geprobeerd.
En het probleem blijft terug komen.
Ik werk zelf met een Linksys WAP45G ADSL Modem/Router.
Deze modem is geschikt voor snelheden tot 8mbit.
Mijn ADSL abbonement bij planet is het Planet Comfort abbonement.
Welke na de upgrade een snelheid heeft van 6mbit down en 768kb up.
Dus daar zit het probleem ook niet in.
De bekabeling is verder ook goed en alles werkte prima totdat Planet de snelheden om hoog ging schroeven.
Als de verbinding is weggevallen en dan na de reconnect ik in de modem kijk zie ik vaak de snelheid die de modem aangeeft nog al variabel is.
De ene keer is het 5.2 Mbps en dan weer 5.7Mbps laagste score was 3Mbps?
En ook dit gebeurt met elke andere modem die ik gebruik.
Ik weet me geen raad meer.
Onderhandel nu al maanden met planet en deze blijven maar ontkennen dat het probleem niet bij hun ligt.
Heb 1 keer uit de mond van een heldesk miep te horen gekregen dat er idd een aantal verbindings losses te zien waren.
Waarop ik heb gezegt "dat kun jij zien".
Ja zegt die meid, waarop ik hebt gezegt dat dit probleem bij hun ligt.
Aangezien ze niet in mijn modem kunnen kijken.
En dit dus rechtstreeks uit hun apparatuur komt/kwam.
Nu ben ik zoek naar een oplossing of hulp aangezien dit al maanden zo gaat.
En voor 54,95 p.mnd mag je wel toch verwachten dat je ongestoord kan internetten.
Heb dus al maanden contact met planet hierover.
En gebeurt voornamelijk per telefoon.
En een gemiddelde duur per gesprek van 30min á 0.10c per minuut.
Gaat me nu toch echt de spuigaten uit lopen.
't is nu is echt waardeloos, ik moet zelf ook nog een website runnen en dat kan alleen in de avond uren.
Aangezien ik ook me verplichtingen bij de baas heb.
En door dit probleem staan bijna al mijn moderatoren voor een zware taak Aangezien zei taken van mij moeten overnemen hierdoor.
En moet telkens duizenden bezoekers teleurstellen aangezien ik niet in staat ben het laatste nieuws te posten.
Heeft u tips voor dit probleem?
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Uit je posting maak ik op dat je modem problemen heeft met het behouden van de verbinding. Je selt dat het absoluut niet aan je bekabeling kan liggen. Heb je dat gecontroleerd? Je opmerking dat het daarvoor wel goed werkte zegt nl niet zoveel.
Je modem is twee minuten bezig met syncen en hij synct blijknaar niet op de volledige 6Mbit/s. Dat betekent dat je vermoedelijk te ver weg woont van de wijkcentrale om de volledige 6Mbit/s te halen. Doordat je modem nu het maximale uit de ADSL-lijn moet halen, kunnen er inderdaad stabiliteitsproblemen ontstaan. Problemen met bijvoorbeeld bekabeling kunnen nu ook plotseling duidelijk worden. Het probleem kan dus wel degelijk in de bekabeling liggen!
Ik zou je de volgende tips mee willen geven (voor zover je dat nog niet hebt uitgeprobeerd):
1) Sluit je modem eens een dag direct op je ISRA punt aan;
2) Upgrade de firmware in het modem (kan nooit kwaad om te doen);
3) Controleer voor de zekerheid de splitter (is die niet kaputt?).
Mocht dat niet helpen, leg je probleem dan eens aan KPN voor en overweeg een downgrade naar het 3Mbit/s abonnement. Normaal kost dat geld, maar wellicht kunnen ze het gratis voor je doen omdat de 6Mbit/s problemen oplevert. In dat geval is 6Mbit/s helaas voorlopig niet haalbaar voor je, totdat je over gaat naar ADSL2+.
Je modem is twee minuten bezig met syncen en hij synct blijknaar niet op de volledige 6Mbit/s. Dat betekent dat je vermoedelijk te ver weg woont van de wijkcentrale om de volledige 6Mbit/s te halen. Doordat je modem nu het maximale uit de ADSL-lijn moet halen, kunnen er inderdaad stabiliteitsproblemen ontstaan. Problemen met bijvoorbeeld bekabeling kunnen nu ook plotseling duidelijk worden. Het probleem kan dus wel degelijk in de bekabeling liggen!
Ik zou je de volgende tips mee willen geven (voor zover je dat nog niet hebt uitgeprobeerd):
1) Sluit je modem eens een dag direct op je ISRA punt aan;
2) Upgrade de firmware in het modem (kan nooit kwaad om te doen);
3) Controleer voor de zekerheid de splitter (is die niet kaputt?).
Mocht dat niet helpen, leg je probleem dan eens aan KPN voor en overweeg een downgrade naar het 3Mbit/s abonnement. Normaal kost dat geld, maar wellicht kunnen ze het gratis voor je doen omdat de 6Mbit/s problemen oplevert. In dat geval is 6Mbit/s helaas voorlopig niet haalbaar voor je, totdat je over gaat naar ADSL2+.
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Thx voor de tips.
Een aantal had ik hierboven nog niet gepost.
Andere tips zijn al geprobeerd.
- Bekabeling is reeds vervangen (staat hierboven)
- Verschillende modems geprobeerd. (staat hierboven)
- Modem is al eens rechtsstreeks aangesloten geweest zonder splitter
- Firmware ivs vorige week geupgrade
- Verschillende spiltters geprobeerd (staat hierboven)
Modem werk ook naar behoren als ik deze bij me ouder gebruik.
Deze wonen achter ons.
Tis van ons naar de centrale net 2.2km.
dus dat zou binnen het limit zitten
edit:
Heb het probleem al eens bij KPN neergelegt.
Die zeggen dat ik gewoon bij planet moet zijn.
KPN heeft 1 keer zoals hierboven beschreven een lijnmeting uitgevoerd.
En daarwas niks mis mee.
Wel vonden hun het raar dat de problemen na 22:00uur zijn.
Overdag heb ik nergens last van zoals hieboven beschreven.
Een aantal had ik hierboven nog niet gepost.
Andere tips zijn al geprobeerd.
- Bekabeling is reeds vervangen (staat hierboven)
- Verschillende modems geprobeerd. (staat hierboven)
- Modem is al eens rechtsstreeks aangesloten geweest zonder splitter
- Firmware ivs vorige week geupgrade
- Verschillende spiltters geprobeerd (staat hierboven)
Modem werk ook naar behoren als ik deze bij me ouder gebruik.
Deze wonen achter ons.
Tis van ons naar de centrale net 2.2km.
dus dat zou binnen het limit zitten
edit:
Heb het probleem al eens bij KPN neergelegt.
Die zeggen dat ik gewoon bij planet moet zijn.
KPN heeft 1 keer zoals hierboven beschreven een lijnmeting uitgevoerd.
En daarwas niks mis mee.
Wel vonden hun het raar dat de problemen na 22:00uur zijn.
Overdag heb ik nergens last van zoals hieboven beschreven.
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Weet je zeker (bijvoorbeeld aan de hand van de lampjes op je modem) dat het modem wegvalt? En dat het dus niet de router is?
Zo ja, stel Planet dan schriftelijk in gebreke, dat bellen niet meer zal helpen moge duidelijk zijn. Accepteer als antwoord geen doorverwijzingen naar KPN, je hebt namelijk een contract met planet. Stel een redelijke termijn (aantal weken) waarin de problemen moeten opgelost zijn. Geef verder aan dat je je contract per direct gaat ontbinden als zij het probleem niet oplossen. Deze mogelijkheid geeft het burgerlijk wetboek je namelijk, ook al zit je nog vast aan een contracttermijn.
Reageert planet niet, of lossen ze het probleem niet op, kijk dan uit naar een andere aanbieder.
Zo ja, stel Planet dan schriftelijk in gebreke, dat bellen niet meer zal helpen moge duidelijk zijn. Accepteer als antwoord geen doorverwijzingen naar KPN, je hebt namelijk een contract met planet. Stel een redelijke termijn (aantal weken) waarin de problemen moeten opgelost zijn. Geef verder aan dat je je contract per direct gaat ontbinden als zij het probleem niet oplossen. Deze mogelijkheid geeft het burgerlijk wetboek je namelijk, ook al zit je nog vast aan een contracttermijn.
Reageert planet niet, of lossen ze het probleem niet op, kijk dan uit naar een andere aanbieder.
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Thx voor je reactie jimmie.
Tis niet de modem of router die wegvalt.
Als je de lampjes of status pagina v/d modem zou bekijken op moment van wegvallen.
Dan zie je duidelijk dat de verbinding die van buitenkomt wegvalt.
Het wegvallen gaat als volgt.
Je bent aan het internetten ineens laad een pagina niet meer.
Kijk dan naar de modem vanaf dat moment duurt het een paar seconden.
En de lijn verbindings led sprint op rood.
Dan gaat de modem via een knipperend led in connecting status.
En voila verbinding is er weer.
Tis niet de modem of router die wegvalt.
Als je de lampjes of status pagina v/d modem zou bekijken op moment van wegvallen.
Dan zie je duidelijk dat de verbinding die van buitenkomt wegvalt.
Het wegvallen gaat als volgt.
Je bent aan het internetten ineens laad een pagina niet meer.
Kijk dan naar de modem vanaf dat moment duurt het een paar seconden.
En de lijn verbindings led sprint op rood.
Dan gaat de modem via een knipperend led in connecting status.
En voila verbinding is er weer.
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
okee, met modem wegvallen bedoel ik inderdaad juist dat: dat de lampjes op het modem aangeven dat er van buiten geen verbinding meer is
in dat geval is namelijk zeer duidelijk aan te tonen dat het probleem niet bij jou zit, en kun je dus de door mij voorgestelde weg volgen
in dat geval is namelijk zeer duidelijk aan te tonen dat het probleem niet bij jou zit, en kun je dus de door mij voorgestelde weg volgen
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Thx Jimmie wist dus niet dat dit in het burgelijk wetboek zo staat vermeld.
Zal eens een brief opstellen met de door jouw genoemde voorstel.
Welke ik zelf nog niet aan gedacht hebt.
Ben benieuwd wat hun reactie is.
Zal eens een brief opstellen met de door jouw genoemde voorstel.
Welke ik zelf nog niet aan gedacht hebt.
Ben benieuwd wat hun reactie is.
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Atuur de brief ook naar KPN, aangezien ze voor ADSL zowel bij Planet als bij KPN een contract hebt. KPN verzorgt je verbinding, Planet levert de ISP diensten. Bij één van die twee zit het probleem, de vraag is nu alleen nog waar precies.
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Misschien een late reactie maar ik ben net lid geworden en misschien ook al een overbodige opmerking maar, heb je het modem eens echt helemaal een harde reset gegeven?
Re: Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Hallo,
Ik ben ook bij planet.nl en de laatste tijd is het waardeloos.
Elke keer is zomaar de internetverbinding weg en mijn e-mail
is helemaal een ramp.
Er staat dan bezig met ontvangen van post en dan even later
de server heeft de verbinding verbroken.
Het is van de laatste tijd.
Langhaar
Ik ben ook bij planet.nl en de laatste tijd is het waardeloos.
Elke keer is zomaar de internetverbinding weg en mijn e-mail
is helemaal een ramp.
Er staat dan bezig met ontvangen van post en dan even later
de server heeft de verbinding verbroken.
Het is van de laatste tijd.
Langhaar