Uta.....steek jij echt bewust je kop in het zand voor alles wat er gebeurt in hondenhandelland?
Ben je ooit weleens zelf bij een broodfokker geweest?
Of ben je er wellicht zelf 1?
Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand dit goedpraat.
Tuurlijk, sommige dingen uit de reportage waren wellicht een beetje overdreven, die pups van 2 weken oud waren echt wel wat ouder.
Maar dat een hond van 2,5 jaar geen 5 nesten kan hebben gehad? Ooit gehoord van honden die al met 5 maanden voor het eerst loops worden en een cyclus hebben die korter is dan een half jaar?
Een van mijn honden heeft een cyclus van 5,5 maand, is geen uitzondering hoor!
Dat je bij "Dave" geen pups zag betekent dat hij niet in de handel zit? Hij vertelde zomaar wat?

Klonk wel interessant ofzo?
Wij hebben bij mijn ouders een hondje uit de handel. Gelukkig geen ziek hondje maar een "gezond" hondje van nu bijna 12 jaar oud. Maar ook een hondje die te vroeg bij de moederhond is weggehaald. Een hondje wat de hondentaal niet begrijpt. Een hondje die nu, op bijna 12-jarige leeftijd nog sabbelt aan een kussen, overblijfsel uit de tijd dat ze nog zou moeten drinken bij de moeder en er geen moeder meer was voor haar.
Een hondje wat toen ze een jaar of 3 oud was verlamd in haar mand lag.
Een hondje wat vol artrose zit.
Iemand die dit soort praktijken normaal vind snap ik niet.
Ik woon in een gebied waar het stikt van dit soort handelaren. Zowel in het Nederlandse deel als in het Belgische deel hier een paar kilometer verderop. En geloof me, ik heb hier heel wat handelhondjes voorbij zien komen in de jaren dat ik met mijn eigen honden bij de hondenclub hier trainde. Impulsaankopen, zieke hondjes, te kleine hondjes, hondjes met gedragsproblemen door hun achtergrond....en als je dat maar genoeg ziet kun je dit soort handel echt niet meer goedpraten.
Ja, mijn ouders hebben 12 jaar geleden de fout gemaakt om een hondje uit de handel te kopen. Maar mijn ouders hebben ook, nog geen 2 jaar later, een gezonde boxerpup gekocht bij een particulier. Een boxer die nu alweer 10 jaar oud is, wat voor een boxer dus echt op leeftijd is. En nee, mijn ouders zullen geen hondje meer in de handel kopen. Net zoals ik dat niet doe.
Als ik de prijzen hoorde die ze nog durfden te vragen

550 euro voor een Franse Bulldog. Er zijn genoeg rassen die, verantwoord gefokt, dat bedrag niet eens kosten. 1 van mijn honden, verantwoord gefokt, ouderdieren getest op erfelijke gebreken zoals HD

, tot 7 weken bij de moeder gebleven, in huis grootgebracht, met stamboom, kostte nog geen 450 euro.