Kennen julle die advertenties voor thuiswerk in bijna iedere krant? ik inmiddels wel en heb er ook op gereageerd, maar tot nu toe is het enige wat ik aan die advertentie heb overgehouden is een hoge telefoon rekening en geen werk, het is een simpele vorm van oplichterij. ik wil bij deze iedereen oproepen niet op dat soort advertenties in te gaan want werk krijg je toch nooit.
je hangt uren aan de telefoon zonder iemand te spreken maar je betaalt wel en als je na 40 min iemand aan de lijn krijgt moet je nog naar alle vacatures luisteren wat ook nog eens 30 minuten duurt om er vervolgens nooit meer wat van te horen, maar je blijft wel achter met een rekening van ongeveer 56 euro en voor wat???.
iedereen wees gewaarschuwd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] thuiswerk
Re: thuiswerk
Deze oplicht methode is al zo oud inmiddels dat ik niet snap dat iemand met een internet aansluiting hier nog intrapt. Vandaag stond er ook weer een artikel in het dagblad van het noorden over.
Assenaar slachtoffer thuiswerkgever
Gepubliceerd op 25 februari 2006, 09:00
assen - Assenaar Sietse Hensema heeft deze week bij de politie aangifte gedaan tegen thuiswerkcentrale.com.
Deze thuiswerkaanbieder maakt volgens Hensema misbruik van werkzoekenden die wat geld bij willen verdienen. "Als je ze belt via 0900‑5005007 word je minutenlang aan de lijn gehouden, zonder dat er een prestatie tegenover staat", vertelt Hensema. "Je wacht je een ongeluk, inschrijven duurt lang, aanmelden idem dito. Al die tijd bel je voor 80 eurocent per minuut. En toegezegd werk krijg je nooit." Hensema heeft geen baan meer en wil graag aan de slag. Zijn oog viel op een advertentie van de thuiswerkcentrale in de krant onder het kopje 'Krap bij kas?' De werkzoekende Assenaar ontving geen werk, maar wel nieuwe mailtjes van zijn thuiswerkgever. "Dan schrijven ze: 'spoedopdracht, direct bellen, morgen werk!'. Nou, weer minuten aan de lijn en geen werk." Hensema ontdekte via www.marktplaats.nl dat een Friezin uit Franeker waarschuwt tegen de praktijken van thuiswerkcentrale.com. "Bij haar hebben zich al zo'n dertig tot veertig slachtoffers gemeld." Ook deze gedupeerden betaalden zich scheel aan de 0900‑nummers maar ontvingen geen enkel klusje dat thuis geklaard kon worden. Woordvoerder Ernest Zinsmeyer van de politie adviseert mensen niet in zee te gaan met thuiswerkaanbieders die via prijzige 0900‑nummers bereikbaar zijn. "Het is geen eerlijke handel, maar wettelijk gezien is het moeilijk om te bewijzen dat sprake is van oplichting."
artikel dvhn
Assenaar slachtoffer thuiswerkgever
Gepubliceerd op 25 februari 2006, 09:00
assen - Assenaar Sietse Hensema heeft deze week bij de politie aangifte gedaan tegen thuiswerkcentrale.com.
Deze thuiswerkaanbieder maakt volgens Hensema misbruik van werkzoekenden die wat geld bij willen verdienen. "Als je ze belt via 0900‑5005007 word je minutenlang aan de lijn gehouden, zonder dat er een prestatie tegenover staat", vertelt Hensema. "Je wacht je een ongeluk, inschrijven duurt lang, aanmelden idem dito. Al die tijd bel je voor 80 eurocent per minuut. En toegezegd werk krijg je nooit." Hensema heeft geen baan meer en wil graag aan de slag. Zijn oog viel op een advertentie van de thuiswerkcentrale in de krant onder het kopje 'Krap bij kas?' De werkzoekende Assenaar ontving geen werk, maar wel nieuwe mailtjes van zijn thuiswerkgever. "Dan schrijven ze: 'spoedopdracht, direct bellen, morgen werk!'. Nou, weer minuten aan de lijn en geen werk." Hensema ontdekte via www.marktplaats.nl dat een Friezin uit Franeker waarschuwt tegen de praktijken van thuiswerkcentrale.com. "Bij haar hebben zich al zo'n dertig tot veertig slachtoffers gemeld." Ook deze gedupeerden betaalden zich scheel aan de 0900‑nummers maar ontvingen geen enkel klusje dat thuis geklaard kon worden. Woordvoerder Ernest Zinsmeyer van de politie adviseert mensen niet in zee te gaan met thuiswerkaanbieders die via prijzige 0900‑nummers bereikbaar zijn. "Het is geen eerlijke handel, maar wettelijk gezien is het moeilijk om te bewijzen dat sprake is van oplichting."
artikel dvhn
-
ook als je op Google thuiswerk intypt krijg je een stortvloed van negatieve reacties te zien, Gezien de werkwijze moet er toch een hoop mee verdiend worden. heb het een keer uitgeprobeerd krijg nu regelmatig mails waarin gevraagd wordt snel te reageren met een 06 nummer, als je dat belt krijg je een hele hoop instructies wie waar wat moet halen, maar, maar het eindigt elke keer weer met de opdracht een 0900 nummer te bellen, was dus in 1/2 uur ruim 25 euro kwijt. Is dus compleet bedrog. Ik snap niet dat de oude PTT hier meits tegen doet dan alleen hun aandeel accepteren. Ook de mails vanaf de Thuiswerkcentrale doet hier aan mee
RADAR had hier al lang iets tegen moeten doen, al was het alleen maar de betreffende telefoonnummers bekend maken
RADAR had hier al lang iets tegen moeten doen, al was het alleen maar de betreffende telefoonnummers bekend maken
Ze hebben nu kennelijk een nieuwe truc: Je kan ze nu GRATIS bellen
via het gratis servicenummer 0800-0200511 of ze mailen: [email protected]
Als je 0800-0200511 belt ( ik heb het even met m'n mobieltje uitgeprobeerd) krijg je een voicerecorder die je vraagt je mobiele telefoonnummer even te willen ingeven, Vervolgens zal je wel weer een smsje krijgen met het verzoek een ander 0900(BETAALD) nummer te bellen.
Als je ze met je mobiele telefoon belt kost ze dit zelf plm 0,22 cent per minuut, als je niet op de voicerecorder reageert blijft het bandje (en kosten voor HEN) maar doorlopen....vergeet dus niet de verbinding te verbreken, want dit zou ze ontzettend op kosten jagen..........
via het gratis servicenummer 0800-0200511 of ze mailen: [email protected]
Als je 0800-0200511 belt ( ik heb het even met m'n mobieltje uitgeprobeerd) krijg je een voicerecorder die je vraagt je mobiele telefoonnummer even te willen ingeven, Vervolgens zal je wel weer een smsje krijgen met het verzoek een ander 0900(BETAALD) nummer te bellen.
Als je ze met je mobiele telefoon belt kost ze dit zelf plm 0,22 cent per minuut, als je niet op de voicerecorder reageert blijft het bandje (en kosten voor HEN) maar doorlopen....vergeet dus niet de verbinding te verbreken, want dit zou ze ontzettend op kosten jagen..........
Ben je opzoek naar thuiswerk? Dan moet je zeker niet gebruikmaken van de advertenties in de krant. Indien iemand zo rijk is om elke dag in de krant te adverteren, zoekt hij/zij geen werkers, maar "inversteerders". Mensen die via hun telefoon m.b.v. wachttijden investeren. Die telefoonminuten brengen heel wat op. Dus.....
Pas op voor bedrijven die je laten betalen om aan werk te komen.
Tenzij het franchise organisties zijn. Ga naar hun site. Vraag een deskundige bij jou in de buurt of het betrouwbaar is. Stel vragen aan de Kamer van Koophandel. Dit zijn allemaal gratis informatie die overigens minder tijd kosten dan die telefoontjes naar "spookbedrijven".
Overigens ik werk zelf al een tijd met veel plezier thuis.
Stuur me een mail en misschien kan ik je helpen.
Mijn mailadres [email protected]
Ik wens je veel werk.....
Pas op voor bedrijven die je laten betalen om aan werk te komen.
Tenzij het franchise organisties zijn. Ga naar hun site. Vraag een deskundige bij jou in de buurt of het betrouwbaar is. Stel vragen aan de Kamer van Koophandel. Dit zijn allemaal gratis informatie die overigens minder tijd kosten dan die telefoontjes naar "spookbedrijven".
Overigens ik werk zelf al een tijd met veel plezier thuis.
Stuur me een mail en misschien kan ik je helpen.
Mijn mailadres [email protected]
Ik wens je veel werk.....