LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Positief kopen via Internet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Big-V »

Goede ervaringen


Recess Records
Altijd (al tientallen keren bestellingen geplaatst) op tijd, altijd leverbaar zoals op de site staat aangegeven, snel antwoord op mails met vragen (dezelfde dag nog), wijzigingen in bestellingen worden zonder problemen doorgevoerd en je kunt zelfs je pakketje volgen tijdens de verzending.

BOL
Enkele keren besteld, altijd op tijd. Pakketje kan gratis worden teruggestuurd. Het enige nadeel is dat in je persoonlijke orderoverzicht de betalingsstatus van je bestelling altijd blijft staan op "Order is verzonden". Het zou fijner zijn als er zou komen te staan dat het artikel ook daadwerkelijk is betaald.

Wehkamp
Korte levertijd, nooit te laat. Pakketje kan aan de deur worden opgehaald in geval van retour.

Funkado
Eén keer besteld. Niet bijzonder goedkoop, maar wel leuke artikelen. Mijn bestelling kwam in eerste instantie niet goed door, maar ik werd hier tijdig van op de hoogte gesteld, waardoor ik alles alsnog in orde kon maken en de bestelling toch nog op tijd werd bezorgd.



Iets minder


Proxis
Flink aantal keren een bestelling geplaatst. Vrijwel altijd ging het goed. Ongeveer twee jaar geleden hebben ze hun betalingssysteem echter veranderd. Ik moest een bestelling vooraf betalen, maar het artikel werd nooit geleverd. Tot op de dag van vandaag heb ik twintig euro van Proxis tegoed. Verschillende keren contact gehad en steeds werd gezegd dat het nu dan wèl goed zou komen, maar tot op heden is nog niets overgemaakt.



Slechte ervaringen


PayPal
Ze zijn me nog veertig euro verschuldigd en laten me keer op keer weten dat ze de betreffende geldhandeling niet meer na kunnen gaan en dat ik dus naar mijn geld kan fluiten.[/u]

Bella2006
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2006 22:13

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Bella2006 »

Ik heb al een paar keer besteld bij www.funprints.nl en ik was er erg tevreden mee.
Je moet wel vooruit betalen, maar ze leveren snel.
Verder vaak besteld bij Wehkamp en Neckerman.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door hera »

www.wehkamp.nl makkelijk en snel.

www.kleertjes.com Merkkleding met standaard een x procent korting en op dit moment uitverkoop. Wel vooraf betalen, maar binnen een week in huis (nu 1x besteld en heel tevreden mee).

www.aximax.nl heb ik nu 2x wat besteld. De eerste keer kwam de eigenaar het zelf bezorgen en was er iets kapot (lamp van zonnebank), de eigenaar bemiddelde met de fabrikant en het was snel gemaakt.

www.schlecker.nl Ideaal. Ik bestel hier mn schoonmaakmiddelen, tegenwoordig weer luiers en alle volumineuze zaken (toiletpapier, keukenrollen, etc. ). Bestellingen vanaf 15 euro bezorgen ze gratis en je krijgt een acceptgiro.

www.fast2toys.nl Voor sinterklaas heb ik daar Playmobil besteld. Was aanzienlijk goedkoper en werd goed op de hoogte gehouden van de levertijd (1 artikel was niet op voorraad). [/url]

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door mylo1 »

ook ik koop veel op internet [door ziekte aan huis gekluisterd]

goede ervaringen met

wehkamp......al 21 jaar...koop hier van wasmachine tot bankstel
tchibo
bonprix
neckermann

en als laatste .... ALBERT....brengt altijd mijn boodschappen keurig tot in de keuken
ben hier heel blij mee

Yorik
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:03

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Yorik »

Funkado
Prima ervaring met http://www.funkado.nl om snel een kadootje in huis te krijgen. Op woensdagavond besteld en reeds op zaterdag afgeleverd. Niet de goedkoopste maar dat wel met de snelheid te maken hebben.

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Sja.... »

Heeft u kinderen of zoekt u een kleurrijk kraamkadeau?


WWW.RAINBOWBABIES.NL 8)

Het werkt wel verslavend...

Sja...

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Chopper »

GOEDE ERVARING

bol.com: simpelweg uitstekend. Binnen 1 a 2 dagen ligt het product thuis en pas achteraf betalen.

eBay.com: Ik ben so stom geweest om op een spoof-mail (die vist naar je wachtwoord) te reageren. Een uur later stond een hacker motoren aan te bieden op mijn account. Uiteindelijk veranderde hij mijn wachtwoord en smeet hij ij uit mijn account op een of andere manier. Ik ben PERFECT geholpen door eBay via een live chat. Binnen 10 minuten had ik een prive conversatie met een medewerker. Deze verzekerde mij dat mijn creditcardgegevens etc. veilig waren. Na goed gecontroleerd te hebben of ik ook echt ik was (hij belde mij persoonlijk op vanuit de US), heeft hij de hacker eruit gegooid en een nieuw wachtwoord aangemaakt. Nooit meer problemen gehad en een leerzame ervaring rijker. Dat biedt vertrouwen.

Paypal: super betaalmethode, eigenlijk de ideale manier om zaken uit de US te betalen. Ze hebben zelfs een geld terug beleid die geldt in sommige gevallen wanneer je opgelicht zou zijn.

REDELIJKE ERVARING

GSM-sites GSMeasy.nl en GSMweb.nl : Beide acties verliepen goed, maar de cashback liep veel langer op zich wachten dan afgesproken. De communicatie was ook niet je van het. Beetje laks, maar ik denk dat ik de volgende keer er weer gebruik van zou maken.

marktplaats.nl : veel oplichters/charlatans, goed op je hoede zijn. Het overgrote deel is echter goudeerlijk. Trek de gegevens goed na, spreek anders persoonlijk af, en er is niets aan de hand.

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door fraude »

Als het even uitkomt koop ok al mijn producten via internet. Je moet er wel voor zorgen dat je bij een betrouwbaar adres koopt en nooit geld overmaakt voordat je je spullen hebt ontvangen. Ik heb heel goede ervaringen door via http://www.vindsnel.nlte kopen. Hier staan alleen betrouwbare leveranciers op. Ik heb dus ook nooit problemen gehad.

Groetjes,

Guy

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door hharteman »

Ook ik koop geregeld wat via internet en all over the world.
Ebay en marktplaats zijn het meest bij me in gebruik en heb afgelopen jaren wel 200 transacties gedaan.
De Ebay betalingen laat ik zoveel mogelijk plaatsvinden via Paypal.
Is tamelijk goed gewaarborgd.

Als ik via marktplaats koop en het is boven de 50 euro ga ik de spullen meestal halen.
Zeker als ik het niet helemaal vertrouw.
Pesonen die zich achter vage email adressen verschuilen en geen adres of telefoonnummer willen geven doen bij mij niet mee.
Het loopt over het algemeen wel goed af.

Kleine kantekening.
2% van de internationale verzendingen zijn bij mij niet aangekomen.
Niet door slechte verkopers maar door de verzendbedrijven.
Een aantal gevallen heb ik kunnen claimen bij Paypal en zijn ook uitbetaald maar er is toch nog ongeveer 100 euro onderweg die ik nooit terug zal zien.

houdt er rekening mee dat het gegarandeerd wel is mis kan gaan al ben je nog zo voorzichtig.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door hera »

Ik bestel wel eens koffiebonen bij www.cafecaro.nl die man woont bij mij om de hoek dus het gaat altijd goed. Krijg ze dan ook aan de deur persoonlijk bezorgd :D

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Jonjo »

Foei Hera toch, laat je die man de bonen bezorgen terwijl die om de hoek woont. Heb je zulke hoeveelheden dat het, voor jou, niet te versjouwen is.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door hera »

De eerste keer had ik het erbij gezet, ik kom t wel halen, kom er 4x per dag (schoolroute) langs. Maar toen kwam ie t ook brengen en toen heb ik maar zo gelaten.

Ik ben een voorzichtige besteller, de eerste keer 2 pakjes 500 gr en daarna telkens een kilo. Maar bonen kan je invriezen en dan blijven ze meer dan een half jaar vers.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Bailey »

Op 23 juli heb ik een bestelling gedaan bij http://www.sandraspetsparadise.nl/shop/ . Wat ik bestelde moest bij de leverancier besteld worden, daardoor zou het ongeveer 2 weken duren voordat ik mijn bestelling binnen zou krijgen.

Vandaag kreeg ik mijn bestelling binnen, ruim op tijd dus. Het fijnst van allemaal was dat je iedere keer als er iets veranderde aan de status dat ik een mailtje kreeg om in te loggen op de stite. Daar stond precies de datum van de bestelling, de datum dat het geld binnen is gekomen en de datum van verzending. Perfect afgehandeld.

gekkie000002
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2006 20:00

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door gekkie000002 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ESPRIT.NL


WOEHOEW :lol: :lol: :lol:

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door mr T. »

Heb positieve ervaringen met de winkel van Schlecker online. www.schlecker.nl Zeer snelle en correcte levering, betaling kan met acceptgirokaart en gratis bezorgen bij een bestelling vanaf € 15,- Ben daarnaast ook erg tevreden over de Kruidvat online cartridgewinkel www.kruidvat.nl

Heb negatieve ervaringen met eBay en PayPal (ongunstige klantvoorwaarden).

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door antonia77 »

Schlecker is erg goed,Tchibo,en de online winkel van Esprit ook.

StrangeWay Pro
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2006 09:13

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door StrangeWay Pro »

Wel worden er overal berichten geplaatst dat je niet vooruit moet betalen omdat je dan je spullen niet zou krijgen, ja mischien op aanbodsites, maar de meeste webshops regelen dat wel goed.
Maar helaas komt steeds vaker voor dat bestellingen onder rembourse aan de deur worden geweigerd, (dit jaar al 22 x). Daarvoor heb ik wel kosten moeten maken, en een extra rijtoer naar het postkantoor. Soms zijn het ook nog eens items die we speciaal moesten bestellen bij de fabrikant, zie die maar weer eens te verkopen. De schade die we daarmee oplopen is niet of nauwelijks te verhalen op deze nep-bestellers.

Daar mag ook wel eens aandacht aan besteed worden in de media, want nu lijkt het wel of ondernemers niet te vertrouwen zijn, maar consumenten kunnen er ook een zooitje van maken hoor, en daar hoor je dan niets over in al die forums.

Aldus zijn we bijna genoodzaakt om te stoppen met verzending onder rembourse en bijna alleen nog maar op de voor ons betrouwbaardere wijze van vooruitbetaling van een bestelling

Een zwartboek voor deze nepbestellers zou misschien wel helpen, daar heeft niemand moeite mee als het om bedrijven gaat, maar als het om consumenten gaat is dat dan weer Not Done. en privacyschending ofzoiets.

:evil: :lol:

Marcel25
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2006 22:04

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Marcel25 »

www.notebookshops.nl heb ik goede ervaringen mee, snelle levertijd.
Als je vragen hebt via de mail, binnen een half uur heb je antwoord.

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door Asylum »

Postief ben ik over:

www.play.com Erg goedkoop en gratis verzending (creditcard!)

www.amazon.com/uk/de Grote keuze en snelle verzending! (creditcard!)

www.cduniverse.com Grote keuze & goedkoper dan Amazon (creditcard!)

www.gator.nl Grote keuze en snelle verzending!

www.cdjapan.co Japanse CD's/DVD's grote keuze (creditcard!)

fam. T
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:29

Re: Positief kopen via Internet

Ongelezen bericht door fam. T »

Door het grote prijsverschil toch maar de gok genomen en playmobil besteld via Fast2Toys een internetwinkel voor speelgoed. Een doos van € 49,95 in de winkel van de nieuwe Dino-serie kost bij hen € 32,95. Een kleinere doos in winkel € 29,95 bij hen € 18,95. Eenmaal € 7,- verzendkosten en ziezo € 20,- uitgespaard!

En alles ging goed: zondags besteld op de site, maandagavond reactie met ordernr. via email ontvangen. dinsdag met girotel overgemaakt en woensdag kregen we bericht dat het pakket was opgehaald door de vervoerder en donderdags ontvangen!
Zelf had ik het prettig gevonden meer ervaringen van anderen te lezen, vandaar mijn ervaring hier. :D

Gesloten