LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet "verlengt" mijn jaar met 3 maanden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bolognese
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2006 11:07

Scarlet "verlengt" mijn jaar met 3 maanden

Ongelezen bericht door Bolognese »

In mei 2005 meldde ik me aan voor Scarlet One. Dat leek mij op dat moment een gunstige keuze in het nog prille alles-in-één land. Zelf ben ik werkzaam voor KPN, maar die wilden nog even niet de markt op voor men een deugdelijk produkt kon aanbieden, dus even opletten en 3 maanden vantevoren opzeggen was het devies.
Op 3 juni ontving ik de aanvraagbevestiging.
Mobiel werkte al een tijdje, maar op 8 juli kwam de monteur ook internet aansluiten en de telefoon. Wanneer ik dus 3 maanden voor 8 juli 2006 zou opzeggen zou het contract zonder problemen ontbonden kunnen worden en ik dus naar een andere aanbieder kunnen overstappen.
Op 8 februari j.l. deed ik de aangetekende brief de deur uit. Dat zijn 5 maanden voor de monteur het produkt kwam installeren. Scarlet wil mij echter pas m.i.v. 3 oktober 2006 "laten gaan". De reden? Men is pas vanaf oktober 2005 "internet" gaan incasseren! Jammer voor hun, daar heb ik toch niet om gevraagd? Ik moest tijdens het inspreken in mei 2005 accoord gaan met het afschrijven van verschuldigde bedragen en het is toch hun eigen schuld dat dat niet op tijd gebeurd is? Bovendien, de actuele aanbieding van KPN - 3Mbit/s - is vergeleken bij die van Scarlet - 512Kbit/s - vele malen beter. Ik voel me in mijn hemd gezet door Scarlet. Wat kan ik doen? Jos

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Scarlet "verlengt" mijn jaar met 3 maanden

Ongelezen bericht door ?? »

Kort samengevat lijkt het er sterk op dat het product pas op 3-10 volledig is opgeleverd. Vanaf het moment dat een ADSL-lijn definitief wordt opgeleverd gaat een jaarcontract pas in en vanaf dat moment betaal je ook pas.

Blijkbaar werkte het eerder al goed. Uit het verhaal maak ik op dat ze voor 3-10 niets hebben gefactureerd, wat er dus op neerkomt dat je grof drie maanden gratis hebt gehad. Ik zie ook nergens in het verhaal dat je in die periode aan de bel hebt getrokken bij Scarlet.

Conclusie: je krijgt drie maanden gratis. Tijdens die drie maanden heb je blijkbaar niets van je laten horen. Vervolgens klaag je dat Scarlet je netjes aan het contract houdt. Asociaal.

Ik hoop trouwens dat je er van op de hoogte bent dat een telco-telco migratie richting IPB vooralsnog niet tot de mogelijkheden behoort.

Gesloten