LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaling van 2 zorgverzekeringen wegens overstappen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
japio

betaling van 2 zorgverzekeringen wegens overstappen

Ongelezen bericht door japio »

Ik ben op 16 januari overgestapt van zorg en zekerheid naar interpolis met als ingangsdatum 1-1-06.
nu heb ik al drie maanden die oude polis moeten betalen en kreeg ik deze week de bevestiging dat ik vanaf 1-1-06 uitgeschreven ben bij Z&Z, maar dat geld heb ik nog niet terug het komt wel staat op de site maar wanneer? :(
Ik heb al twee keer er een vraag over gesteld op hun site maar nog niks van hun vernomen.
Het geval is nu dat interpolis 3-3-06 geheel begrijpelijk de premie heeft geincasseerd van januari tot en met maart en dat is voor een gezin met een kostwinner ongeveer 606 euro.
maar nu kom ik deze maand niet rond want ja, niet iedereen kan zich 2x zorgpremie veroorloven.
Heb ik gelukkig wel spaargeld maar toch, ik wil die teveel betaalde oude polis premie wel snel terug dat is al opgelopen naar ruim 670 euro!!! :x

Wie heeft een vergelijkbaar probleem of weet een andere oplossing, graag reageren!

groeten japio

Lieske1958

Re: betaling van 2 zorgverzekeringen wegens overstappen

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Japio,

Als je rondkijkt op dit forum zul je zien dat jou prbleem vaker voorkomt.

Je kunt zelf de laatste betaling laten storneren door je bank.
Of als je bij de Postbank zit dit zelf doen via Postbank.nl.
Of een andere bank via internetbankieren, als je dat doet.

De maanden januari en februari moet je oude verzekeraar terugstorten.

Succes, Lieske

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Japio.

Wij zitten momenteel in het zelfde schuitje. Zijn 17 Febr. overgegaan van Ohra naar Menzis.

Ook bij ons is van de week 3x €207 van de rekening gehaald, waar ik van te voren rekening mee heb gehouden. Hebben van de week ook de uitschrijvingsbevestiging van Ohra gehad en ook bij ons stond in die brief, dat de oude premie van Jan. en Febr. zo spoedig mogelijk terug gestort zou worden. Dat is nog niet gebeurd, maar dat komt denk ik wel!

Ik kan me heel goed voorstellen, dat velen nu weer in de problemen zullen komen met al die tijdelijke dubbele premie's. Ik zelf kan me gelukkig nog wel redden, maar voor velen zal het toch wat moeilijker zijn.

Ik denk, dat als je weer over zou stappen, een andere keer, dat je op tijd moet doen en niet moet wachten tot het laatst. Maarja dat is altijd achteraf! Je zit er en vele anderen, nu maar mooi mee!

Succes ermee!

japio

Ongelezen bericht door japio »

Ik heb vandaag contact gehad met zorg en zekerheid en ze hebben me verzekerd dat het de eerste week van april terug gestort wordt.
Hopen maar dat dit wel goed gaat!
:roll: :cry:

Ilse1966

Ongelezen bericht door Ilse1966 »

Ik vind de opmerking van G7 dat "je de volgende keer beter op tijd kunt overstappen" onterecht. Ik kreeg zelf pas half januari de aanbiedingen van de collectieve verzekeringen, rond 20 jan. heb ik een definitieve keuze gemaakt en deze verstuurd. Voordat ik daar de bevestiging van had was het half februari! Bovendien werd in de media en zelfs door mijn nieuwe verzekeringsmaatsch. geadviseerd om toch te wachten met opzeggen voordat je definitief was aangenomen.

Ik had ook liever voor eind dec. opgezegd om dubbele premies te voorkomen maar dit wordt je onmogelijk gemaakt. De consumenten zijn duidelijk de dupe, het enige waar de maatschappijen snel mee zijn is incasseren!!!

Gesloten